تور ایتالیا: ونیزی ها دیگر قدرت ماندن در زادگاه خود را ندارند

به گزارش تور روسیه ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، ونیزی ها دیگر قدرت ماندن در زادگاه خود را ندارند.

تور ایتالیا: ونیزی ها دیگر قدرت ماندن در زادگاه خود را ندارند

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

در سالهای اخیر ونیز به اسم یکی از شهرهای اروپایی با تغییرات آب و هوایی اجتناب ناپذیر خبرساز شده است، اما جاری شدن سیل و بالا آمدن سطح آب در امتداد کانال های معروف آن تنها موضوعی نیست که مردم محلی با آن روبرو هستند.

بیشتر بخوانیدسفر به ونیز | یکی از زیباترین شهر های اروپا به روی آب

در حال حاضر، ونیزی ها بتدریج در حال دور شدن از شهر خود هستند، زیرا هزینه های زندگی در آنجا بسیار زیاد است. هم بعلت حضور بیش از حد گردشگران و هم افزایش قیمت ناشی از بیماری کووید، بسیاری از اهالی ونیز مجبورند شهر خود را به سمت جایگزین های مقرون به صرفه تر ترک نمایند.

جیووانی دی پونته، سازنده قایق محلی در ونیز شرح می دهد: چهار سال بدنبال خانه ای در ونیز بودیم. این بسیار ناامیدنماینده بود. ما از آنها پول نمی خواهیم و قصد هم نداریم به کره ماه برویم و تنها درخواست ما داشتن خانه در شهری است که در آن به دنیا آمده ایم.

تابستان سال جاری، جاذبه های معروف گردشگری دنیا بار دیگر به روی مسافران باز شد و عاشقان هنر، کارناوال ها و تاریخ را از سراسر دنیا جذب خود کرد و بسیاری از این مقاصد محبوب گردشگری با هجوم جهانگرد ها پس از دوران قرنطینه روبرو شده اند؛ به همین علت بعضی از این منطقه ها حضور گردشگران را محدود و بعضی دیگر چون تایلند و هاوایی بطور کلی ورود جهانگرد ها را ممنوع نموده اند.

شهرداری ونیز اخیرا بیان کرد از تابستان سال آینده سیستم جدیدی را برای گردشگری اعمال خواهد نمود که شامل فرآیند رزرو و بعلاوه ایجاد درهای ورودی برای این شهر و اخذ ورودیه از گردشگران است.

پنج سال پیش، ونیز دارای 67 هزار ساکن دائمی بود و اکنون از این تعداد تنها 50 هزار نفر به جای مانده است. در حال حاضر، زندگی در ونیز تنها 20 درصد مقرون به صرفهتر از زندگی در نیویورک است.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2116

به "تور ایتالیا: ونیزی ها دیگر قدرت ماندن در زادگاه خود را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: ونیزی ها دیگر قدرت ماندن در زادگاه خود را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید