الهام هاشمی: تمرینات مان به خوبی پیش می رود، سلامتی تیراندازان از همه چیز واجب تر است

به گزارش تور روسیه ارزان، سرمربی تیم تفنگ کشورمان گفت: تمرینات مان به خوبی پیش می رود لذا عجله زیادی برای آغاز اردوی متمرکز نداریم و سلامتی بچه ها از همه چیز واجب تر است.

الهام هاشمی: تمرینات مان به خوبی پیش می رود، سلامتی تیراندازان از همه چیز واجب تر است

الهام هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص تغییر در رنکینگ دنیای تیراندازان در شرایطی که طی ماه گذشته هیچ رویداد دنیای در این رشته برگزار نشده است، گفت: رنکینگ دنیای بر اساس نتایج تیراندازان در مسابقات دنیای طی ماه های گذشته است به این ترتیب که نتایج مسابقات قهرمانی دنیا در رشته های تفنگ و تپانچه و همچنین المپیک به مدت دو سال و مسابقات جام دنیای به مدت یکسال از زمان مسابقه اعتبار دارند و رنکینگ هرماه نتایج جام های دنیای 12 ماه گذشته و المپیک و قهرمانی دنیا را در صورتیکه طی 24 ماه گذشته اجرا شده باشند در نظر می گیرد و با ورود به ماه جدید، یک ماه از قبل حذف می گردد و همین امر صندلی تیراندازان را حتی بدون برگزاری مسابقات در طول یک ماه، دستخوش تغییراتی می نماید. البته در سیستم رده بندی جدید که درحال تدوین است قرار است این زمان ها نیز تغییر نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: در بحث رنکینگ باید توجه داشت که مسابقات مختلف امتیازات متفاوتی دارند. برای مثال امتیاز المپیک خیلی بالاست درحالیکه مسابقات قاره ای در سیستم رنکینگ فعلی تاثیری ندارند.

سرمربی تیم تفنگ کشورمان تاکید نمود: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که در مسابقات دنیای هم فقط نفرات اول تا بیستم وارد محاسبات رنکینگ می شوند.

به نظر من مشکل عمده سیستم رنکینگ فعلی این است که نتایج ام کیو اس در نظر گرفته نمی گردد و این قضیه در سال منتهی به المپیک برای تیراندازان برجسته کشورهایی که تیراندازان سطح بالای زیادی دارند مشکل آفرین می گردد.

هاشمی توضیح داد: بعنوان مثال نجمه خدمتی که بدون شک یکی از بهترین تیراندازان دنیا هم در تفنگ بادی و هم در سه شرایط است از بعد از کسب سهمیه المپیک همچنان در رنکینگ دنیای سقوط می نماید چرا که اردیبهشت سال گذشته پیروز به کسب سهمیه المپیک شد و ما برای اینکه بقیه قهرمانان مان هم فرصت کسب سهمیه داشته باشند در مسابقات بعدی وی را در ترکیب اصلی تیم قرار ندادیم و در نتیجه امتیازات وی در آن مسابقات در نظر گرفته نشد.

وی گفت: در مسابقات مونیخ سال گذشته که عظیمترین مسابقه تاریخ فدراسیون دنیای از نظر تعداد شرکت نماینده بود نجمه بالاترین رکورد تفنگ بادی را بین کل زنان و مردان شرکت نماینده بدست آورد اما چون در ترکیب اصلی نبود نه تنها نتوانست سهمی از رده بندی آن مسابقات داشته باشد بلکه در رده بندی دنیای نیز امتیازی از آن مسابقات بدست نیاورد و رتبه دنیایش هم سقوط کرد. البته من در این مورد مکاتبه ای با کمیته ای که در حال تدوین سیستم رده بندی جدید هستند داشته ام و پیشنهادم را اراﺋه نموده ام و امیدوارم امکان مدنظر قرار دادن نتایج چنین قهرمانانی در دوره های آینده وجود داشته باشد.

سرمربی تیم تفنگ کشورمان توضیح داد: علاوه بر رنکینگ دنیای، رنکینگ سالیانه نیز به منظور معرفی برترین تیراندازان هر سال از اول ژانویه تا نوامبر آن سال وجود دارد. اما رنکینگ اصلی که در اعطای سهمیه المپیک نقش دارد، رنکینگ دنیای است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای آغاز اردوی تیراندازان وجود دارد، گفت: با بعضی از مربیان کشورهای دیگر که در ارتباط هستم متوجه شدم که بعضی از کشورها جدیدا تمرینات خود را در سالن های تیراندازی آغاز نموده اند اما تیراندازان خیلی از کشورها همچنان در خانه تمرین می نمایند. بعضی هم در کشورهایی که شرایط بهتری از نظر شیوع کرونا دارند اردو زده اند.

هاشمی اضافه نمود: برای آغاز اردو مشکل خاصی در سالن نداریم چرا که سالن های ما به اندازه کافی عظیم هستند که بچه ها بتوانند با فاصله در خط قرار بگیرند. اما مشکل عمده خوابگاه و رستوران است. به هرحال منتظر تصمیم وزارت ورزش و فدراسیون هستیم. هر زمانی که اجازه بدهند اردوهای مان را آغاز می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از نظر تمرین در خانه شرایط خوبی داریم، یادآور شد: همه تجهیزات تیراندازی به همراه دستگاه شبیه ساز تیراندازی در اختیار تیراندازان تیم ملی قرار گرفته است. راس ساعت و بصورت آنلاین تمریناتشان را آغاز می نمایند. در طول زمان تمرین با استفاده از دستگاه های شبیه ساز جزﺋیات تمریناتشان را رصد می کنم و در خصوص مشکلاتشان همان موقع باهم صحبت می کنیم. خوشبختانه تمرینات مان به خوبی پیش می رود لذا عجله زیادی برای آغاز اردوی متمرکز نداریم چرا که فعلا سلامتی بچه ها از همه چیز واجب تر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1319

به "الهام هاشمی: تمرینات مان به خوبی پیش می رود، سلامتی تیراندازان از همه چیز واجب تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهام هاشمی: تمرینات مان به خوبی پیش می رود، سلامتی تیراندازان از همه چیز واجب تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید