آزمایش موشک غول پیکر ناسا فردا انجام می گردد

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، همه گیری ویروس کرونا فرایند آزمایش ابر موشک آینده ناسا را کند نموده اما به نظر می رسد این فرایند طولانی چندماهه اکنون دوباره از سر گرفته شده و به نقطه عطف روشن کردن قسمت مرکزی موشک نیز رسیده است.

آزمایش موشک غول پیکر ناسا فردا انجام می گردد

سیستم پرتاب SLS ، قدرتمندترین موشک ساخته شده تا به حال است و طبق برنامه جاری، نخستین پرواز آن سال آینده انجام می گردد.

درهمین راستا طبق قراردادی که بویینگ با ناسا امضا نموده ساخت موشک را برعهده دارد. این موشک اکنون در مرحله آزمایش هسته مرکزی در مرکز فضایی استنیس در می سی سی پی است. فرایند تأیید صلاحیت این بخش 8 مرحله دارد و اجرای سبز نام دارد و از ماه ژانویه شروع شده است.

مارک ناپی مدیر بخش اجرای سبز در بویینگ می گوید: این فرایند بسیار جالب است. این نخستین باری است که تست انجام می گردد. از سوی دیگر این نخستین نمونه از بزرگترین و قدرتمندترین موشک دنیا به حساب می آید.

طی آزمایش اجرای سبز، موشک به زمین متصل و سپس روشن می گردد. در حال حاضر بویینگ پیش بینی می نماید آزمایش اجرای سبز در ماه اکتبر 2020 انجام گردد.

البته سرعت اجرای آزمایش به شدت کند شده که دلیل آن شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا است. محققان این پروژه قبل از گسترش پاندمی در اوایل ماه مارس نخستین مرحله آزمایش را انجام دادند. اما پس از آن، مدیران ناسا فعالیت در مقر استینس را متوقف کردند.

این مقر در اواسط ماه می به تدریج بازگشایی شد و تیم محققان آزمایش اجرای سبز در اواخر ژوئن دومین تست روی هسته مرکزی SLS را انجام دادند. در این تست قسمت مرکزی موشک روشن شد تا یکپارچگی نرم افزار و بخش های الکتریکی دخیل در موشک تضمین گردد.

در مرحله بعد محققان قابلیت کنترل موشک طی تست های آینده را حتی در شرایطی که سیستم ارتباطاتی قطع گردد را آنالیز می نمایند. قرار است این فرایند 6 جولای (فردا) انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1412

به "آزمایش موشک غول پیکر ناسا فردا انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش موشک غول پیکر ناسا فردا انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید