دریاچه شورمست ، شورمست، تنها دریاچه طبیعی سوادکوه

به گزارش تور روسیه ارزان، دریاچه شورمست در 6 کیلومتری شهر پل سفید و تنها دریاچه طبیعی سوادکوه با وسعت 15 هزار متر مربع از جاذبه های طبیعی سوادکوه می باشد که با آرامشی توصیف نشدنی بر فرش زمین دراز کشیده. وقتی از ارتفاعات به دریاچه خیره می شوی انگار که احسال غریبی همه وجودت را فراگرفته، درختان کهنسال و بلند قامت توسکا با اندامی سترگ در کنار هم به تماشای زیبایی های دریاچه ایستاده اند، شکوفه های درختان مانند لباس عروس بر اندامشان هنرنمایی می نمایند، درخت های راش و افرا، انگار سالها از تماشا دریاچه زلال سیر نشده اند و هنگام طلوع خورشید انوار طلایی رنگ آفتاب از لابه لای شاخه های سبز و زیبا به کف، همانند آیینه تخت دریاچه می تابد و انعکاس پرتوهای طلایی رنگ برا فراز دریاچه رنگین کمان و طبیعتی زیبارو به رخ میکشد، کوه های اطراف که از زیبایی به وجد آمده اند و صدای آواز دلنشینِ گنجشکان بر فراز دریاچه و آرامش مرغابیان و ماهیانی که بر حاشیه های عمق دریاچه آمده اند، آسمانی نیلگون که نقش بر آب بسته، زیبایی دنیا هستی را کامل میکند و آن را به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مازندران، جاذبه های طبیعی سواد کوه و تماشای های سوادکوه تبدیل نموده.

دریاچه شورمست ، شورمست، تنها دریاچه طبیعی سوادکوه

امکانات تفریحی

امکانات توریستی این دریاچه شامل: قایق، اسکی روی آب، پدالو و اقامتگاه های ساده به همراه سرویس بهداشتی می توان اوقات خوشی رو سفر به این دریاچه داشت. دریاچه شورمست از جاذبه های طبیعی سوادکوه که سفر کردن به آن خالی از لطف نیست.

موقعیت دریاچه شورمست

این دریاچه زیبا به علت قرار گرفتن در شاهراه تهران- شمال و وجود جاده آسفالت و راه آهن از موقعیت خوبی برخورداره. دریاچه و روستا شورمست در جنوب استان مازندران و در جنوب غرب شهر سوادکوه شهر پل سفید واقع شده. اطراف این دریاچه، تاسیسات بزرگ استخراج زغال سنگ، پل ورسک، امامزاده عبدالحق زیرآب، برج تاریخی لاجیم، قلعه کنگ لو، امامزاده شابالوفلورد، امامزاده سامولا ارفع ده، کوه های صخره ای خروا و نروا که از جاذبه های طبیعی سوادکوه، دیدنی های سوادکوه و جاذبه های گردشگری مازندران می باشند.

دسترسی

تهران، جاده فیروزکوه به سمت قائمشهر، 65 کیلومتر بعد از فیروزکوه و گذشتن از پل ورسک به شهر پل سفید می رسید و از جاده آسفالت به سمت روستای شور مست می روید و دو راهی داره که سمت راست به روستای شورمست و سمت چپ به دریاچه شورمست می رسد. اطراف دریاچه را راه خاکی ماشین رو احاطه نموده که در برخی جاها هم امکان پارک وسیله نقلیه وجود داره.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2503

به "دریاچه شورمست ، شورمست، تنها دریاچه طبیعی سوادکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه شورمست ، شورمست، تنها دریاچه طبیعی سوادکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید