ابلاغ شیوه رسیدگی به شکایات خودرویی به وسیله سازمان حمایت

به گزارش تور روسیه ارزان، ­رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شیوه رسیدگی به شکایات را بیان کرد. حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت ضمن تشریح و شفاف سازی ابهامات قیمت خودروهای مونتاژی، تاریخ 11 بهمن ماه سال قبل را ملاک قرار داد. بر اساس آن مشخص کرد که برای قراردادهای منعقد شده از تاریخ یاد شده به بعد، بایستی بر اساس مصوبه شورای رقابت عمل گردد. اما آن دست از خودروهایی که پیش از 11 بهمن ماه تکمیل وجه شده،اما هنوز تحویل نشده،مشمول مصوبه افزایش قیمت نیست.

ابلاغ شیوه رسیدگی به شکایات خودرویی به وسیله سازمان حمایت

بیت ران - فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان با ارسال نامه ای به مدیران کل صنعت معدن و تجارت 31 استان کشور نحوه رسیدگی به شکایات خودرویی را خاطرنشان کرد.

در این نامه آمده است: با توجه به موارد مندرج در بندهای 4 و 5 مکاتبه مذکور و بعلاوه سایر ابهامات مطروحه در نحوه رسیدگی به موضوع اجرای قیمت های ابلاغی شورای رقابت و ضمن تاکید مجدد بر رسیدگی به شکواییه های واصله در قالب دستورالعمل ارسالی و ممانعت از ارجاع به سایر مراکز و با هدف جلوگیری از سردرگمی مراجعین به استحضار می رساند:

حسب پیگیری های اجرا شده موضوع در شورا مطرح و در جلسه شماره 594 تصویب و مصوبات مربوط، در سامانه شورا به آدرس nicc.gov.ir بارگذاری شده است. بعلاوه در راستای چگونگی اجرای مصوبه یاد شده و تبیین موضوع، اظهارنظر تکمیلی در تاریخ 1402/6/5 واصل شد که بر این اساس موارد سه گانه ذیل که عیناً بر گرفته از مصوبات و مکاتبات شورای رقابت است، می بایست در رسیدگی به شکواییه های واصله مدنظر قرار گیرد.

شیوه رسیدگی به شکایات خودرویی

1 -همه قراردادهای منعقده فروش خودرو از تاریخ 1401/11/11 به بعد تابع قیمت های ابلاغی شورای رقابت است.

2 - ملاک قیمت همه قراردادهای منعقده از تاریخ 1401/11/11 در مورد آن دسته از خودروهای فاقد قیمت مصوب شورای رقابت، تاریخ ابلاغ قیمت این خودروها است. (موضوع تصمیمات مصوبه 594 مورخ 1402/5/21 شورا)

3 -درباره قراردادهای قبلی خودروسازان مونتاژی با متقاضیانی که تا تاریخ 1401/11/11 تکمیل وجه نموده اند و تا به امروز خودروهای خود را تحویل نگرفته اند. با توجه به اینکه قبل از تاریخ 1401/11/11 خودروهای مونتاژی مشمول دستورالعمل شورای رقابت نبوده اند. لذا مشمول مصوبه قیمت های اعلامی شورای رقابت نیستند.

بعلاوه با توجه به بعضی موارد منعکس شده به این سازمان، نکات تکمیلی زیر که می بایست در رسیدگی به موضوعات مدنظر قرار گیرد اعلام می گردد:

*برای قراردادهای منعقده از تاریخ 1401/11/11 که تکمیل وجه شده و مطابق با اسناد و مدارک متقن ارائه شده کل قیمت خودرو پرداخت شده. لیکن به علت تحویل ندادن خودرو، امکان ارائه فاکتور خرید به وسیله مصرف نمایندگان میسر نیست. همکاران می بایست نسبت به دریافت و رسیدگی به شکواییه ها اقدام نمایند.

* ادارات کل محل استقرار واحدهای تولیدنماینده پیرو نامه شماره 696578 مورخ 1402/5/7 همکاری و هماهنگی لازم جهت تسریع در رسیدگی به شکواییه ها را انجام می دهند.

با توجه به مراتب فوق و تاکید بر اجرای دقیق سایر موضوعات مندرج در ابلاغیه شماره 626130 مورخ 1402/4/26 مستدعی ست به نحوی برنامه ریزی گردد تا همه شکواییه های مرتبط دریافت و رسیدگی گردد. و از هدایت شاکی برای مراجعه به وزارت متبوع، این سازمان و سایر دستگاه ها اکیداً خودداری گردد. بدیهی است همکاران این سازمان آماده پاسخگویی به ابهام و سوالات مطرح در رسیدگی های اجرا شده هستند.

پشت پرده عدم برگزاری نمایشگاه خودرو تهران / عاجزی: نمایشگاه تهران بلاتکلیف است!

راهنمای جامع تیپ های سایپا اطلس / آنالیز تفاوت ها و امکانات چهار تیپ اطلس

کراس اوور VGV U75 پلاس گرانترین محصول ایلیا موتور در مشهد رونمایی شد

منبع: بیت ران
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2601

به "ابلاغ شیوه رسیدگی به شکایات خودرویی به وسیله سازمان حمایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ شیوه رسیدگی به شکایات خودرویی به وسیله سازمان حمایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید