تکه یخ شناور بزرگ در کانادا که همه را متعجب نموده است!

به گزارش تور روسیه ارزان، یخ های شناور در کانادا

کانادا در نزدیکی قطب شمال واقع شده است و کشور بسیار سردی است به طوری که هر چه به سمت شمال این کشور می روید سردی هوا بیشتر می گردد. اینکه در سواحل شرقی کانادا، تکه یخ های شناور بزرگی را در آب ها ببینید اصلا منظره عجیبی نیست. حتی ناحیه ای در سواحل لابرادور تا سواحل شمال شرقی جزیره نیوفوندلند هست که به خاطر تعداد بسیار زیادی از یخ های شناوری که در بهار و اوایل تابستان در آب ها آن دیده می گردد به کوچه یخ های شناور معروف است. اما اخیرا حتی کسانی که مدت هاست در این محل زندگی می نمایند هم با دیدن تکه یخ بسیار بزرگی که به نزدیکی ساحل دهکده فری لند آمده متعجب شده اند، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تکه یخ شناور بزرگ در کانادا که همه را متعجب نموده است!

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

هر سال در فصل بهار تکه های بزرگ یخ از جزایر بافین و گرین لند جدا و در این آب ها شناور می شوند. سال جاری، تاکنون بیش از 600 تکه یخ در اقیانوس منجمد شمالی شناور شده، در حالی که در سال گذشته تعداد همه این یخ ها در کل فصل گرما 687 عدد بود. معمولا برای دیدن توده یخ های شناور باید با قایق به کنار آن ها بروید چون از سواحل، فاصله زیادی دارند اما سال جاری اتفاق عجیبی افتاده است! سال جاری تکه یخ بزرگی که ارتفاع آن به 46 متر می رسد به نزدیکی ساحل آمده و همه مردم را به شگفتی واداشته است چون تا به حال تکه یخ به این بزرگی در اطراف این ناحیه دیده نشده است. هر چند، هر سال گردشگران زیادی برای دیدن یخ های شناور به این محل می آیند و یخ های شناور بخشی از صنعت گردشگری این شهر شده اما نزدیکی این یخ غول پیکر به ساحل کار گردشگران را راحت نموده است چون از همان ساحل به راحتی قابل دیدن است.

در هفته های اخیر این یخ شناور، تبدیل به جاذبه توریستی بسیار محبوبی شده و گردشگران زیادی به این محل می روند تا از این یخچال یخی بزرگ عکس بیندازنند. در آخر هفته، راستاهای منتهی به این شهر کوچک پر از توریست هایی است که خود را به این ناحیه می رسانند تا این پدیده نادر را از نزدیک ببینند. الان شبکه های اجتماعی کانادا پر از عکس های زیبای این تکه یخ شناور شده است تکه یخی که آنقدر به ساحل نزدیک است که به راحتی می توان از آن عکس انداخت.

سال جاری تاکنون حدود 616 تکه یخ به سمت راستاهای کشتی رانی رفته اند به طوری که وجود این یخ ها، کشتی ها را مجبور می نماید که سرعت خود را آهسته تر نمایند و یا تغییر راستا دهند. کارشناسان علت افزایش تعداد یخ های شناور در این ناحیه را افزایش دمای جهانی می دانند هر چند سال جاری دلیل دیگری هم به آن اضافه شده است در ماههای اخیر بادهای شدیدی در خلاف جهت عقربه های ساعت بر روی این اقیانوس می وزد؛ کارشناسان معتقدند این بادها تکه یخ ها را به سمت نواحی جنوبی کشانده است.

منبع: amusingplanet.com و theguardian.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 568

به "تکه یخ شناور بزرگ در کانادا که همه را متعجب نموده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکه یخ شناور بزرگ در کانادا که همه را متعجب نموده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید