جاذبه های گردشگری بانکوک و لذت بودن در آب و هوای آسیایی

به گزارش تور روسیه ارزان، بسیاری از بهترین مکان ها برای سفر در نزدیکی بانکوک در فاصله ای 4 تا 5 ساعته از شهر واقع شده است. با وجود این که از لحاظ فنی می توانید سریعاً به یکی از جاذبه های گردشگری بانکوک رفته و باز شد، احتمالا بخواهید که سرعت را کم کنید و با گذراندن یک یا دو شب از دیدنی های بانکوک لذت ببرید. جلوتر از نیویورک و لندن برای سال های زیادی پر بازدید ترین شهر در دنیا بوده است. بانکوک همواره در لیست 10 شهر پر بازدید دنیا واقع شده است اما فراتر از لذت بردن از بعضی خریدهای لازم پس از سفر گرمای بیش از حد، ترافیک و آلودگی هوا سرانجامی ایده آل برای سفری آرامش بخش نیستند. خوشبختانه در نزدیکی بانکوک فرصت های خوبی برای سفرهای روزانه وجود دارد. آیوتایا (Ayutthaya) و کانچانابوری (Kanchanaburi) دو مقصد با سابقه تاریخی، در فاصله ای نزدیک و در دسترس از بانکوک قرار دارند. اگر پیش از بازگشت به خانه به دنبال ماسه و غروب خورشید هستید تعداد زیادی جزیره شما را وسوسه می نمایند. جذابیت جزایر با زمانی که برای بازدید از آن ها صرف شده، افزایش می یابد. اگر هوادار گردش در زیستگاه های کروکودیل و بازارهای پر از توریستی که بانکوک را محصور نموده، هستید قید آن را بزنید. به جای آن سفرتان را با چیزی خاطره انگیزتر در زمان خوشگذرانی در بانکوک به سرانجام برسانید.

جاذبه های گردشگری بانکوک و لذت بودن در آب و هوای آسیایی

با تور تایلند ارزان به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

شهر باستانی در ساموت پراکان

قطعا آسان ترین و نزدیکترین مقصد در لیست سفرهای روزانه بانکوک احتیاج به اقامت شبانه ندارد. شهر باستانی تنها در فاصله ای دو ساعته خارج از بانکوک واقع شده است. اگر مجبورید بعدازظهری را بگذرانید و قصد دارید که از ساختار بتنی بانکوک فاصله بگیرید، یک ساعت به سمت جنوب برای خوشگذرانی در بانکوک بروید. قدم زدن در 200 هکتار از شهر باستانی بخش از کوچکی از فرهنگ و تاریخ تایلند را به نمایش می گذارد. اتمسفر این مکان رومانتیک است. سایت های مشهور باستان شناسی که دسترسی به بعضی سخت بوده و یا از بین رفته به زیبایی بازسازی شده اند. آثار تاریخی زیبا، معبد بدلی، مجسمه های بودا و باغ ها فرصتی را برای استراحت در کنار کمی یادگیری درباره تایلند ارائه می نمایند. در واقع تمام پارک بر اساس شکل کشور تایلند ساخته شده است. زمین ها بسیار گران قیمت هستند! اگر مقدار پیاده روی بیش از حد گردد می توان دوچرخه و ماشین گلف کرایه کرد. هم چنین تورهای تراموا به همراه یک راهنمای سفر نیز موجودند. بهای ورودی نسبتا گران 700 باهت از ساعت 4 عصر نصف می گردد. شهر باستانی ساعت 7 عصر بسته می گردد. اگر هنوز زمان آزاد در ساموت پراکان دارید، موزه اراوان از دیگر دیدنی های بانکوک است که در همان نزدیکی واقع شده است. از ترافیک های بی سرانجام بانکوک و خیابان ساکومویت بگذرید و سوار قطار شهری هوایی شوید و به ایستگاه نات (دیوانه) بروید. سعی کنید به نام ایستگاه نخندید. سپس سوار تاکسی یا یکی از خودروهای اوبر (سرویس سفر آنلاین) شوید و به راننده بگویید که می خواهید از شهر باستانی در بین جاذبه های گردشگری بانکوک در زمان خوشگذرانی در بانکوک بازدید کنید.

آیوتایا

اگر چه آیوتایا، پایتخت قدیم سیام از سال 1350 تا 1767 میلادی اغلب در سفرهای یک روزه از بانکوک بازدید می گردد اما یک اقامت شبانه زمان مناسبی را برای لذت بردن از شهر در بین دیدنی های بانکوک را ارائه خواهد داد. در سفر یک روزه دیدنی سعی خواهید کرد که در یک بعدازظهر به سرعت از خرابه های دیدن کنید و حس باستانی که در مکان نفوذ نموده را کاملا حس کنید. دلیل این که در حال خواندن مقاله بهترین مکان ها برای سفر در نزدیکی آیوتایا نیستید این است که مردم برمه پایتخت باستانی را در سال 1767 غارت کردند و باعث شدند به پایین رودخانه منتقل گردد، جایی که امروزه بانکوک در آنجا واقع شده است. با کرایه یک دوچرخه و بازدید از معابد فرسایش یافته و مجسمه های بدون سر بودا در آیوتایا به اندازه بازدید از آنگکور وات در کامبوج لذت ببرید. می توان با گردش در بسیاری از معابد، سازه ها و موزه ها از تاریخ تایلند آگاه شوید. شاید خودتان را تنها و محو در یک سایت باستانی در معابد کم جمعیت تر بیابید. قطار بهترین راه برای رفتن به آیوتایا است. شما بخش زیادی از ترافیک بانکوک را حین تماشای مناظر زیبا پشت سر می گذارید. سفرتان بسته به قطاری که انتخاب می کنید، حدود دو ساعت طول می کشد. خودتان می توانید یکی از بلیت های قطارهای روزانه در ایستگاه راه آهن هوآلامفونگ را خریداری کنید. این مورد از جاذبه های گردشگری بانکوک در زمان خوشگذرانی در بانکوک می باشد.

کانچانابوری

کانچانابوری نهاده شده در غرب بانکوک در محل تلاقی سه رودخانه در فاصله ای نسبتا کم از پایتخت نا آرام تایلند نهاده شده است. حداقل تا زمانی که از بخش شلوغ شهر دور نشده و یکی از مهمانخانه های فراوان را به همراه باغ هایی زیبا در امتداد رودخانه انتخاب ننموده باشید، کانچانابوری را آرام تر از بانکوک زیبا نمی بینید. رمان فرانسوی پل رودخانه کوآی در کانچانابوری نوشته شد. پل و بخش زیادی از فیلم نامه ساختگی بودند. از لحاظ فنی در فیلم نام پل باید پل رودخانه مائه کلونگ و نام رودخانه باید کوآئی یای می باشد. جدای از این مسائل این پل در کانچانابوری یکی از بخش های پر تعداد راه آهن مرگ است که به اجبار توسط اسیران جنگی تعمیر و بازسازی شد. ایستگاه گذرگاه جهنمی گمنام نیز در همان نزدیکی واقع شده است. تاریخ جنگ جهانی دوم حول این منطقه رخ داد. از موزه و یکی از گورستان های کشته شدگان جنگ برای یادگیری تاریخ واقعی در زمان خوشگذرانی در بانکوک بازدید کنید. آبشارهای خروشان در نزدیکی پارک ملی اراوان مکانی عالی برای فراموش کردن آسیب های جنگ و هالیوود است. برای استراحت در یکی از حوضچه های آب فیروزه ای و پیاده روی در بین دیدنی های بانکوک برنامه ریزی کنید. کانچانابوری با اتوبوس یا قطار از بانکوک در دسترس است. هر چند اتوبوس ها و مینی بوس ها محبوب ترین وسیله ها هستند زیرا قطارها از ایستگاه تنبوری، در کناره رود چائو فرایا در شمال شرقی بانکوک حرکت می نمایند. روزانه دو قطار در حدود سه ساعت به کانچانابوری می رسند. سفر با اتوبوس بسته به ترافیک و کوشش راننده بین 2 تا 5 ساعت از وقتتان را می گیرد. این مورد از دیدنی های بانکوک می باشد.

کوه سامت

کوه سامت با فاصله حدودی 4.5 ساعت از بانکوک کمی بیرون از محدوده سفر روزانه است اما این مورد آن را از جذب تعداد زیادی گردشگر که ترجیح می دهند یک یا دو روز آخرشان را در سواحل تایلند بگذرانند، منع ننموده است. با وجود این که کوه سامت همه جاذبه های متداول یک جزیره تایلندی را دارد گاهی اوقات فضای آرامی را که کوه لانتا، کوه تائو و دیگر سواحل تایلند دارند از دست می دهد. جدا از این مسائل اگر روزهای کمی به پروازتان از بانکوک مانده کوه سامت انتخابی عالی برای هوایی پاک تر و یک نمایش آتش بازی است. آسان ترین راه برای رفتن کوه سامت خرید بلیت چند نفره قایق اتوبوسی است که در همه آژانس های مسافرتی بانکوک با تخفیف فروخته می گردد. اگر هنوز می خواهید به روش خودتان عمل کنید سوار مینی ون هایی بشوید که معمولا از ایستگاه ویکتوری مونومنت حرکت می نمایند. آن ها مستقیما به اسکله مسافربری می روند. هنگامی که به اسکله رسیدید می توانید بلیت خودتان را برای راهی کوتاه تا جزیره بخرید. حواستان باشد در مینی ون های محلی فضای زیادی برای چمدان در زمان خوشگذرانی در بانکوک وجود ندارد.

کوه سی چانگ

کوه سی چانگ، جزیره ای کوچک در نزدیکی پاتایا است. هر چند سواحل آن با توجه به صخره ها و ترافیک سنگین قایق زیبا نیستند اما برای گذراندن دو یا سه ساعت مناسب است. این جزیره مکانی برای گذراندن اوقات برای محلی هایی بوده که می خواهند به دریا نزدیک تر باشند. برخلاف پاتایا آرامش در جزیره حاکم می باشد. کوه سی چانگ میزبان کاخ سلطنتی تابستانه متروکه، جمعیتی کوچک، معابد و تعداد زیادی غار جذاب در بین جاذبه های گردشگری بانکوک می باشد. رفتن به کوه سی چانگ در بین دیدنی های بانکوک احتیاجمند گذر از سری راچا در استان چنبوری است. نام چنبوری از سس تند معروف گرفته شد. سفر حدود سه ساعت از وقتتان را به همراه یک ساعت در اسکله می گیرد.

کوه لان

کوه لان که اغلب کوه لارن ترجمه می گردد، همسایه جنوبی کوچک جزیره کوه سی چانگ است. کوه لان کمی به پاتایا نزدیکتر بوده و نسبت به آنچه در سواحل اصلی یا کوه سی چانگ یافت می گردد، سواحل و ماسه بهتری دارد. هر چند این جزیره توسعه نیافته نیست ولی اتمسفر آن آرام است. کوه لان سرانجام سفر برای مسافران و مردم محلی پاتایا است که می خواهند شنا نمایند و غذای دریایی بخورند. غیر از حمام آفتاب غواصی اسنورکل و شنا کارهای زیادی نمی توان در کوه لان انجام داد اما نکته همین است! زباله پلاستیکی مسئله ای جدی در کوه لان است. وظیفه خود را با پرکردن و برگرداندن بطری ها به خشکی برای دور ریختن آن ها انجام دهید. اسکله های پاتایا حدود یک ساعت از وقتتان را می گیرند. هر چند می توانید با دریافت قطارهای پر سرعت زمان سفر را نصف نموده و تفریح بیشتری داشته باشید. حواستان به میمون های ساکن جزیره باشد. آن ها به ربودن کیف های جامانده در ساحل معروفند. کوه لان از دیدنی های بانکوک در زمان خوشگذرانی در بانکوک می باشد.

کوه چانگ

کوه چانگ پس از پوکت، بزرگترین جزیره در تایلند و قطعا بهترین جزیره در نزدیکی تایلند است. این جزیره برخلاف کوه سامت و کوه سی چانگ به اندازه کافی برای میزبانی از دوستداران مهمانی های شلوغ یا افرادی که می خواهند در کلبه های ساخته شده از بامبو استراحت نمایند، آماده هستند. کوه چانگ نسبت به عنوانی که زمانی با آن شناخته می شد، بهشت مسافرانی که با کوله پشتی سفر می نمایند تغییر نموده است. مجاورت با بانکوک به توسعه آن در بالاترین سطح در دهه اخیر سرعت بخشیده اما علی رغم جدال بوفه ها روی ماسه های پودری برای جلب مشتری، ساحل وایت سند (ماسه سفید) هنوز باقی مانده و خوشبختانه سواحل کوچکتر در اطراف جزیره پیدا می شوند جایی که هنوز محل ها اجرای موسیقی رگا و هم آویزها هستند. باز هم آسان ترین و به صرف ترین انتخاب این است که بگذارید آژانس مسافرتی بلیت یک قایق اتوبوسی به مقصد جزیره را برایتان بگیرد اما اگر تحمل پنج ساعت سفر در یک اتوبوس ناخوشایند به نظر می رسد می توانید پرواز یک ساعته بانکوک را به مقصد فرودگاه ترات دیدنی بگیرید و سپس به اسکله خودتان در ساحل بروید. این کوه از جاذبه های گردشگری بانکوک در زمان خوشگذرانی در بانکوک می باشد.

باغات شناور

هرچند تایلند سابقه زیادی در ساخت نوشیدنی ندارد اما باغات شناور منحصر به فرد آن در 40 کیلومتری جنوب بانکوک در ساموت ساکن نهاده شده که یک سفر روزانه جذاب را خارج از شهر ارائه می دهد. میوه های تازه تایلند اغلب شیرین و بسیار خوشمزه تر از حد معمولند بنابراین پتانسیل خوبی برای فراوری محصولات خوب وجود دارد. باغات شناور واقعا شناور نیستند بلکه روی زمینی حاصلخیز ساخته شده که سالانه از دلتای رود چائو فرایا به دست می آید. کارگران برای هرس درختان سوار قایق های کوچکی در ردیف های باریک آب می شوند. گردشگران می توانند تورهای کوچک بگیرند و محصولات ساده تهیه نمایند. فضای تاکستان برای مسافران معلول مناسب نیست و این باغات از جاذبه های گردشگری بانکوک در زمان خوشگذرانی در بانکوک می باشد. کارخانه فراوری نوشیدنی یکی از بزرگترین و محبوب ترین تاکستان ها برای بازدید است. درباره تورهای موجود آگاه شوید و سپس با یک آژانس مسافرتی در بانکوک تماس بگیرید. قطعا به راهنما برای دسترسی به آنجا احتیاج خواهید داشت. تور حداقل چهار ساعت طول خواهد کشید و بهترین زمان برای سفر در طی فصل خشک تایلند است.

هوآ هین

هوآ هین نهاده شده در فاصله ای حدوداً چهار ساعته در جنوب غرب بانکوک یکی از محبوب ترین سواحل در تایلند است. شهر میزبان مردم اهل کشور های غربی است که دور از کشورشان زندگی می نمایند. ساحل گسترده خانواده های محلی و بین المللی را جذب می نماید. بیش از سه مایل از ساحل دارای اتاق برای همه مسافران است. هتل زنجیره ای اصلی و رستوران ها به همراه سوناهای فراوان باریکه اصلی ساحل را اشغال نموده اما برای اعتبار نام هوآ هین، تعدادی فضاهای سبز در تپه های نزدیک نهاده شد. کائو تاکیاب انتهای جنوبی ساحل را اشغال می نماید و ارائه دهنده منظره ای تمام نما از هوآ هین است. مجسمه های بودا در بالای آن محیطی زیبا را برای تماشای غروب باشکوه خورشید ارائه می دهد اما حواستان به میمون های جسوری که تپه را متعلق به خودشان می دانند، باشد. گلف ورزشی محبوب در هوآ هین است. هوآ هین دارای بهترین زمین های گلف در تایلند است و برای دهه ها بهترین گلف بازان را جذب نموده است. در کنار مراکز درمانی نسبتا زیاد، گردشگری پزشکی در منطقه رونق یافته است. تعدادی از مراکز خرید، بازارهای شبانه و دیگر بازارهای پرتعداد فرصت های بسیاری را برای خرید ارائه می دهند. قطار هر چند که کندتر باشد، لذت بخش ترین و مناسب ترین راه برای رفتن از بانکوک به هوآ هین است. سوار شدن به قطار از جا به جایی های بی مورد جلوگیری می نماید و اجازه می دهد از مناظر زیبا در بین دیدنی های بانکوک لذت ببرید. علاوه بر آن ایستگاه راه آهن مرکز هوآ هین واقع شده است که ورود به شهر را بسیار راحت می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 800

به "جاذبه های گردشگری بانکوک و لذت بودن در آب و هوای آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بانکوک و لذت بودن در آب و هوای آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید