چطور از صحت تورهای مسافرتی آگاه شویم؟

به گزارش تور روسیه ارزان، چطور مراقب صحت تورهای مسافرتی باشیم!

با توجه به این که کمتر از چند هفته به تعطیلات نوروزی مانده است تورهای متعددی برای گردشگریاقدام به تبلیع در فضاهای مجازی کرده اند. معمولا یکی از ساده ترین راه ها برای پیدا کردن یک تور گردشگری مناسب، جست وجو در صفحات اینترنتی است؛ اما مساله مهم در این ارتباط علاوه بر کسب اطمینان از قانونی بودن یا نبودن فعالیت این تورها اساسا مساله وجود داشتن یا نداشتن آن ها در واقعیت است. خبرنگاران برای اینکه بتوانید صحت تورهایی که برای سفرتان می خواهید انتخاب کنید را متوجه شوید اقدام به تهیه مطلب در خصوص صحت تورهای مسافرتی کرده است؛ با ما همراه باشید.

چطور از صحت تورهای مسافرتی آگاه شویم؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم این روزها با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، بازار تورهای گردشگری بسیار داغ و شهروندان عزیزی که قصد سفر دارند در اینترنت اقدام به جستجوی سفر خود می نمایند اما از کجا باید متوجه شوند، سایتی که می خواهند از آن خرید نمایند معتبر است؟ حتی به غیر از این که بخواهیم نسبت به معتبر بودن آن از لحاظ قانونی آگاه شویم اصلا از کجا باید بدانیم که در واقعیت این تورها وجود دارند یا خیر؟

از همین رو قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید، سایتی قصد ثبت نام در آن را دارید، آدرس URL آن در سایت ساماندهی به آدرس samandehi.ir ثبت شده باشد؛ بعلاوه باید توجه داشت که سایت های گردشگری معتبر از نماد اعتماد الکترونیکی که مشخصه ای به منظور اعتمادسازی کاربران هنگام مراجعه به سایت های اینترنتی است و از طرف وزارت صنعت و معدن و تجارت صادر می گردد، استفاده می نمایند، حتما به این موارد توجه کافی را قبل از ثبت نام و واریز وجه نقدی خودداری نمایید.

فعالیت های سایت های گردشگری در صفحات اینترنتی معمولا به خاطر ارایه آسوده تر خدمات سفر برای تسریع در کار و ثبت نام اینترنتی به جای مراجعه حضوری به آژانس های مسافرتی است؛ البته باید توجه داشت که در کنار فعالیت سایت های معتبر و رسمی، ده ها و شاید صدها سایت جعلی هم از طرف کلاهبرداران و مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه طراحی و بارگذاری شده است که در این ایام به تبلیغات اقدام می نمایند و از تورهای خوب و مقرون به صرفه قیمتی نوید می دهند تا کاربران را فریب داده و از آنها کلاهبرداری نمایند.

به همین علت لازم است که اگر قصد ثبت نام در سایت های گردشگری برای سفر با تورهای گردشگری را دارید، باید حتما قبل از ورود اطلاعات و واریز وجه نقدی از صحت سایت مربوطه آگاه شوید، تا در دام مجرمان سایبری نیافتید.

سایت های گردشگری معتبر همینطور از نماد اطمینان گردشگری که به نماد T مشهور است، استفاده می نمایند. لازم به ذکر است که این نماد از طرف سازمان میراث فرهنگی صادر می گردد. رعایت حداقل موارد توصیه شده از طرف پلیس فتا می توانید از بروز کلاهبرداری هایی که از طرف افراد سودجو با استفاده از سایت های نا معتبری که به وسیله این شیادان طراحی می گردد، جلوگیری نمایید.

همیشه سعی کنید از سایت های گردشگری معتبر نیز خبرنگاران یا دیگر سایت هایی که صاحب نام و اعتبار منحصر به خودشان هستند جهت خرید تور بهره ببرید. دیگر نکته ای که باید در انتخاب و خرید تور توجه داشته باشید، وجود بیمه در آن تور مسافرتی است که تمامی تورهای سایت معتبری نظیر خبرنگاران دارای بیمه های مسافرتی هستند و امنیت جان مسافران تامین است.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2319

به "چطور از صحت تورهای مسافرتی آگاه شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از صحت تورهای مسافرتی آگاه شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید