مزیت جالب توجه خودروهای برقی در کاهش ریسک ابتلا به کرونا

به گزارش تور روسیه ارزان، با شیوع ویروس کرونا، این نکته در ذهن به وجود می آید که شارژ کردن یک خودرو برقی خیلی ایمن تر از پر کردن باک یک خودرو در پمپ بنزین های آلوده است و این نکته می تواند مزیت مهم این نوع خودروها در مقایسه با خودروهای رایج بنزینی و دیزلی باشد.

مزیت جالب توجه خودروهای برقی در کاهش ریسک ابتلا به کرونا

البته روش هایی برای کاهش خطر ابتلا سوخت گیری خودرو وجود دارد. راحت ترین روش، پوشیدن دستکش های محافظتی است. ما دستکش های یکبار مصرف را توصیه می کنیم تا بتوانید پس از سوخت گیری آن را دور بیندازید.

روش دیگر استفاده از اسپری ضدعفونی نماینده شخصی برای ضدعفونی کردن پمپ بنزین و نازلش و محل پرداخت هزینه سوخت است. البته شاید کارکنان پمپ بنزین اجازه ندهند آن جا را ضدعفونی کنید، پس یک روش دیگر استفاده از صدعفونی نماینده دست پس از انجام فرآیند سوخت گیری است.

چرا خودروهای برقی در برابر شیوع کرونا نسبت به خودروهای معمولی مزیت دارند؟

دلیل اصلی این است که در بیشتر اوقات یک خودرو الکتریکی در خانه شارژ می گردد. خانه محیط کاملا امنی است که می توانید هر زمانی و به هر شکلی آن را تمیز و ضدعفونی کنید. پس می توانید شارژر را پس از استفاده با دستمالی آغشته به مواد ضدعفونی نماینده پاک کنید.

نکته دیگر اینکه شارژر الکتریکی خانگی فقط توسط یک یا دو نفر استفاده می گردد، پس شانس شیوع ویروس توسط آن خیلی کمتر است.

این نکته در خصوص شارژرهای عمومی خودروهای الکتریکی هم صدق می نماید، چون تعداد اشخاصی که از شارژرهای عمومی برای شارژ خودرو الکتریکی خود استفاده می نمایند خیلی کمتر از کسانی است که برای سوخت گیری به پمپ بنزین ها مراجعه می نمایند.

بنابراین داشتن یک خودرو برقی ریسک ابتلا به ویروس را کاهش می دهد، البته اگر از جنبه سوخت گیری و شارژ کردن به این قضیه نگاه کنیم.

منبع: insideevs

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1202

به "مزیت جالب توجه خودروهای برقی در کاهش ریسک ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزیت جالب توجه خودروهای برقی در کاهش ریسک ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید