8 کاروانسرای تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی و مردم سامان دهی می شود

به گزارش تور روسیه ارزان، معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه از سامان دهی هشت کاروانسرای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی و مردم خبر داد.

8 کاروانسرای تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی و مردم سامان دهی می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی علی رستمی امروز شنبه 27 اردیبهشت ماه 1399 در بازدید از آثار تاریخی واقع در روستاهای بخش مرکزی تربت حیدریه با بیان این مطلب، اضافه کرد: آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری روستاها، بهترین ظرفیت و فرصت برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.

او در بازدید از کاروانسراهای تاریخی روستاهای کامه، تروسک و کسکک، گفت: وجود 9 کاروانسرای سالم و چهار سرای تاریخی، نشان از رونق تجارت و رفت وآمد و همچنین نشان دهنده موقعیت استراتژیک منطقه تربت حیدریه به عنوان دروازه ورودی مشهد مقدس است.

معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه شرح داد: در طرح جدید معین های اقتصادی، یکی از اولویت های شهرستان در بخش توسعه اقتصادی، توجه به احیای بناهای تاریخی و بافت سنتی روستاها به عنوان منبعی برای ایجاد درآمد پایدار در روستاهاست.

او اضافه کرد: در حال حاضر رباط طبسی تربت حیدریه به عنوان مرکز آموزش و بازارچه صنایع دستی و رباط های لاری و علیا به اقامتگاه بوم گردی تبدیل شده و سایر کاروانسراهای واقع در روستاها ازجمله کاروانسراهای رباط میاندشت، شورحصار، کامه، کسکک و تروسک در اولویت ساماندهی قرار گرفته است.

تربت حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است و دارای 320 جاذبه گردشگری است و 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1344

به "8 کاروانسرای تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی و مردم سامان دهی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 کاروانسرای تربت حیدریه با مشارکت بخش خصوصی و مردم سامان دهی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید