آبشار گلوسنگ یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی به شمار می رود

به گزارش تور روسیه ارزان، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آبشار گلوسنگ یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی به شمار می رود.

آبشار گلوسنگ یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی به شمار می رود

این آبشار بدلیل مسیر نسبتا نیمه سختی که دارد، بکر مانده و هنگامی که پیروز به تماشا آن می شوید، از زیبایی بیش از مقدار آن به وجد می آیید. صدای ریزش آب از ارتفاع، پرواز و آواز پرندگان، پوشش گیاهی سبز و منحصر بفرد منطقه دست به دست هم داده تا به زیبایی آبشار گلوسنگ کلیبر و اطراف آن بیفزاید. فصل بهار و تابستان برترین زمان برای بازدید از آبشار بکر گلوسنگ کلیبر است.

جاده جانانلو کلیبر با بیش از 40 کیلومتر طول از خیابان فرمانداری کلیبر آغاز شده و به جانانلو در نزدیک رود ارس مرز میان ایران و جمهوری آذربایجان ختم می گردد. اما این جاده نه تنها هم مسیر با رود کلیبر و اتصال دهنده کلیبر به جانانلو است، بلکه مسیری بوده که میتوان به وسیله آن به آبشار گلوسنگ و روستای گلوسنگ رفت. روستای گلوسنگ در میان کوههای قره داغ تقریبا روستایی مخروبه بوده و در سالهای اخیر تعدادی ساختمان نو در روستای گلوسنگ ساخته شده و عده ای در آن سکونت گزیده اند که به آن آبادانی بخشیده اند. پس برای رفتن به آبشار، تابلوی روستای گلوسنگ در سمت غرب جاده کلیبر جانانلو را دنبال نموده و سپس، مسیر خاکی را طی کنید تا به روستا برسید. آبشار گلوسنگ کلیبر در سمت غرب روستا قرار گرفته است و دارای چندین نهر و چشمه است.

منبع: همگردی
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2532

به "آبشار گلوسنگ یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار گلوسنگ یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید