آرامگاه فردوسی ، موزه فردوسی که موجب تحسین سفیر هلند شد (تور ارزان هلند)

به گزارش تور روسیه ارزان، شاهنامه، تنها یادگار جاودانه و پایدار فردوسی، کتابی که مجموعه ای از تفرکات خردمندانه اوست و حدود 60 هزار بیت شعر فارسی رو شامل شده. در سال 370 هجری نظام بخشیدن به شاهنامه به تلاش ابوالقاسم فردوسی شروع شد و اتمام آن به سی سال به طول انجامید. این کتاب بر اساس حوادث تاریخی و یا همچون آن از سرگذشت قهرمانان و پادشاهان باستانی و اساطیری و نقل کردار آن ها در طی قرن ها و عصر های پیشین هست که با آرمان های ملتی پیوند خورده . ابولقاسم فردوسی در سال 329 هجری در روستای پاژ در طوس خراسان چشم به دنیا گشود و در سن 72 سالگی هم درگذشت. به این دلیل که فردوسی شیعه مذهب بوده، واعظ طبرستان اجازه دفن او را در گورستان مسلمانان نداد و او را در داخل طوس به خاک سپردند.این بنای یادمان مجدد طراحی و بازسازی شد و ساختمان کنونی هم در سال 1313 با قوانین و آیین های هزاره گشایش یافت. 25 اردیبهشت روز بزگداشت ابولقاسم فردوسی رو گرامی میداریم و با هم سفری کنیم به دیار طوس ، خراسان امروزی ...

آرامگاه فردوسی ، موزه فردوسی که موجب تحسین سفیر هلند شد (تور ارزان هلند)

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

آرامگاه فردوسی موجب تحسین سفیر هلند شد

طبق اظهارات میراث فرهنگی توس سوزانا ترسنال هنگام بازدید از مجموعه فرهنگی و تاریخی فردوسی گفت : آرامگاه فردوسی دارای معماری مجذوب کننده و بسیار دوس داشتنی ست که با ابراز خرسندی از سفر ب مشهد و ارامگاه فردوسی اضافه نمود : برای اولین بار است که به مشهد می آیم ولی در خصوص ایران و حکیم فردوسی از قبل مطالعه ای داشتم و بازدید از این بنا باعث حس تحسین و تعجب من شد.

موزه فردوسی

در سمت چپ ارامگاه فردوسی موزه ای واقع شده است که موزه فردوسی نامیده میشود و درون آن نسخه خطی از شاهنامه، چهل چراغی عتیقه، چندین کتیبه سنگی و یک نسخه از شاهنامه سنغرایی و تعدادی ظروف قدیمی واقع شده است.بعد از بازدید از موزه حتما به مقبره شاعر معاصر، مهدی اخوان ثالث هم سری بزنید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2501

به "آرامگاه فردوسی ، موزه فردوسی که موجب تحسین سفیر هلند شد (تور ارزان هلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامگاه فردوسی ، موزه فردوسی که موجب تحسین سفیر هلند شد (تور ارزان هلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید