منطقه ها خنک اطراف تهران برای سفرهای یک روزه در تابستان

به گزارش تور روسیه ارزان، منطقه ها خنک اطراف تهران

منطقه ها خنک اطراف تهران با نهایت فاصله 5 الی 6 ساعت رانندگی، هواداران زیادی در میان آژانس های برگزار کننده طبیعت گردی و مردم ساکن تهران دارند. شهر تهران به علت نزدیکی به منطقه ها خوش آب و هوای شمال ایران و از طرفی نزدیکی به منطقه ها کویری و آسمان زیبای شب در ایران مرکزی، موقعیت بسیار مناسبی برای سفرهای یک روزه دارد. بیشتر افراد در روزهای تعطیل آخر هفته برای فرار از شلوغی شهر تهران و استراحت به منطقه ها خنک اطراف تهران می فرایند که مجله خبرنگاران در ادامه تعدادی از این منطقه ها را به شما معرفی می کند.

منطقه ها خنک اطراف تهران برای سفرهای یک روزه در تابستان

هفت آبشار لفور

این جاذبه و منطقه توریستی در استان مازندران و در جهت تهران به آمل و سپس به شیرگاه قرار گرفته است. جنگل های لفور، در روستای تیرکن، ناحیه جنگلی بسیار زیبا بوده و آبشارهای آن به یکی از منطقه ها خنک اطراف تهران و جاذبه های پرهوادار تبدیل شده است. در جهتی که بیشتر تورهای طبیعت گردی می پیمایند، 7 آبشار شمرده می گردد که به آن ها هفت آبشار تیرکن نیز می گویند. برای رسیدن به این منطقه از تهران، حدود 6 ساعت رانندگی خواهید داشت.

ییلاقات فیلبند

اگر علاقه مند به کوهپیمایی و رفتن به بالای ابرها هستید، ییلاق فیلبند می تواند مقصد بعدی شما باشد. برای رفتن به جنگل های چلاو و سپس فیلبند باید از سمت جاده رودهن به سمت الیمستان حرکت کنید. مدت زمانی که طول می کشد تا به این محل برسید حدود 5 ساعت خواهد بود. می توانید در آخر هفته ها برای سرگرمی به این ییلاقات که یکی از منطقه ها خنک اطراف تهران است، بروید. تورهای گروهی فراوانی نیز در روزهای آخر هفته برای این مقصد برگزار می گردد که در آن ها نیز می توانید شرکت کنید.

قلعه الموت و دریاچه اوان

روز آدینه خود را با تماشا یک جاذبه فرهنگی و تاریخی در دل جنگل بگذرانید. برای رفتن به قلعه الموت باید از سمت جاده کرج به سمت قزوین حرکت کرده و در نهایت به سمت قلعه الموت و دریاچه زیبای نزدیک آن به نام دریاچه اوان در فرعی به سمت آویرک و گازرخان بروید. با 6 ساعت رانندگی هم می توانید از پله های قلعه تاریخی حسن صباح بالا بروید و هم به تماشا دریاچه اوان در نزدیکی قلعه بروید. این دو جاذبه تبدیل به یکی از منطقه ها خنک اطراف تهران شده که هواداران فراوانی دارند.

روستای ماسوله و دریاچه سقالسکار

بیشتر کسانی که به روستای ماسوله رفته اند و از آن بازدید داشته اند از وجود دریاچه ای زیبا در نزدیکی آن به نام دریاچه سقالسکار آگاه نبوده اند. در سفر یک روزه خود به منطقه ها خنک اطراف تهران به تماشا منطقه ها ییلاقی استان گیلان رفته و پس از بازدید از روستای پلکانی ماسوله می توانید به تماشا دریاچه نزدیک به آن نیز بروید. دریاچه سقالسکار در نزدیکی شهر رشت و بعد از بقعه آقا سید شریف قرار گرفته است. برای حرکت از تهران به سمت این دریاچه به سمت جاده رشت حرکت کرده و وارد جاده فومن-سراوان شوید. جهت را به سمت شهر شفت و سپس جاده جیرده را طی کنید و بعد از بقعه به دریاچه خواهید رسید.

جنگل راش

برای تماشا جنگلی زیبا و بسیار الهام بخش می توانید به جنگل راش در استان مازندران بروید. از جاده هرانده و فیرزوکوه به سمت پل سفید و سنگده حرکت کنید. در منطقه سنگده با یک راهنمای کارآمد هم می توانید از زیبایی های این جنگل لذت ببرید و هم دورنمای قله نرو لذت ببرید.

غار آبی علیصدر

یک روز آدینه خود را به غارنوردی اختصاص دهید. غارهای متعددی جزو منطقه ها خنک اطراف تهران پیدا خواهید کرد که غار آبی علیصدر می تواند نگین آن ها باشد. برای تماشا غار آبی علیصدر تنها 5 ساعت راه خواهید داشت. به همدان و تماشا غار آبی بروید. قایق سواری درون غار به همراه یک راهنما که توضیحاتی راجع به تاریخچه و نحوه شکل گیری غار به شما ارائه می دهد، می تواند خاطره ای آموزنده و مجذوب نماینده برای شما در روزهای تعطیل آخر هفته باشد.

مرداب دیوک

در ایران مرداب های وهم انگیز فراوانی دیده می گردد که مرداب دیوک یکی از آن مرداب هاست. با 5 ساعت رانندگی به سمت استان مازندران و سپس کمی پیاده روی در جنگل به این مرداب زیبا خواهید رسید. اگر می خواهید به این منطقه بروید بهتر است که یک راهنمای آشنا به منطقه را با خود همراه کنید. مرداب دیوک در جنگل های کلاردشت با درخت های پر از شاخه، مه و خزه های بر روی مرداب چشم انداز ای رعب آور را برای شما تداعی می نماید.

دریاچه ارواح

یکی دیگر از دریاچه هایی که چشم انداز ها بدیع و وهم انگیز را برای شما به نمایش می گذارد، دریاچه ارواح است. با پیاده روی در میان جنگل های پر از مه و سپس رسیدن به دریاچه ای که پر از شاخه و لاشه تنه درختان و مه است، انگار وارد دنیای مرموز افسانه ها شده اید. برای تماشا یکی از منطقه ها خنک اطراف تهران در استان مازندران، حدود 7 ساعت به سمت کرج و سپس در جاده چالوس به سمت نوشهر و روستای ونوش رانندگی خواهید داشت. به دریاچه ارواح دریاچه ممرز نیز می گویند.

جنگل الیمستان

یکی از منطقه ها ییلاقی و جنگلی نزدیک به تهران جنگل الیمستان است. نه تنها تورهای یک روزه متعددی برای این مکان برگزار می گردد بلکه خودتان هم می توانید به این منطقه بروید. با 4 ساعت رانندگی به سمت مازندران و از جاده رودهن می توانید به این منطقه برسید. جنگل الیمستان در نزدیکی ییلاقات فیلبند بوده و زیبایی های این ناحیه را نیز در بر می گیرد.

سرپوش تنگه

یکی دیگر از منطقه ها خنک اطراف تهران که هوادار فراوانی دارد، سرپوش تنگه در استان مازندران است. به علت نزدیکی به تهران (حدود 5 ساعت رانندگی) تورهای طبیعت گردی یک روزه بسیاری به این ناحیه سفر می نمایند. با این حال اگر بخواهید به این تنگه بروید بهتر است که یک راهنمای محلی بگیرید یا با افرادی که به منطقه آشنا هستند، به تماشا این جنگل و پیاده روی در آن بروید. جهت دسترسی به این محل به وسیله جاده کرج-چالوس است. پس از مرزن آباد و قبل از پلیس راه چالوس به اولین فرعی به سمت روستای محمد آباد وارد شوید تا به سرپشو تنگه برسید.

دره اسکلیم رود، دریاچه و سد البرز

دوباره صحبت و سفر ما درباره سفر به منطقه ها خنک اطراف تهران به مازندران می رسد. در جنگل های نزدیک به شهر آمل دره اسکلیم رود در بین هواداران طبیعت بسیار مشهور است. برای رفتن به این دره باید جنگل پیمایی داشته باشید. بعلاوه رود خانه ای که در این دره وجود دارد فضای بسیار خوبی را برای سرگرمی به وجود آورده است. می توانید در این منطقه از دریاچه و سد البرز نیز تماشا کنید. در کنار دریاچه چادر بزنید و غذایی بر روی اجاق ذغالی درست کنید. اسکلیم رود در دهستان لفور است. برای رسیدن به این محل حدود 5 ساعت رانندگی دارید. جاده تهران آمل را ادامه دهید و در نهایت به سمت لفور بروید. ابتدا سد البرز در مقابلتان دیده می گردد و در نهایت در جنگل به اسکلیم رود می رسید. در رود تنی به آب بزنید.

پلنگ دره

از دیگر رودخانه نوردی هایی که در روزهای تعطیل می توانید انجام دهید، رودخانه نوردی در پلنگ دره است. این رودخانه حس و حالی مشابه اسکلیم رود دارد. در کنار رودخانه و در میان جنگل قدم بزنید و از صداهای مختلف درون جنگل به همراه آرامش آن لذت ببرید. برای رسیدن به این محل نیز خدود 5 ساعت رانندگی دارید. باید از جاده فیروزکوه به سمت شیرگاه حرکت کنید تا در نهایت به پلنگ دره برسید. اگر جهتها را گم می کنید، بهتر است که از یک راهنمای زبده بهره ببرید. برای این مکان بعلاوه از تهران تورهای یک روزه فراوانی برگزار می گردد که شرکت در آن ها خالی از لطف نیست.

آبشار ترز

باز هم در کنار دیگر جاذبه های استان مازندران به آبشار می رسیم. آبشار ترز نیز در میان جنگل های لفور قرار گرفته و با کمی پیاده روی در میان جنگل به این آبشارها خواهید رسید. قبل از رفتن به تماشا این آبشارها تمام وسایل پیک نیک یک روزه خود را بردارید. ناهار را در میان جنگل صرف کنید و عکس های زیبایی بگیرید. برای رفتن به منطقه ها خنک اطراف تهران آبشارهای ترز را به شما پیشنهاد می دهیم که جهت رانندگی آن، همچون جهت پلنگ دره و دیگر جاذبه های مازندران است.

قزوین گردی

از منطقه ها خنک اطراف تهران می توان به استان قزوین هم اشاره نمود. استان قزوین با فاصله بسیار کمی که تا شهر تهران دارد، می تواند مکان توریستی مجذوب نمایندهی برای تهرانی ها باشد. با تنها 2 ساعت رانندگی به شهر قزوین خواهید رسید. جاذبه های این شهر کوچک آن چنان متعدد است که ممکن است شما را برای یک روز بازدید از آن خسته کند. در هنگام ورود به شهر قزوین دروازه تاریخی تهران را خواهید دید. سری به خیابان معروف سپه و سردر عالی قاپو بزنید. از عمارت کلاه فرنگی و موزه مجذوب نماینده خوشنویسی آن تماشا کنید. برای ناهار حتما غذاهای محلی و بسیار پرهوادار قزوینی را مانند قیمه نثار و شیرین پلو را امتحان کنید. با در دست داشتن یه نقشه شهری و لیستی از جاذبه ها و با کمی برنامه ریزی می توانید از تمام جاذبه های تاریخی این شهر در یک روز تماشا کنید.

دریاچه آویدر

چشم انداز های از آب های راکد و سکون در دریاچه ای وسیع با جزیره ای کوچک و پر درخت در میانش، آغاز آن چیزی است که در دریاچه آویدر می بینید. این دریاچه در میان کوهستان های جنگلی مازندران قرار گرفته و می توانید به راحتی در آن قایق رانی کنید. این بار هم حدود 5 ساعت در جاده چالوس و به شمت آمل رانندگی کنید. نرسیده به آمل و در شرق نوشهر، در نزدیکی پارک جنگلی سی سنگان و روستای صلاح الدین کلا به این دریاچه خواهید رسید. وجود امکانات رفاهی در اطراف این دریاچه این محل را برای خانواده ها و گشت های یک روزه در منطقه ها خنک اطراف تهران مناسب کرده است.

دریاچه فراخین تا آبشار دارنو

در یک روز، هم می توانید به تماشا آبشاری زیبا بروید و هم در کنار دریاچه ای بکر به پیک نیک بروید. باز هم استان مازندران. دریاچه فراخین و آبشار دارنو در جهت جنگل پیمایی مشترکی که دارند، جهت گردشگری بسیاری از ایرانیان شده است. برای رفتن به این مکان از تهران حدود 5 الی 6 ساعت از جاده کرج و چالوس به سمت نوشهر بروید و وارد جاده سنگ معدن نوشهر شوید. برای بازدید از آبشار دارنو حتماً از راهنمایان محلی یاری بگیرید. اگر جهت رودخانه در جنگل را به عکس طی کنید به اولین آبشار کوچک دارنو و پس از نیم ساعت پیاده روی به آبشار دارنوی اصلی می رسید. دریاچه و تالاب فراخین نیز در میان جنگل های هیرکانی، در بخش کجور یکی از جهتهای مجذوب نماینده این قسمت از شهر نوشهر است. اگر علاقه مند به قایق سواری یا عکاسی هستید، این دریاچه می تواند مقصد خوبی برای شما باشد.

جنگل نقله بر رودبار

اگر علاقه مند به تماشا درختان کهنسال هستید، اگر از پیاده روی در جنگل یا دامنه های کوه لذت می برید و از احاطه داشتن بر دشت های پایینی احساس خوبی به شما دست می دهد، حتماً به جنگل نقله بر رودبار بروید. در این جهت با ماشین شخصی یا تور گروهی خود، به مدت 4 ساعت به سمت قزوین، و در نهایت رودبار در استان گیلان حرکت کنید. به منجیل بروید. ابتدا در اول جهت خود به درختی کهنسال به نام سرو هرزویل خواهید رسید. سروی که قدمت 3 هزار ساله دارد. در جنگل نقله بر رودبار می توانید از گونه های مختلف درختانی انبوه تماشا کنید. حیوانات بومی ایران در این جنگل زیاد دیده می شوند و بعلاوه صدای آواز پرندگان هم به گوش می رسد. در پایین دست چشم انداز رود سفید رود و در روبروبتان قله درفک خودنمایی می نماید.

ییلاق داماش

این بار به سراغ استان مازندران می رویم و در میان ییلاقات آن به ییلاق داماش وارد می شویم. روز آدینه اگر قصد رفتن به این ییلاق زیبا را دارید می توانید به سمت قزوین، توتکابن و در نهایت بره سر بروید. جهت نقشه و جاده را تا روستای یسان و در نهایت تا آبشار یسان بپیمایید. در همان نزدیکی می توانید به تماشا روستای داماش هم بروید. از زنان روستایی صنایع دستی آن ها را خریداری کنید یا در پی محصولات محلی باشید تا به اقتصاد این منطقه نیز یاری کرده باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2315

به "منطقه ها خنک اطراف تهران برای سفرهای یک روزه در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ها خنک اطراف تهران برای سفرهای یک روزه در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید