آبشار ایگُل؛ یکی از جذاب ترین دیدنی های تهران، عکس

به گزارش تور روسیه ارزان، آبشار ایگُل یکی از جذاب ترین دیدنی های تهران است که در دامنه های شمال شرق توچال و روستای ایگل قرار گرفته است. امروز قصد داریم شما را با آبشار ایگل، آبشاری بر فراز قله توچال با مسیری هموار و کم شیب، چشم اندازی زیبا، باغ های سرسبز با آسمانی آبی آشنا کنیم.

آبشار ایگُل؛ یکی از جذاب ترین دیدنی های تهران، عکس

آبشار ایگل کجاست؟

آبشار ایگل در دامنه شمال شرق قله توچال واقع شده و از ارتفاع 2000 متری تا 2300 متری دارای باغات متعددی است و چشم انداز زیبایی از دامنه شمال توچال و همچنین گردنه لوپهنه دارآباد دارد. در انتهای دره ایگل آبشار زیبایی نیز وجود دارد. کوه های منطقه پر از گیاه های خوشبو مانند ریواس و پونه است.

اکثریت جمعیت ثابت ایگل به باغداری مشغول می باشند و محصولاتشان اکثراً گیلاس،آلبالو،سیب و گردو می باشد. بافت قدیم و بناهای تاریخی-فرهنگی طی چند سال اخیر کاملا تخریب شده و بجای آن ساختمان های جدید برپا شده است.

ایگل به دو بخش بالا ده و پایین ده تقسیم شده و کوچه هایی به نام های: روستا، آبشار، تنگه پری و ... در روستا دیده می گردد.

اهالی ایگل با شروع فصل سرما و کم شدن علوفه، اوایل پاییز گوسفندان خود را همراه با چوپان ها به مناطق گرراستا تهران مثل شهری ری و ورامین فرستاده و با شروع بهار، مجدد به روستا برگردانده می شوند. البته این ییلاق و قشلاق کردن گوسفندان فقط مختص ایگل نبوده بلکه سایر روستاها نیز به این کار مبادرت می ورزند.

سایر مکانهای دیدنی روستای ایگل میتوان به قلعه کیقباد اشاره نمود که در جنوب غربی روستا ظاهرا یک صخره سنگی، راهرو و زیرزمینی هست که در سالهای اخیر باز شده و طبق آنالیز ها و آنچه در خصوص آن نوشته اند کاملا دست ساز است و میراث فرهنگی آنرا متعلق به قرن 8 و 9 دانسته است.

آدرس آبشار ایگل:

برای دستیابی به این منطقه از جاده لواسانات به سمت اوشان فشم و نرسیده به آهار جاده فرعی است که به روستای ایگل منتهی می گردد، روستایی با چشم اندازی زیبا و مناسب جهت گردشگری. روستای ایگل در شمال شرقی قله توچال واقع شده و یکی از راستاهای صعود به قله توچال هم محسوب می گردد.

باید ماشینتان را بیرون روستا پارک کنید و پیاده روی حدود 2 ساعت در راستای نسبتا هموار و کم شیب ضروری است و در راستا رودخانه به سمت ارتفاعات بروید.

اگر مجبور به پارک خودرویتان در روستا باشید، متوجه کمبود جا می شوید. راه ها روستایی و بسیار باریک است و هیچ پارکینگی نیز وجود ندارد. این امر علاوه بر این که گردشگران را دچار مشکل می نماید، برای اهالی نیز دردسرآفرین است. چند جا در طول راستا یادداشت هایی می بینید که تذکر داده، جلوتر نروید، جای پارک نیست.

خیلی مراقب باشید به باغ های روستا آسیب نزنید. حتی سعی کنید بدون اجازه وارد حریم باغ ها هم نشوید. اگر با خودروی شخصی وارد روستا شدید

در طول راه چند جا کوه ریزش نموده و راستا با تخته سنگ های خیلی عظیم پوشیده شده که شما مجبورید از رویشان رد شوید. مراقب باشید که سر نخورید و پایتان آسیب نبیند.

اگر برای شب ماندن برنامه ای ندارید حتما دو ساعت قبل از غروب برای برگشت اقدام کنید، چراکه پیدا کردن راستا برگشت در شب کار دشواری خواهد بود.

بهترین زمان سفر به آبشار ایگل:

به دلیل ارتفاع و کوهستانی بودن منطقه در اوایل بهار هنوز در راستا و ارتفاعات برف وجود دارد ولی در اواخر بهار و اوایل تابستان بهترین زمان بازدید از منطقه با باغات پر از شکوفه و رودخانه پر آب است و در پاییز میزان آب رودخانه کم می گردد و در زمستان هم فقط با تجهیزات کوهنوردی می توان به منطقه رفت.

لوازم مورد احتیاج برای سفر به آبشار ایگل:

- عینک آفتابی

- دارو و لوازم شخصی

- لباس مناسب سفر

- کرم ضدآفتاب

- کفش پیاده روی

- خوراکی (غذا - تنقلات)

- آب آشامیدنی

منبع: گردشبان
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1782

به "آبشار ایگُل؛ یکی از جذاب ترین دیدنی های تهران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار ایگُل؛ یکی از جذاب ترین دیدنی های تهران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید