ایده های کاربردی در سبک مینیمالیسم

به گزارش تور روسیه ارزان، امروزه دکوراسیون داخلی به عنوان یکی از پرطرفدارترین موضوعات در میان افراد مختلف شناخته شده است. وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی به میان می آید، سبک های متفاوت در ذهن تداعی می شوند. کلاسیک، مدرن، سنتی، ساحلی و روستیک از جمله سبک هایی هستند که می توان به آنها اشاره کرد. هر فرد با توجه به سلیقه خود می تواند از میان سبک های مختلف یکی را برای طراحی فضای داخلی خانه یا محل کار خود انتخاب کند. در این جا به معرفی سبک مینیمالیسم که یکی از زیر مجموعه های سبک مدرن است می پردازیم و نکات اساسی درباره طراحی این سبک را آموزش می دهیم. سبک مینیمالیسم، امروزه به یکی از سبک های پرطرفدار در زمینه دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. اساس و مبنای این سبک سادگی و پرهیز از هرگونه شلوغی و پیچیدگی می باشد. سبک مینیمالیسم با سبک های معاصر و سنتی تفاوت چشمگیری داد. مهم ترین تفاوت این سبک با سبک های دیگر در این است که در سبک مینیمالیسم سادگی و اجتناب از شلوغی رکن اصلی بر شمرده می گردد.

ایده های کاربردی در سبک مینیمالیسم

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

در سبک مینیمالیسم، از تزئینات ساده برای طراحی داخلی استفاده می شود. این سبک به دلیل سادگی و بی آلایشی برای القای حس آرامش در فضای خانه بسیار کارامد می باشد و برای افرادی که در طول روز مشغله های فراوان دارند مناسب است. از ارکان اصلی طراحی سبک مینیمالیسم استفاده از اشکال هندسی با رعایت توازن و ظرافت می باشد. در خانه ای که به سبک مینیمالیسم طراحی شده تنها وسایل ضروری و مورد احتیاج مشاهده و از به کاربردن وسایل غیر ضروری اجتناب شده است. حتی بعضاً می توانیم از به کاربردن رومیزی هم خودداری کنیم و تنها با استفاده از یک گلدان ساده فضای داخلی اتاق را تزئین کنیم. اگر می خواهید تغییری در فضای زندگی خود ایجاد کنید و سبک مینیمالیسم را به عنوان سبک مورد نظر برای طراحی داخلی خانه خود در نظر بگیرید، همین حالا دست به کار شوید و در اولین قدم تمام اشیاء اضافی که احتیاجی به آنها ندارید را از اطراف خود جمع نموده و آنها را به کسی که به آنها احتیاج دارد هدیه دهید.

همه ما دوست داریم در خانه ای زندگی کنیم که در آن احساس آرامش و راحتی داشته باشیم، با این حال گاهی اوقات به اتاقی وارد می شویم که گوشه و کنار آن را گرد و غبار گرفته و به ما احساس اضطراب و بی قراری منتقل می نماید. تحقیقات اخیر نشان داده است که داشتن خانه ای نامرتب و شلوغ باعث می شود استرس بالایی به ما منتقل شده و حتی بیمار شویم. طبق تحقیقاتی که در یک ژورنال در خصوص روابط اجتماعی و خصوصی انجام شده، بازگشت به خانه ای نامنظم بعد از یک روز کاری می تواند به رابطه عاطفی شما ضربه بزند.

خانه باید پناهگاهی باشد که در آن به آرامش برسید و از دغدغه های بیرونی دور شوید. آیا تا به حال به این مسئله فکر نموده اید که خانه شما در واقع ممکن است عامل افسردگی شما باشد؟ روشنایی، فضا و طراحی اتاق یک خانه نوساز، می تواند بر احساسات شما تاثیر بسزایی داشته باشد. تحقیقات اخیر باعث ایجاد شاخه ای به نام نورو معماری شده است، شاخه ای نوین از معماری که علم عصب شناسی را با معماری تلفیق می نماید. این شاخه از معماری برای طراحی خانه با هدف تامین سلامت روح و روان به شیوه موثر، کابردی و بالقوه استفاده می شود.

مواردی که در طراحی داخلی اتاق می توانند تاثیری منفی بر روحیه شما بگذارند به توضیح زیر می باشند:

  • هرج ومرج در اتاق به شما حس اضطراب منتقل می نماید.
  • تاریکی و کمبود نور باعث ایجاد افسردگی می شود.
  • فضای بیش از حد روشن، نوعی اضطراب منتقل می نماید.
  • یک اتاق بسیار کوچک و یا بسیار شلوغ ممکن است به شما این حس را بدهد که در اتاق گیر افتاده اید، در این حال دچار ترس از محیط کوچک خواهید شد.
  • در صورت نامرتب چیدن وسایل، برای پیدا کردن آن ها دچار مشکل می شوید.

بهتر است اتاق نشیمن و یا پذیرایی خود را تبدیل به اتاقی پر کاربرد و منظم کنید، زیرا بیشتر وقت شما در این اتاق سپری می شود و این اتاقی است که در معرض دید اکثر افراد واقع شده است. تزئین این اتاق به سبک مینیمالیسم، باعث روشن ترشدن فضا می شود و به این اتاق ظاهری مجلل می بخشد. خلق محیطی آرامش بخش به دور از بی نظمی، راهی مناسب برای تضمین آرامش و آسایش شما در سرانجام یک روز پرمشغله است، بنابراین می توانید از سبک مینیمالیسم نهایت لذت را ببرید. با در نظر دریافت ایده های دیزاین داخلی زیر می توانید محیط خانه خود را از کلبه ای حقیرانه و بی روح به قصری با شکوه، مجلل و سلطنتی تبدیل کنید. با انتخاب سبک زندگی مینیمالیسم، شما قدمی رو به جلو برای داشتن محیطی آرامش بخش برداشته اید.

تعریف

یک تعریف ساده برای معرفی سبک مینیمالیسم، اشاره به هدف این سبک که همان چیدمان بی آلایش و استفاده از اشکال ساده، آرامش بخش و منظم است، می باشد. با کاهش بی نظمی و ایجاد دیزاینی با کیفیت بالا، اتاق های مینیمال به جای اینکه ساده و خالی به نظر بیایند، فضایی عمیق و شفاف پیدا خواهند کرد.

رنگ

رنگ سفید، کرم و سایر رنگ های طبیعی، رنگ های بسیار مناسب برای طراحی به سبک مینیمالیسم هستند. اضافه کردن یک رنگ روشن به اتاقی با سبک مینیمالیسم می تواند تاثیر زیادی بر فضای اتاق بگذارد اما اجازه ندهید رنگ روشن بیش از حد غالب شود. سعی کنید به دکور مینیمالیسم خود دیواری با طراحی ویژه و یا در فضاهای کوچکتر مانند تو رفتگی های دیوار، تابلو های نقاشی اضافه کنید. چنانچه از انتخاب رنگ خود در تقابل با تزئینات مینیمالیسم نگران هستید، می توانید رنگ های کم رنگ خاکستری، زرد و یا قهوه ای را به جای رنگ سفید انتخاب کنید.

دیوارها

مراقب باشید کاغذ دیواری های به کار رفته خالی از هرگونه بافت بوده و گچ کاری زیر آنها دارای سطحی صاف باشد. رنگ های مات با درخشندگی کم، انتخاب خوبی برای رنگ کاغذ دیواری به شمار می آید. از قاب عکس یا آینه های بزرگ بر روی دیوار بهره ببرید. از قرار دادن اشیاء کوچک بر روی دیوار اجتناب کنید تا دیوارهای اتاق بی نظم و ترتیب به نظر نرسند. اگر می خواهید که کار هنری انجام گرفته توسط شخص شما در خانه ای با سبک مینیمالیسم بسیار به چشم بیاید، یک اثر هنری بزرگ و بدون قاب بر روی دیوار نصب کنید. البته اگر می خواهید فضا بیشتر به چشم بیاید، تصاویر روی دیوار را قاب بندی کنید.

دکور

در خانه های طراحی شده به سبک مینیمالیسم، تنها زمانی می توانید از هزینه مبلمان صرف نظر کنید که مبلمانی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید مناسب اتاق شما باشد. اگر وسایل زیادی دارید، میز و کمد بزرگ بخرید که بتوانید تمامی وسایل را در دسترس و خارج از دید قرار بدهید. به دنبال دیزاین های تمیز و هندسی شکل باشید زیرا هم بسیار کابرد دارند و هم از شلوغ شدن اتاق جلوگیری می نمایند.

روشنایی

به روشن بودن اتاق خواب توجه ویژه داشته باشید اما مراقب باشید بیش از اندازه روشن نشود. ایده سبک مینیمالیسم می تواند باعث شود که اتاق به فضایی آرامش بخش با تهویه هوای مناسب تبدیل شود. در طراحی داخلی مینیمالیسم، استفاده هوشمندانه از لامپ در کف زمین، لامپ های آویز، لامپ های رشته ای، لامپ های هالوژنی و LED می تواند ظاهر ویژه ای به این سبک ببخشد، این موارد هم به دکوراسیون خانه یاری می نمایند و هم به عنوان منبع روشنایی در نظر گرفته می شوند.

نکات مهم در طراحی خانه به سبک مینیمالیسم

فضایی تمیز و مرتب خلق کنید

نامرتب بودن فضا هم باعث سلب آسایش شما می شود و هم هنگامی که می خواهید چیزی پیدا کنید، کار شما سخت می شود. هرج و مرج باعث ایجاد تنش و استرس شده و علاوه بر اینکه وسایلی تزئینی و بی فایده اطراف شما را گرفته اند، گرد و غبار بسیاری نیز در خانه می نشیند. شما با سبک مینیمالیسم می توانید بسیار آسان تر به فضایی تمیز و مرتب برسید و به وسایل چیدمان بهتری بدهید. به خانه بروید و وسایل غیر ضروری را حذف کنید تا به سبک مینیمالیسم نزدیک تر شوید. سعی کنید وسایل باقی مانده را در مکان های مناسب قرار دهید. در این سبک از سبد، سینی و دیگر ظرف های نگه دارنده، برای جمع آوری منظم وسایل بهره ببرید در این صورت می توانید در مواقع احتیاج به راحتی وسایل خود را پیدا کنید. برای مخفی کردن وسایل مخصوص از خرید تجهیزات خاص غافل نشوید.

از تعداد رنگ های محدود بهره ببرید

استفاده از رنگ و طرح های زیاد باعث می شود اتاق شما شلوغ و کم جا به نظر برسد و یا فضایی پر هرج و مرج ایجاد شود. با استفاده از تعداد رنگ هایی محدود، برای دیوارها،پرده ها، میز، جایگاه، مبل ها و یا کف زمین می توانید اتاق سبک مینیمالیسم خود را هماهنگ تر کنید و فضایی آرامش بخش پدید آورید. استفاده از رنگ ها، بافت ها و مصالح متنوع برای ایجاد تناقض، اتاق را از حالت کسالت بار خارج می نماید و به دیزاین عمق بیشتری می بخشد.

طراحی فضا باید متعادل باشد

با چیدن کوسن، لامپ، آثار هنری به صورت تکی و یا جفتی در کنار اتاق، شما قادر خواهید بود دیزاینی مرتب و موثر برای فضای اتاق ایجاد کنید. توجه به تعادل موجود در اتاق، باعث می شود از فضا و روشنایی در دسترس نهایت استفاده را ببرید و فضاهای داخل اتاق را به خوبی از هم تفکیک کنید.

نقطه ای مرکزی و اصلی خلق کنید

می توانید از وسیله هایی مانند یک آینه تزیین شده، یک قالیچه خوش آب و رنگ و یا مبلی زیبا برای ایجاد نقطه ای مرکزی در طراحی مینیمالیسم بهره ببرید. شما می توانید با معطوف کردن توجه بیننده به نقطه ای از اتاق، فضای ملایم و ساده مینیمالیسم خود را تکمیل کنید که این امر در کامل کردن دیزاین بسیار موثر است. شما در اتاق یک نقطه مرکزی دارید و دیگر وسایل و مبلمان به صورت افقی و یا عمودی نسبت به این نقطه مرکزی قرار می گیرند و این نمایی بسیار موثر و طرحی مدرن و نزدیک به سبک مینیمالیسم به فضای اتاق شما می بخشد.

اشیاء مشابه را در کنار هم قرار دهید

با قرار دادن وسایلی که سبک، رنگ و یا کابردی مشابه دارند، می توانید به نمایی مرتب و منظم از دیزاین مینیمالیسم دست یابید. قرار دادن مجموعه ای از تصاویر یا تزئینات مشابه در کنار یکدیگر در یک مکان، به صورت محسوس و در عین حال نامحسوس فضایی مینیمالیسم برای شما فراهم می نماید.

از هرج و مرج دوری کنید

نهایت استفاده ممکن از فضا و امکانات کلید موفقیت در ایجاد فضایی به سبک مینیمالیسم است. اجازه دهید نور به راحتی از یک پنجره بزرگ وارد اتاق شود و اتاق را روشن تر و وسیع تر نشان دهد. اگر در کنار پنجره گلدان های بزرگ بچینید، تنها بی نظمی و شلوغی در اتاق ایجاد می شود. علاوه بر آن دیوارها باید فضای خالی داشته باشند تا توجه بیننده به دیگر قسمت های اتاق نیز جلب شود و فضا باز تر جلوه کند.

حال که از مزایای داشتن خانه ای با طراحی به سبک مینیمالیسم مطلع شده اید، آیا دوست دارید در خانه خود تغییراتی ایجاد کنید؟ بنابراین وسایل غیر ضرروی را حذف نموده و اطراف خود را خلوت کنید. ایده های مختلف را به کار گیرید و خانه ای آرامش بخش مطابق میل خود طراحی کنید. سبک مینیمالیسم لزوماً به معنای فضایی استریل شده، خالی و سرد نیست، بلکه راهکاری برای رسیدن به دیزاینی متعادل تر و مرتب تر در خانه می باشد. اگر فکر می کنید شلوغی و بی نظمی باعث کلافه شدن شما شده است، تعدادی دیزاین مینیمالیسم را آنالیز کنید تا به ایده های جدید و مورد نظر خود دست یابید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 962

به "ایده های کاربردی در سبک مینیمالیسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های کاربردی در سبک مینیمالیسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید