عکس ، یک شاهکار شگفت انگیز : نسخه برقی نیسان وانت در آمریکا!

به گزارش تور روسیه ارزان، پیکاپ نیسان سانی برقی مدل 1987 در نمایشگاه سما 2022 ، حس نوستالژی را به سامورایی بازها هدیه می دهد. قدیمی ترین مدل نیسان سانی سال هاست در ایران به نام نیسان آبی به وسیله سایپا فراوری می گردد .

عکس ، یک شاهکار شگفت انگیز : نسخه برقی نیسان وانت در آمریکا!

اگر به دهه 60 و 70 میلادی بازگردیم، یکی از زیباترین رقابت های وانتی را خواهیم دید. رقابتی که نیسان و تویوتا، حسابی در آن خوش می درخشیدند. نیسان سانی یا بهتر بگوییم پیکاپ تک کابین داتسون سانی یکی از برترین های زمان خود در کلاس وانت های کامپکت بود که حسابی تویوتا هایلوکس را به چالش می کشید. هر چند که امروزه نامی از این خودرو در دنیا وجود ندارد اما نسخه تیونینگ شده آن در نمایشگاه SEMA 2022، یادآور روزگار قدیم است.

مشخصات فنی نیسان سانی برقی مدل 1987 در نمایشگاه سما

این خودرو تمام برقی، یکی از شاهکارهای تیونینگ معروف آمریکایی یعنی تامی پیک (Tommy Pick) در محور جلویی خود، میزبان یک موتور الکتریکی سانترال با قدرت 150 اسب بخار است. این موتور برقی، دقیقا همان چیزی است که نیروی نیسان لیف EV را تامین می نماید. بعلاوه باتری های 40 کیلو وات ساعتی در نیسان Sunny EV مدل 1987 هم دقیقا همان چیزی هستند که آن ها را در سدان کامپکت نیسان Leaf S دیده بودیم.

سورپرایز اصلی نیسان سانی برقی مدل 1987 جایی به میدان می آید که در کابین آن، اهرم دنده دستی را می بینیم. هر چند هنوز نمی دانیم که این اهرم جنبه تزیینی دارد یا خیر اما وجود گیربکس دستی در خودروهای EV، چیز جدیدی نیست. برای مثال، پاگانی یوتوپیا مدل 2023 هم دقیقا از چنین سیستمی بهره می برد.

بعلاوه بد نیست اشاره کنیم که رنگ و طرح های یا بهتر بگوییم، لیوری (livery) به کار رفته در بدنه نیسان سانی برقی مدل 1987 ، دقیقا همان چیزهایی هستند که خودروهای ریسینگ داتسون را به موشک های زمین به زمین تبدیل و سکوهای پیست سوزوکا ژاپن را از زمین جدا می کردند.

رینگ های 17 اینچی آیرودینامیکی و سیستم تعلیق نیسان 240SX هم جزو موارد هیجان انگیزی هستند که در مشخصات فنی پیکاپ نیسان Sunny الکتریکی مدل 1987 به چشم می آیند. در انتهای کار باید بگوییم که فعلا فقط یک عدد از نیسان سانی برقی مدل 1987 در تمام دنیا وجود دارد که در حال حاضر، مهمان نمایشگاه ماشین SEMA 2022 است اما شاید در آینده به عنوان یک خودرو کلکسیونی، در تعداد محدودی به بازار بیاید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2477

به "عکس ، یک شاهکار شگفت انگیز : نسخه برقی نیسان وانت در آمریکا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، یک شاهکار شگفت انگیز : نسخه برقی نیسان وانت در آمریکا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید