دیدنی های هانگژو ، جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی در هانگژو

به گزارش تور روسیه ارزان، هانگژو Hangchow، پایتخت شهر چجیانگ، در انتهای جنوبی ترین کانال Grand چین واقع شده است، یک مکان در میراث دنیای یونسکو است و در طول 1,776 کیلومتری طولانی ترین کانال در دنیا است- که شهر را به پکن متصل می نماید . هانگژو یکی از محبوب ترین مقصد های توریستی و گردشگری کشور است و با توجه به کانال و موقعیت هانگژور در پای کوه های زیبا، باعث می گردد که مسافران به دنبال طعم و مزه میراث فرهنگی غربی چین باشند. از بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر چین آرام تر به نظر می رسد، مرکز شهر در اطراف زیبای دریاچه غربی با بسیاری از زیارتگاه های قدیمی و معابد، پل های عاشقانه، و چشم انداز های دلپذیر ساخته شده است و بدین دلایل دیدنی های هانگژو اصلا کم نیستند. هانگژو مشهور توسط مارکوپولو به عنوان زیباترین شهر دنیا شناخته شده است و همچنین به عنوان شهر ابریشم برای سنت های طولانی خود برای فراوری این مواد شناخته شده است، سنتی که در بسیاری از کارخانجات و بازارهای ابریشم زندگی می نماید. امروزه شهر هانگژو نیز برای چای مشهور اژدها (lóngjǐng chá) مشهور است، که دو بار در سال برداشت شده و مانند بسیاری از جاذبه های شگفت انگیز آن، مانند فراوری ابریشم آن را جشن می گیرند که باید در سفر به هانگژو حتما از آن دیدن کنید .

دیدنی های هانگژو ، جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی در هانگژو

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

دریاچه غربی هانگژو

نقطه کانونی سفر به هانگژو و هانگژو، دریاچه زیبای غربی است که در آن بسیاری از قدیمی ترین قسمت های شهر متمرکز شده است. این دریاچه بزرگ که در اطراف تپه ها و معابد قدیمی واقع شده است، مساحتی تقریبا شش کیلومتر مربع را به خود اختصاص می دهد و به وسیله کوه های Su و Baidi به پنج بخش تقسیم می گردد: دریاچه بیرونی(Wai Hu)، دریاچه درونی شمالی (Beili Hu)، دریاچه غرب درونی (Xili Hu)، دریاچه جنوبی (Xiaonan Hu) و دریاچه (Yue (HuYue. نزدیک به سه کیلومتری Su Causeway در 1089 ساخته شده است و خود یکی از مهمترین جاذبه های دریاچه غربی است که از شمال و جنوب آن پیوند می خورد و بسیار برای قدم زدن محبوب است ، به خصوص در فصل بهار که گل های آن و درختان هلو در حال شکوفه دادن است. این نیز به بسیاری از پل های زیبا و قدیمی مشهور است، از جمله پل شکسته شده (Duanqiao) که کوه Baidi را با ساحل پیوند می دهد. دیگر نقاط برجسته، عمارت ماه پاییز (Pinghu وی کویو) از سال 1699 است، و این عمارت با جرثقیل در حدود سال 1300 به افتخار شاعر Lin Hejing که در سال 1028 فوت کرد و قبر آن در نزدیکی آنجا واقع شده است ساخته شده است. همچنین در سفر به هانگژو بازدید از جزیره تپه تنهایی (Gushan) با منظره های زیبا و موزه های آن ارزشمند است. جزیره کوچک بهشت با چهار دریاچه های آن، با پل zigzagging از9 کمان و با شکوفه های نیلوفرهای آبی، سالن ها و تراس مشهور است. و خلیج گل (Huagang)، یک پارک 50 هکتاری از قرن 12 به جا مانده است.

خانه عمومی، معبد یوئه فی

اگر تنها قادر باشید به بازدید از یکی از معماری های متعدد زیبایی که در معماری غرب وجود دارید بروید، حتما معبد یوئه فی (معبد Yuewang) را ببینید. در انتهای شمالی کوه Su ، این معبد پر زرق و برق قدیمی در سال 1221 به افتخار ژنرال یوئه فی ساخته شد. با وجود موفقیت آمیز بودن چند حمله تاتار، او به دروغ به خیانتکاری متهم شد و همراه با پسرش در سال 1142 مجروح شد. بعدها اتهامات او پاک شد و معبد ساخته شده به نام او زده شد. برجستگی بازدید، شامل مجسمه ای از یوئه فی در تالار معبد است که سقف آن به طور غنی با جرثقیل تزئین شده است، که یک نماد جاودانگی است. معبد همچنین دارای 86 پلاک سنگ است که در آن امپراتوری Gaozong و همسرش توسط کنفوسیوس با متون کلاسیک حکاکی شده اند، در حالی که ارزشمندترین گنجی است که یک سنگ از زمان پنج خاندان (907-960) ساخته شده است. همچنین بازدید از 500 هکتار باغ گیاهان هانگژو با 4000 گونه از گیاهان، که یک باغ گیاهان پر زرق و برق و انواع مختلف بامبو است ارزشمند است.

شهر زیبا پاگودا،Liuhe, Leifeng و Baochu

هشت کیلومتری جنوب هانگژو در شمال از رودخانه Qiantang، بتکده ای 60 متری و شش ضلعی است که بسیار شگفت انگیز است و ارزش سفری کوتاه برای دیدار را دارد. ردیابی ریشه های آن به قرن 970 میلادی به بتکده سابق میرسد، که معتقد بودند 150 متر ارتفاع داشت و به عنوان فانوس دریایی خدمت می کرد، ساختار کنونی در سال 1899 با هسته اصلی آجری باقیمانده با روکش چوبی حفظ شده و پوشش داده شده است (همچنین بتکده های دیگردر سراسر چین مورد توجه نهاده شده است). رفتن به بالای ساختمان، که به وسیله یک راه پله قابل دسترسی است، برای مناظر عالی رودخانه Qiantang و پل آن که 1322 متر و جاده ای که در سال 1937 ساخته شده است، ارزش دارد. همچنین در سفر به هانگژو؛ بازدید از بتکده شهر (Leifeng (Léi Fēng Tǎ، که یک برج هشت ضلعی پنج طبقه پر زرق و برق با چشم انداز دریاچه غرب که از سال 975 است، و بتکده باستانی Baochu که در بالای تپه سنگی است ارزش دارد و از دیدنی های هانگژو است.

معبد Lingyin و قله ای که از دور سر به فلک کشیده اند

یکی دیگر از دیدنی های هانگژو که بسیار جالب است ، معبد (Sì Lingyin (Língyǐn ، معبد دور افتاده ای که از 326 قبل از میلاد و یکی از مشهورترین صومعه های بودایی است که در سفر به هانگژو باید از آن دیدن کرد. مشهورترین آن ها شامل سالن پادشاهان الهی با بسیاری از مجسمه های زیبا قرن 12، از جمله چهار پادشاه آسمانی وسالن 34 متری از قهرمان بزرگ (Daxiong Baodian)، در میان زائران مجسمه طلایی معروف با اندازه 20 متراز بودا که از 24 قطعه از چوب کافور ساخته شده است می باشد . همچنین جالب توجه است که دراینجا قله ای سر به فلک کشیده است (Feilai Feng)، کوهی با غارها و طاقچه های متعدد که حاوی 380 مجسمه بودا از قرن دهم که شامل سه نمونه قدیمی از 951 ب.م و در دیوار شرقی غارQinglin است. در شمال قله معبد دور افتاده ای (Beigao Feng) با منظره های فوق العاده ای از دریاچه غرب و اطراف آن است و از دیدنی های هانگژو است. مکان : چجیانگ هانگژو Xihu

چای خوب Longjing و اژدها

هانگژو برای چای محلی Longjing خود (lóngjǐng chá) مشهور است، که به نام روستای کوچکی که سه کیلومتری جنوب غربی دریاچه است، رشد نموده است. روستای زیبا Longjing، در میان بعضی از زیبا ترین حومه شهر چین واقع شده است و از هانگژو به آسانی قابل دسترسی است. در سفر به هانگژو، بازدید از روستا و بسیاری از مزرعه ها این شانس برای نوشیدن نمونه چای های سنتی را در منبع آن می دهد، که طعم منحصر به فردی دارد و به عنوان بهار باستانی آمده است، که آب را برای روستا، از Dragon Well فراهم می نماید. تور شما را به یکی از کارخانجات چای که در آن برگ های چای تازه تصفیه شده، پردازش شده و بسته بندی شده اند و همچنین به موزه چای عالی ملی چینی می برد، معروف ترین آنها نمایشگاه های متعدد مربوط به فراوری چای و همچنین مراسم نحوه مصرف در آن محیط می باشد.

مکان : 88 Longjing Rd, Xihu, هانگژو , چجیانگ

خیابان باستانی Qinghefang

در سفر به هانگژو در هنگام بازدید از هانگژو ، حداقل چند ساعت وقت بگذارید تا منطقه تاریخی پر زرق و برق شهر را در مرکز خیابان باستانی(Qinghefang)(qīng hé fäng gǔ jie) ببینید. از غرب دریا پیاده روی آسانی داشته باشید، این منطقه همواره شلوغ و نسبتا ناخوشایند است، نگاهی اجمالی به چگونگی زندگی شهر چینی در زمان قدیم داشته باشید. علاوه بر بسیاری از رستوران های سنتی چینی، این منطقه یک فضای فرهنگی خلاقانه با هنرمندان بی شماری است که مهارت های نوشتاری باستانی و تکنیک های هنری را نشان می دهند، همراه با فروشگاه ها و مغازه هایی ،که همه چیز از محصولات ابریشم تا چای (البته Longjing) در آنجا موجود است . زیرچشمی به بعضی از کوچه های اطراف بدون تغییر Qinghefang نگاه کنید تا چگونگی معامله گران و صنعتگران چینی را در طول قرن ها ببینید و از دیدنی های هانگژو بازدید کنید.

موزه ملی ابریشم چین

ابریشم هانگژو در سراسر شهر در بسیاری از بازارها و فروشگاه ها، و نیز امکانات فرهنگی و هنری آن معروف است. با این حال، بهترین مکان برای یادگیری بیشتر در خصوص تاثیر این صنعت باستانی در شهر، موزه ملی ابریشم چینی است. فقط یک پیاده روی کوتاه از دریاچه غربی، این امکانات کلاس دنیای؛ که بزرگترین نوع خود در دنیا است را ارائه می دهد، تعدادی صفحه های نمایش جذاب در تاریخ مهم ترین نساجی کشور به وسیله قرن ها، همه چیز را از فراوری آن به بسیاری از محصولات ساخته شده از آن پوشش می دهد. برجسته ترین آن ها آثار ابریشم است، از جمله آثار هنری و لباس، و نیز نمایشگاه ها در خصوص اهمیت ابریشم در تجارت و جاده معروف ابریشم تاکید مینمایند. مکان : 73-1 Yuhuangshan Rd, Xihu, هانگژو, چجیانگ

کوه بزرگ آذربایجان

یکی از بهترین سفرهای هانگژو (که به راحتی توسط اتوبوس های عمومی و اتوبوس های توریستی قابل دسترسی است) کوه (آذربایجان (Mògànshān، که یک کوه بلند 719 متری در حدود 50 کیلومتری شمال غربی شهر است می باشد. این براساس یک زوج افسانه ای که در قرن پنجم پیش از میلاد زندگی می کردند و هر دو جواهرساز بودند و زندگی خود را برای ساخت دو شمشیر بی نظیر برای امپراتور اختصاص داده اند نامیده شد، بسیار زیبایی طبیعی دارد و مدتها ناشناخته مانده بود و مورد علاقه نخبگان اجتماعی کشور (چیانگ کای شک در اینجا جای دارد)نهاده شد و تبدیل به یکی از دیدنی های هانگژو شده است. علاوه بر گشت و گذار، فعالیت های محبوب دیگر نیز شامل پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد، با توقف های بسیاری در هتل های مجلل و یا هتل های کوچکتر که در بعضی از ویلا های قدیمی تر در اوایل قرن بیستم ساخته شده است. یک نقطه خوب دیگر، شهر کوچکی از موگانشان ، خانه های بسیاری از رستوران های سنتی و انتخاب مسکن معاصر است.

روستای آب Wuzhèn

در شمال شرق هانگژو Wuzhèn می باشد که یک مسافرت یک ساعته است، و یکی از معروف ترین روستاهای آبی در چین و از دیدنی های هانگژو است. Wuzhèn مانند یک مدل کوچکتر از ونیز است، که با آبراهه هایی وسیع و باریک عبور می نماید، هر کدام از قایق های بلند که توسط افراد محلی راهنمایی می گردد و در امتداد آب با قطب های بزرگ حرکت می نمایند و همه چیز را از سبزیجات و دام ها تا گردشگران حمل می نماید. این مقصد گردشگری محبوب به شش منطقه منحصر به فرد تقسیم شده است، هر کدام متمرکز بر یک چهره خاص از فرهنگ غنی منطقه، از جمله به صنایع دستی و کارگاه های آموزشی، خانه های سنتی، غذا و نوشیدنی، هنر و سرگرمی و همچنین منطقه خرید تبدیل شده است. گردش در شهر به دلیل انواع مختلف جهتهای تعیین که منجر به هر منطقه خاصی که بیشتر شما به آن علاقه مند می باشید، آسان است ومیتوانید ساعت ها سرگرم جهت های متعدد و پل های آن باشید (حتما در یک قایق سوار شوید). محبوب ترین گذرگاه های شهر Tongji و پل های Renji است که در همه جا قابل مشاهده است.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 811

به "دیدنی های هانگژو ، جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی در هانگژو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های هانگژو ، جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی در هانگژو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید