کشف مجموعه ای از اشیایی که از موزه طاق سبز آلمان ربوده شده بود (تور آلمان)

به گزارش تور روسیه ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف مجموعه ای از اشیایی که از موزه طاق سبز آلمان ربوده شده بود، صورت گرفت.

کشف مجموعه ای از اشیایی که از موزه طاق سبز آلمان ربوده شده بود (تور آلمان)

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

پلیس آلمان از بازیابی 31 شی مسروقه موزه طاق سبز (Grünes Gewölbe) واقع در درسدن اطلاع داد. این 31 شی بخشی از مجموعه آثاری محسوب می شوند که در سال 2019 از این موزه ربوده شده بودند.

به گفته پلیس، این 31 شی در برلین مرکز آلمان کشف شده است. این اشیا درحالی بازیابی شده اند که محاکمه شش مظنون به سرقت، شبانه از موزه سبز واقع در کاخ سلطنتی درسدن هنوز به انتها نرسیده است.

تمام اشیایی که در جریان سرقت سال 2019 از این موزه ربوده شده بودند، به دوران حکومت فردریک آگوستوس سوم آخرین شاه پادشاهی ساکسونی تعلق دارند. سارقان در مجموع 21 تکه جواهر به همراه چندین شی ارزشمند دیگر از مجموعه این موزه را ربودند. از جمله آثار ربوده شده میتوان به شمشیری اشاره نمود که قبضه آن با الماس تزئین شده است.

پس از بازیابی بیش از 30 مورد از این اشیای ربوده شده، اکنون کارشناسان اصالت آنها را مورد آنالیز قرار خواهند داد.

موزه Grünes Gewölbe یکی از قدیمی ترین موزه های اروپا محسوب می گردد و خانه گنجینه ای ارزشمند از جمله یک یاقوت کبود 547.71 قیراطی است. این موزه از 10 اتاق تشکیل شده و در مجموع 3,000 جواهر و شی ارزشمند را نگهداری می نماید.

ساختمان این موزه در جریان جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید اما با موفقیت بازسازی شد. درهای این موزه در سال 2006 به روی بازدیدکنندگان خارجی باز شد و از زمانی که در سال 1724 برای نخستین بار به روی عموم مردم گگردده شد، از جاذبه های گردشگری آلمان بشمار رفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2495

به "کشف مجموعه ای از اشیایی که از موزه طاق سبز آلمان ربوده شده بود (تور آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجموعه ای از اشیایی که از موزه طاق سبز آلمان ربوده شده بود (تور آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید