حضور 20 هزار ورزشکار آماتور در مسابقات محلات مشهد

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران/خراسان رضوی رییس انجمن دارت خراسان رضوی از استقبال خوب ورزشکاران آماتور در مسابقات محلات مشهد اطلاع داد و گفت: 20 هزار شرکت کننده در مسابقات محلات مشهد حضور خواهند داشت.

حضور 20 هزار ورزشکار آماتور در مسابقات محلات مشهد

مسعود قاسمی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به افتتاح خانه دارت خراسان رضوی اظهار کرد: پس از 15 سال، خانه دارت خراسان رضوی با 16 ایستگاه حرفه ای و یک ایستگاه فینال تحت مالکیت و اداره انجمن دارت استان افتتاح شد. خانه دارت خراسان رضوی مجهزترین و حرفه ای ترین خانه دارت در کشور است.

وی در مورد آمار باشگاه ها و ورزشکاران رشته دارت بیان نمود: تقریبا در همه سازمان های دولتی و عمومی باشگاه دارت وجود دارد. 2 باشگاه خصوصی نیز در مشهد وجود دارد. ورزشکاران رشته دارت به 3 دسته تقسیم می شوند و بین 300 تا 400 ورزشکار حرفه ای و قهرمانی در این رشته فعالیت دارند. همچنین تعدادی زیادی از ورزشکاران سازمانی یا نیمه حرفه ای در نهادها حضور دارند. طبق آمار شهرداری که متولی بخش آماتور و همگانی این رشته ورزشی است، حدود 20 هزار نفر هم در مسابقات محلات در رشته دارت شرکت داشته اند.

قاسمی توضیح داد: شهرداری ها مسابقات رشته دارت را در بعد همگانی پوشش می دهند. انجمن دارت بیشتر متمرکز بر بعد حرفه ای و قهرمانی این رشته ورزشی است. در استان نیز حمایت های خوبی از سوی اداره کل و هیات انجمن های ورزشی دریافت نموده ایم. قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور اکنون در دستان ورزشکاران خراسان رضوی است.

رییس انجمن دارت استان درباره اقبال شهرستان ها به این ورزش اعلام کرد: در سبزوار، طرقبه و چند شهر دیگر، 3 تا 4 ایستگاه دارت فعال است. در شرایط نامساعد مالی کنونی نمی توان انتظار بیشتری از شهرستان ها داشت. دارت برای ورزشکار رشته ای کم هزینه اما برای باشگاه ها پرهزینه است. ایستگاه دارت باید هر 6 ماه عوض گردد و هزینه تعویض ایستگاه های دارت شانزده گانه خانه دارت تقریبا 40 میلیون تومان است؛ یعنی هزینه تعویض هر ایستگاه تقریبا به طور میانگین حدودا 2 میلیون و 500 هزار تومان برآورد می گردد.

وی درباره مسابقات کشوری به میزبانی استان گفت: مسابقات پلی آف فینال کشور که قرار بود هفته آینده به میزبانی خراسان رضوی برگزار گردد، با دستور وزارت ورزش و جوانان لغو شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1394

به "حضور 20 هزار ورزشکار آماتور در مسابقات محلات مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 20 هزار ورزشکار آماتور در مسابقات محلات مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید