راهنمای خرید در پوکت (قسمت اول)

به گزارش تور روسیه ارزان، پوکت یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در تایلند است. جنگل های بارانی و سواحل آفتابی، بخشی از زیبایی های طبیعی پوکت هستند. علاوه بر طبیعت زیبا، مراکز خرید زیادی در پوکت وجود دارند. این راهنمای خرید در پوکت به شما یاری می نماید تا یک سوغاتی خوب انتخاب کنید و بهترین مراکز خرید پوکت را بشناسید. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای خرید در پوکت (قسمت اول)

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

هر جایی که محل تجمع گردشگران زیادی باشد، بدون شک مراکز خرید متعددی هم در آن ساخته می گردد و محصولات متنوعی هم به فروش می رسد. از انواع سوغاتی های اصیل و سنتی آن محل گرفته تا محصولاتی از کشورهای دیگر.

در قسمت اول از مقاله های راهنمای خرید در پوکت به سراغ سوغات و محصولاتی رفته ایم که در مراکز خرید پوکت می توانید برای خود و دوستانتان تهیه کنید.

چی بخریم؟

صنایع دستی

در پوکت صنایع دستی متعددی به فروش می رسند. بعضی از آنها از سایر شهرها و مناطق تایلند می آیند و بعضی از آنها متعلق به خود پوکت هستند. صنایع دستی ساخته شده از چرم، صنایع دستی ساخته شده با پوست نارگیل و صدف های دریایی، سرامیک، اشیاء ساخته شده از برنز و غیره، نمونه هایی از این صنایع دستی هستند. بعضی از این محصولات با دستان توانمندی ساخته می شوند که این مهارت ها را نسل به نسل از پدران و پدربزرگان خود یادگرفته اند. منبت کاری، زیورآلات دست ساز و کیف های دست دوز از محصولاتی هستند که شاید همه جای جهان آنها را پیدا کنید اما هر کدام حال و هوای خاصی دارند و یادگاری های خوبی هستند که خاطرات سفر به تایلند را به یاد شما می آورند.

پارچه و لباس

تایلند به ابریشم شهرت دارد. پارچه های ابریشمی موجود در بازارهای تایلند کیفیت های متفاوتی دارند و در مناطق مختلف تایلند فراوری می شوند. اوت لت های زیادی در این جزیره وجود دارند که فقط مختص پارچه و منسوجات هستند.

چاپ باتیک یکی دیگر از صنایع رایج در تایلند است که در جهان شهرت جهانی دارد.

ابریشم تایلندی به خاطر کیفیت بالا، رنگ های زیبا و طرح های منحصربه فردش شهرت دارد و نقش مهمی در اقتصاد این منطقه دارد. محصولات ابریشم تایلندی در لیست خرید همه گردشگران این کشور در صدر فهرست قرار دارند.

ابریشم ها علاوه بر فروش به شکل پارچه در ابعاد گوناگون در قالب محصولات متنوعی از جمله دستمال گردن، شال و روسری، روبالشی، قاب عکس، کیف دستی، کیف لوازم آرایش و سایر انواع کیف، انواع لباس و... به فروش می رسد.

قیمت و کیفیت این محصولات به قدری تنوع دارد که هر خریداری را سردرگم می نماید. باکیفیت ترین ابریشم ها را می توانید در مراکز خرید بزرگ در نواحی توریستی و اطراف هتل های بزرگ پیدا کنید. مشهورترین کمپانی فراوری ابریشم تایلند، جیم تامسون (Jim Thompson) است که ابریشم بافی سنتی تایلند را از مرزها فراتر برده و در جهان مشهور نموده است. شعبه های مختلف فروشگاه های جیم تامسون را می توانید در سراسر جزیره به سادگی پیدا کنید. محصولات این کمپانی، ترکیبی از هنر ابریشم بافی سنتی تایلند و آخرین مد روز جهان هستند.

در بازارهای شبانه اطراف جزیره هم، دست فروش های خیابانی محصولات ابریشمی را با قیمت های بسیار پایین می فروشند. بدیهی است که این محصولات کیفیت خوبی ندارند اما اگر می خواهید برای یادگاری یک شال ابریشم بخرید، انتخاب های خوبی هستند.

پارچه ها و پوشاک پنبه ای هم به وفور در بازارهای مختلف پوکت به فروش می رسند. علاوه بر پوشاک، محصولات دیگری مانند روبالشی، رومیزی، کوسن و ... هم با طرح ها و رنگ های گوناگون در بازارهای شبانه و دپارتمان استورهای پوکت پیدا می شوند.

اگر می خواهید رنگ های متنوع و جذاب طبیعت تایلند، از جنگل های بارانی و سبز تا دریای فیروزه ای را با خود به خانه ببرید پارچه های چاپ باتیک و محصولات فراوری شده از آنها از جمله انواع تی شرت، کیف و محصولات این چنینی را خریداری کنید. محصولات چاپ باتیک رنگارنگ را در همه مراکز خرید به راحتی پیدا می کنید.

فیل و قورباغه

فیل نماد تایلند، سرزمین لبخند، است. فیل سواری یکی از پرهوادارترین جاذبه های این کشور است. در بازارهای پوکت هم انواع مجسمه های فیل را در ابعاد و اندازه های گوناگون و با جنس های مختلف از جمله چوب و سنگ و فلز پیدا خواهید کرد. اگر فیل دوست ندارید، مجسمه های کوچک چوبی قورباغه هم در بازارها هوادار زیادی دارند.

گل های صابونی، صابون های معطر

یکی دیگر از نمادهای تایلند، گل های زیبای آن هستند ولی شما نمی توانید یک حلقه گل ارکیده از تایلند با خودتان ببرید. برای اینکه هم سوغاتی خوبی انتخاب نموده باشید و هم زیبایی و عطر گل های تایلند را به خانه ببرید، بهترین انتخاب خرید گل های صابونی معطر است.

صابون های معطر تایلندی علاوه بر گل، در شکل ها و طرح های گوناگون فراوری می شوند و هدیه ای بسیار زیبا و البته ارزان قیمت هستند.

میوه های عجیب تایلندی

میوه های استوایی تایلندی برای ما، عطر، طعم و ظاهر عجیبی دارند. میوه های رنگارنگی که در پوکت آنها را زیاد خواهید دید. اگر از طعم آنها خوشتان آمد می توانید برای خودتان بخرید یا برای اینکه دوستانتان هم طعم آنها را بچشند، برای آنها سوغات ببرید.

از کجا بخریم؟

در پوکت هم مانند شهرهای دیگر تایلند، چند دسته مرکز تجاری برای خرید وجود دارد؛ از جمله فروشگاه های بزرگ یا دپارتمان استورها و مراکز خرید مشهور، بازارهای شبانه و اوت لت ها.

فروشگاه های بزرگ و مشهور معمولا میزبان برندهای مطرح در زمینه های مختلف هستند. این مراکز معمولا لوکس و گران قیمت هستند. اگر می خواهید خریدی مقرون به صرفه داشته باشید، بهترین انتخاب بازارهای محلی و شبانه هستند. در این بازارها علاوه بر اینکه می توانید محصولات ارزان قیمت و سوغاتی های دیدنی و متفاوتی پیدا کنید، این فرصت را پیدا می کنید تا در بطن جامعه تایلندی حضور پیدا کنید و به تماشای زندگی عادی مردم بنشینید. غذاهای محلی و خیابانی هم بخش جدانشدنی از این بازارهای شلوغ و رنگارنگ هستند.

اوت لت ها هم انتخاب خوبی برای خریدی ارزان هستند. همان طور که پیش از این گفتیم، در پوکت، اوت لت هایی که فقط مختص پارچه و منسوجات تایلندی هستند هم وجود دارند.

در قسمت بعدی راهنمای خرید در پوکت، تعدادی از این مراکز خرید را معرفی می کنیم.

منبع: کجارو / phuket.com
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 525

به "راهنمای خرید در پوکت (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در پوکت (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید