تک مهاجم قهار مینی کوپر JCW

به گزارش تور روسیه ارزان، بسیاری از کسانی که قهرمانی تیم لستر در فصل 2016-2015 لیگ برتر انگلستان را به یاد دارند، از جیمی واردی به عنوان ناجی تیم آبی پوش شهر لستر یاد می نمایند. تک مهاجم سریع و دقیق لستر که با گلزنی مداوم، سرعت مثال زدنی و شوت های دقیق تیم را یک تنه قهرمان لیگ جزیره کرد.

تک مهاجم قهار مینی کوپر JCW

حالا حکایت ما در تهران حوالی خیابان سهروردی شمالی همین است. با یک مهاجم تک و تنها اما تند و تیز و سریع روبه روییم که به کسی رحم نمی کند. مینی کوپر JCW که خودرویی اسپورت، خاص و سفارشی است، اینجا در حاشیه یکی از معابر خلوت شهر نظاره گر موقعیتی برای زمین زدن رقبا است. از سقف قرمز رنگ این مینی که با دو خط پهن روی بدنه امتداد پیدا نموده تا رینگ های مشکی و فرم متفاوت سقف، همه چیز گویای طبع تند JCW است. کلمه ای که مخفف عبارت انگلیسی John cooper works است که تلویحا از کار ویژه جان کوپر روی این مدل از برند مینی حکایت دارد اما این خودرو کاملا متفاوت به غیر از طراحی چه ویژگی خاصی دارد که اینچنین مورد ستایش قرار گرفته است؟ ما اینجا داستان مینی JCW کوپه را برای تان روایت می کنیم.

موتور و فنی

خب شاید باورتان نگردد ولی این مینی جسور و خزنده به همان پیشرانه ای مجهز است که با کد THP165 روی کراس اوور مونتاژی شرکت ایکاپ یعنی پژو 2008 سوار شده. قلب تپنده ساخته شده توسط ب.ام.و که در محصولات تویوتا و پژو-سیتروئن به وفور استفاده می گردد و خودروساز باواریا آن را با تغییراتی روی این مدل خاص از مینی سوار نموده است. موتوری که حالا با فراوری 208 اسب بخار قدرت، بیش از 280 نیوتن متر گشتاور تحویل راننده می دهد. شاید هنوز ابعاد واقعی این اعداد را درک ننموده باشید ولی وقتی بشنوید خلاقیت ب.ام.و در این نسخه مینی گل نموده و خودرو به یک جعبه دنده شش سرعته دستی مجهز شده، آن وقت احتمالا قانع خواهید شد که JCW کوپه چه مهاجم قهاری است! البته بعضی نسخه های همین سری به جعبه دنده اتوماتیک مجهز هستند که عملکردی نزدیک به مدل دنده دستی دارد.

سواری و رانندگی

پشت فرمان این کوپه ریزجثه، همه چیز ایده آل است. از فرم خوشایند کابین که با مجموعه ای از دوایر طراحی شده و به یاری چرم و استیل پرداخت مناسبی دارد تا کیفیت فنربندی، فرمان پذیری و هماهنگی موتور و گیربکس که ستودنی است. با وزن 1275 کیلوگرم و موتوری سرحال و توربو، مینی سیاه رنگ و کمیاب ما قادر است در زمانی سریع تر از یک ب.ام.و Z4 28i یا فولکس واگن گلف GTI به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. در واقع اگر گلف و زد4 ظرف هفت ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسند، این مینی عصبانی تنها به 6.5 ثانیه برای این هدف احتیاج دارد و تا سرعت 260 کیلومتر در ساعت هم قادر است پا به پای رقبا حرکت کند.

منبع: دیوار
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 938

به "تک مهاجم قهار مینی کوپر JCW" امتیاز دهید

1 کاربر به "تک مهاجم قهار مینی کوپر JCW" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تک مهاجم قهار مینی کوپر JCW"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید