اعتراضات در ایالت لوئیزیانا به قتل سیاهپوست آمریکایی

به گزارش تور روسیه ارزان، به دنبال کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر لافایت ایالت لوئیزیانا به دست پلیس آمریکا، مردم این شهر به نشانه اعتراض، تظاهرات کردند که در جریان آن، پلیس باز هم به اعمال زور متوسل شد.

اعتراضات در ایالت لوئیزیانا به قتل سیاهپوست آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، بامداد امروز (شنبه شب به وقت محلی) گروهی از مردم شهر لافایت در ایالت لوئیزیانا در اعتراض به قتل مردی سیاهپوست که روز گذشته در همین منطقه توسط پلیس از پا در آمده بود، تظاهرات کردند.

به نوشته وبسایت خبری اَدووکیت، در جریان این اعتراضات پلیس این ایالت از نارنجک های دودزا استفاده و معترضان را تهدید کرد در صورتی که متفرق نشوند دستگیر خواهند شد.

منابع خبری گزارش داده اند که حدود 150 نفر در این تجمع اعتراض آمیز حضور داشته اند و تلاش کردند چهارراهی در نزدیکی محل قتل این مرد سیاهپوست را ببندند. معترضان شعار نه عدالت و نه صلح [وجود دارد] سر دادند.

چندی بعد از غروب آفتاب، جمعیت معترضان به سمت پمپ بنزینی که محل قتل این فرد بود هجوم آوردند و با سنگ و بطری های آب به اتومبیل های پلیس حمله ور شدند.

در انتها این اعتراضات نیز پلیس به منظور کنترل بیشتری معترضان از نیرو های ضدشورش استفاده کرد.

روز گذشته پلیس شهر لافایت تأیید کرد که در حال انجام تحقیقات درباره تیراندازی به یک مرد سیاه پوست در حادثه ای است که شب جمعه رخ داده است.

پلیس ایالت جنوبی لوئیزیانا اظهار داشت این مرد در درگیری در یک فروشگاه دخالت داشته و قبل از تلاشش برای دوباره وارد شدن به فروشگاه هدف تیراندازی پلیس قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1487

به "اعتراضات در ایالت لوئیزیانا به قتل سیاهپوست آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات در ایالت لوئیزیانا به قتل سیاهپوست آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید