خودروی چینی 34 میلیارد تومانی، از این لوکس تر نمی گردد، عکس

به گزارش تور روسیه ارزان، سدان لوکس هونگچی L5 مجوز فراوری را از دولت چین دریافت کرد. این خودروی غول پیکر با موتور 4 لیتری V8 در زیر کاپوت برای مقامات عالی رتبه چینی طراحی شد.

خودروی چینی 34 میلیارد تومانی، از این لوکس تر نمی گردد، عکس

امیرمسعود عابدین: هونگچی یک برند رده بالا تحت برند FAW است که در ابتدا برای رفت و آمد مقام های عالی رتبه حزب کمونیست چین به دنیا آمد. بعداً اتومبیل های هونگچی در دسترس همه نهاده شد. در حال حاضر این برند سه سری محصول دارد. اولین مورد، سری H است که هدف آن بخش بازار میانه رو به بالا است. دومی، سری Q است که برای مشتریان شرکتی طراحی شده است؛ و آخرین مورد، سری L است که لوکس ترین خودروها را برای مقامات دولتی ارائه می دهد.

گفتنی است که BM Cars، نماینده واردات یکی از مدل های این برند یعنی E-QM5 به بازار ایران شده که در مقاله ماشین برقی لوکس چینی در خیابان های تهران/عکس می توانید اطلاعاتی درباره آن کسب کنید.

هونگچی L5 یک سدان چهار در با زبان طراحی متمایز است. استایل آن اشاره قابل توجهی به لیموزین دولتی معروف هونگچی CA770 است. در نمای جلویی، چراغ های جلوی گرد و یک جلوپنجره مستطیلی وسیع با روکش کروم جلوه بسیاری دارد.

در بالای خط کاپوت، یک نوار قرمز و آرم هونگچی وجود دارد. بعلاوه لوگوی برند در گلگیرهای جلویی هم دیده می گردد. در نمای کناری، بزرگ بودن ابعاد خودرو به چشم می خورد. طراحی بدنه مکعبی شکل بوده و شبیه به محصولات رولزرویس و بنتلی است. رینگ های آینه ای شکل با لوگوی مرکزی قرمز رنگ، یادآور محصولات مرسدس-میباخ است.

در نمای پشتی شاهد استفاده از طراحی ترند و به روز در خودروهای لوکس هستیم. چراغ های کشیده و عمودی پشت با گرافیک های خطی و L مانند، از جذابیت های این طراحی هستند. اگزوزهای اسپرت و کشیده در دیفیوزر خودرو به چشم می خورد.

ابعاد این خودرو 411 میلی متر کشیده تر، 19 میلی متر باریک تر و 20 میلی متر بلندتر از مرسدس بنز مایباخ S کلاس W223 است. بنابراین، L5 یک خودروی بزرگ و بزرگ است. وزن آن به 3150 کیلوگرم می رسد.

طراحی کابین L5 عجیب و خاص به نظر می رسد. نمایشگرهای عریض و بزرگ کنار هم و کنسول وسط پهن با چیدمان دکمه ها و کنترلرهای مختلف، در کنار طرح هایی که روبه روی قسمت سرنشین شاگرد وجود دارد، بیشترین نقش را در جذابیت آفرینی کابین دارند.

فرمان دو پره با لوگوی قرمز و طلایی در مرکز، سبکی کلاسیک دارد. ساعت آنالوگ بین دو دریچه تهویه هوا و در مرکز قرار گرفته است. طراحی تو دری ها از همان شلوغ کاری داشبورد بهره می برند و لوکس بودن را بسیار نشان می دهند. ترکیب رنگی سفید و سبز و بنفش، تناقض خوبی را ایجاد نموده است.

در زیر کاپوت، Hongqi L5 دارای موتور 4 لیتری V8 با قدرت 387 اسب بخاری است. سازنده این پیشرانه گروه FAW است. با این حال، به وسیله هونگچی طراحی شده است. حداکثر سرعت L5 به 220 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بر اساس اطلاعات قبلی مقامات هونگچی، برچسب قیمتی L5 از 680 هزار دلار (حدود 34 میلیارد تومان) آغاز خواهد شد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مهر 1402 بروزرسانی: 25 مهر 1402 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2609

به "خودروی چینی 34 میلیارد تومانی، از این لوکس تر نمی گردد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی چینی 34 میلیارد تومانی، از این لوکس تر نمی گردد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید