میدان آزادی، شاهراه شهر تفلیس

به گزارش تور روسیه ارزان، در سفر به تفلیس اگر از میدان آزادی این شهر رد نشوید، نمی توانید به هیچ کجای دیگر آن بروید! ما برای این گفته خود دلیل داریم و آن چیزی نیست جز این که میدان آزادی که در شرق خیابان روستاولی معروف قرار گرفته است، میدان اصلی شهر تفلیس در گرجستان است و خواهی نخواهی باید از آن برای رسیدن به حداقل 6 نقطه دیگر شهر تفلیس گذر نمایید.

میدان آزادی، شاهراه شهر تفلیس

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

ما امروز می خواهیم تاریخچه این خیابان، خصوصیات این میدان تاریخی، جاذبه های آن، رستوران ها، فروشگاه ها، هتل های اطراف آن و این که چگونه به این خیابان بروید و اصلا چه ساعاتی در آن حضور پیدا کنید تا میدان آزادی واقعی را ببینید را برایتان شرح دهیم. برای خیلی از مسافران تفلیس این مورد پیش آمده است که از این خیابان معروف دیدن کرده باشند و درباره آن و قابلیت های بالقوه آن اطلاعات خاصی را نداشته باشند و به همین خاطر ما می خواهیم امروز میدان آزادی تفلیس را تمام و کمال به شما معرفی کنیم.

شاهراهی به نام میدان آزادی در تفلیس

در انتهای شرقی یکی از خیابان های بسیار معروف تفلیس به نام روستاولی، میدانی قرار گرفته است که به آن میدان آزادی (Freedom Square) می گویند. این خیابان بسیار مهم یکی از مهم ترین میدانگاه های این شهر گرجستانی است و علاوه بر اهمیت شهری خود، یکی از جاذبه های فعلی و مهم این شهر مهم و البته توریستی هم محسوب می شود. قبل از این که خیابان آزادی به همین نام معروف شود، نام یک سرهنگ بسیار معروف روسی به نام Paskevich Yerevanski بر روی این خیابان بود و این میدان را به نام میدان یِروان می شناختند. نام این شخص به این دلیل بر روی این منطقه مهم شهر تفلیس قرار گرفته بود که او یکی از فتوحات مهم روس ها را انجام داده بود و به همین دلیل نامش را بر روی این میدان گذاشتند.

بعد از سال 1919 میلادی بود که با پیروزی گرجستانی ها و همچنین فروپاشی نظام سلطنتی روسیه نام این خیابان به اسم رهبر نیروهای شوروی، میدان لنین نام گذاری شد. از زمانی هم که گرجستان تبدیل به یک کشور با نظام جمهوریت شد، آزادی از سال 1981 میلادی به بعد اسم همیشگی این میدان شد. در طی دوره های مختلف و با تغییر اسم این میدان، میدان آزادی تبدیل به جایی شده بود که توده های مختلف مردم در آن در بر علیه شوروی ها در آن اعتراض می کرده اند و از این نظر هم برای مردم تفلیس بسیار مهم و پر ارزش است. البته این خیابان این روزها دیگر محل برگزاری جشن های مختلف ملی و مهم مردم تفلیس است.

از جمله این جشن ها می توانیم به جشن کریسمس اشاره نماییم. این که می گوییم میدان آزادی برای گردشگران مختلف جالب و قابل توجه است به این خاطر است که بسیاری از مراکز جذاب برای گردشگران و حتی مردم بومی و محلی تفلیس همچون؛ مراکز خرید، هتل های مختلف، رستوران ها و کافی شاپ های مختلف در این خیابان قرار گرفته اند. البته نباید از موزه های مختلف، گالریای معروف و یا چندین ساختمان تاریخی در این مکان چشم پوشی نمود.

میدان آزادی تفلیس حتی از لحاظ جانمایی جغرافیایی هم در مکانی مهم همچون منطقه قدیمی تفلیس قرار گرفته است و در قسمت شرقی خیابان روستاولی قرار گرفته است. این که می گوییم این خیابان از شاهراه های اصلی شهر تفلیس هست به این خاطر است که دقیقا 6 خیابان در نهایت جهت خود به میدان آزادی تفلیس می رسند که از بین معروف ترین آن ها می توانیم به جز خیابان روستاولی از خیابان پوشکین هم نام ببریم.

همه چیز درباره مجسمه میدان آزادی تفلیس

مجسمه ای که در این میدان قرار گرفته است، تنها یک تندیس ساده نیست بلکه برای خود داستان های جالبی دارد و اتفاقاتی را که از سر گذرانده، باعث شهرت فعلی آن شده است. قبل از این که مجسمه گیورکی مقدس در ارتفاع 44 متری این میدان قرار بگیرد، در زمانی که روس ها در این کشور حضور داشتند، مجسمه لنین و به همین نام در این مکان قرار داشت.

ماجرای جایگزینی مجسمه های این میدان به سال 1991 میلادی باز می شود. در آن سال ها و با از بین رفتن حکومت شوروی، مردم تفلیس در یک حرکت نمادین، مجسمه لنین را به پایین کشیدند و بعد از آن، مجسمه گیورکی مقدس را با آن جایگزین کردند که تا به الان هم هنوز این مجسمه در این میدان واقع شده است.

بهترین زمان برای رفتن به میدان آزادی تفلیس چه وقت است؟

برای این که به میدان آزادی تفلیس بروید و یک گشت و گذار چند ساعته خوب را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که زمان خود را جوری تنظیم کنید که از ساعت 10 صبح به بعد در این میدان و یا خیابان های اطراف آن حضور بیابید. معمولا مراکز خرید عظیم در اطراف این میدان از ساعت 10 صبح تا ساعت 10 شب یکسره باز هستند. البته رستوران های این منطقه اکثرا از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 1:30 بعد از نیمه شب هم باز هستند.

راه های دسترسی به میدان آزادی تفلیس

برای رفتن به میدان آزادی شما چند راه پیش رو دارید. معروف ترین خیابانی که می توانید برای رفتن به این خیابان از آن بهره ببرید، خیابان روستاولی است که از آن چندین بار نام بردیم. اولین راهی که به شما پیشنهاد می کنیم این است که از تاکسی های شهر تفلیس بهره ببرید. از محل اقامتتان با استفاده از اپلیکیشن های مناسب سفر و یا حتی تاکسی های هتل استفاده کرده و به راحتی تمام خود را به میدان آزادی تفلیس برسانید.

راه دوم پیشنهادی ما به شما، استفاده از متروی شهر است. به نزدیک ترین متروی نزدیک به هتل خود بروید و بعد در ایستگاه روستاولی پیدا شوید و بعد از چند دقیقه پیاده روی به میدان آزادی برسید. اتوبوس های شهر هم پیشنهادهای خوبی هستند اما شما با گزینه های تاکسی و مترو بسیار زودتر به مقصد خود خواهید رسید.

فروشگاه های اطراف میدان آزادی تفلیس

مرکز خریدهای زیادی در اطراف میدان آزادی در شهر تفلیس قرار گرفته است. این مراکز همگی از جمله بهترین های این شهر هستند و معمولا مملو از گردشگران و مسافرینی هستند که به این شهر آمده تا در مغازه های مجلل آن خرید نمایند. راستی ما در مطلب لذت خرید را در مراکز خرید تفلیس تجربه کنید برای شما بهترین مراکز خرید تفلیس را معرفی کرده ایم که می توانید با خواندن آن اطلاعات مفیدی کسب کنید. در ادامه این مطلب، برخی از بهترین مرکز خریدهایی که در این میدان و یا اطرفش می توانید به آن ها بروید را به شما معرفی خواهیم کرد.

مرکز خرید معروف گالریا تفلیس

معروف ترین مرکز خرید شهر تفلیس که از قضا در حوالی میدان آزادی این شهر هم قرار گرفته قطعا گالریای (Galleria Tbilisi) بسیار معروف است. گالریا در واقع یک مرکز چند منظوره است که محبوبیت آن باعث احیا و رونق دوباره مرکز شهر تفلیس شد. شکل ارائه خدمات در این مرکز خرید به این گونه است که تمام احتیاجهای روزانه را می توان در آن پاسخ داد. از خرید کردن گرفته تا تفریحات مختلف برای عظیمسالان مثل سینما و مرکز بازی بچه ها گرفته تا رستوران ها و کافه های مختلف در این مرکز خرید موجود است.

برای بازدید از این مرکز خرید بین 2 تا 3 ساعت زمان لازم دارید. ساعت کاری این مجموعه از ساعت 10 صبح تا 10 شب است. برندهای محبوبی همچون:

  • H&M
  • GUESS
  • Lee
  • LACOSTE
  • LEVIS

در این مرکز خرید نمایندگی فروش دارند.

  • آدرس: 2/4 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia

مرانی مال، مرکز خریدی با کالاهای خاص

یکی دیگر از مراکز خریدی که بسیار به شما نزدیک است و پیشنهاد می کنیم که حتما به آن بروید، مرانی مال (Merani Mall) در خیابان روستاولی است. این مرکز خرید بسیار به اصطلاح با کلاس شهر تفلیس پر است از مغازه هایی که به صورت خاص در زمینه چیدمان منزل، استایل های شخصی، کیف و کفش و دیگر کالاها و خدماتی در این زمینه فعالیت می نمایند. ساعت کاری مرانی مال از ساعت 10 صبح تا ساعت 10 شب است و برای گشتن در آن بین 2 تا 3 هم زمان احتیاج دارید. برندهایی همچون:

  • Koton
  • Yves Rocher
  • Converse
  • Zara
  • Mussimo Dutti
  • MAC

در این مرکز خرید نمایندگی رسمی دارند.

  • آدرس: 42 Rustaveli St, Tbilisi 0108, Georgia

می خواهید برای فرزندانتان خرید کنید؟ Mothercare تفلیس را دریابید!

در فروشگاه Mothercare تفلیس همه چیز برای بچه ها و خردسالان تهیه قرار داده شده است. از لباس و کیف و کفش گرفته تا محصولات مراقبت و مکمل های مخصوص همه برای بچه ها در بازه سنی مشخصی است.

  • آدرس: 2 AleKsandre Tvalchrelidze St, Tbilisi, Georgia

در میدان آزادی تفلیس هستید و گرسنه اید؟ به این رستوران ها بروید!

از آن جایی که بودن در میدان آزادی شهر تفلیس یعنی ایستادن در ورودی 6 خیابان اصلی و مهم که که در بین گردشگران هم خیلی معروف و محبوب هستند، شما در هر کجایی که اراده کنید؛ می توانید که یک رستوران پیدا کرده و در آن غذاهای مختلف سفارش دهید. ما برخی از رستوران های خوبی که در اطراف شما و این میدان هست را برایتان معرفی خواهیم کرد.

رستوران دینِهال، در یک محیط هنری غذا میل کنید

رستوران دینهال (Dinehall) از غذاخوری های اطراف شما است که محیطی کاملا صمیمی و هنری دارد و اتفاقا منوی غذایی آن از غذاهای سنتی گرجستانی و بین المللی تشکیل شده است. رستوران دینهال منوی مخصوص برای افراد با رژیم های غذایی خاص مثل گیاه خواران و یا کسانی گلوتن مصرف نمی نمایند را نیز ارائه می دهد. ساعت کاری این رستوران از ساعت 12 ظهر تا 11:59 دقیقه شب است.

  • آدرس: 28/2 Rustaveli Ave, Tbilisi 0108, Georgia

طعم غذاهای اروپایی در رستوران ملوگرانو

اگر غذاهای ایتالیایی، اروپای مرکزی و گرجستانی را دوست دارید و یا می خواهید که از غذای خود در یک محیط بسیار گرم و صمیمی لذت ببرید، رستوران ملوگرانو (Melograno) یکی از انتخاب های خوب در اطراف شماست. اگر که دلتان می خواهد تا غذای سنتی گرجستان را میل کنید اما با بهترین غذاهای این کشور آشنا نیستید پیشنهاد میکنیم که مطلب غذاهای خوشمزه و لذیذ گرجستان را مطالعه نمایید.

با این که بیشتر غذاهای این رستوران دارای گوشت قرمز است اما در منوی این رستوران گرجستانی برای افراد با رژیم های خاص مثل گیاه خواران نیز غذاهای خوشمزه و متنوعی وجود دارد. این رستوران از ساعت 8 صبح تا 11 شب باز است.

  • آدرس: Chichinadze St, Zahesi, Georgia

غذاهای بسیار خوشمزه رستوران آموزشگاه لانژ!

می خواهید جایی را برای غذا خوردن انتخاب کنید که در آن کاملا غذاهایی که مطابق با علم آشپزی پخته شده اند را بخورید؟ رستوران آموزشگاه لاژ (Academy Lounge Restaurant) تفلیس را که تخصصش پخت غذاهای اروپایی است را حتما برای میل کردن غذا انتخاب کنید.این رستوران منویی مخصوص برای افراد گیاه خوار دارد و ضمناً برای وعده های ناهار و شام خدمات غذایی ارائه می کند.

  • آدرس: 27/2 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia

این هتل ها برای اقامت شما در تفلیس پیشنهاد می شوند

در نقاط مختلف تفلیس، هتل های مختلفی برای اقامت شما وجود دارد که می توانید از بین آن ها بهترین انتخاب ها را داشته باشید و یکی از این مناطق، اطراف میدان آزادی تفلیس است. ضمن این که شما م یتوانید رزرو هتل تفلیس خود را وب سایت خبرنگاران به صورت آنلاین انجام دهید، ما در ادامه برخی از بهترین هتل های اراف این میدان را به شما معرفی خواهیم کرد.

آل سیزن هتل میدان آزادی، 4 ستاره | All Seasons Hotel on Freedom Square

این هتل 4 ستاره می تواند یکی از انتخاب های شما برای رزرو هتل در اطراف میدان آزادی و در کل، شهر تفلیس باشد. در این هتل شما دسترسی کامل به اینترنت پر سرعت دارید. در همه اتاق های این هتل تلویزیون های صفحه تخت قرار داده شده است. تجهیزات اقامتی این هتل در حد بسیار خوبی است و ضمناً دسترسی های آن هم عالی است.

  • آدرس: Freedom Square, Tbilisi, Georgia

هتل کوتیارد بای ماریوت تفلیس، 4.5 ستاره | Courtyard by Marriott Tbilisi

دومین هتلی که در اطراف میدان آزادی شهر تفلیس به شما پیشنهاد می کنیم، هتل کوتیارد بای ماریوت است. این هتل دید کامل به این میدان را دارد و علاوه بر جانمایی بسیار مناسبش، امکانات درخور و مناسبی به مهمانانش ارائه می دهد. ضمناً، رستوران این هتل یکی از غذاخوری های معروف شهر است. اتاق های این هتل کاملا به صورت کلاسیک تزئین شده اند و دیوارهایشان هم عایق صدا می باشند.

  • آدرس: 4 Freedom Square, Tbilisi 0105, Georgia

هتل پوشکین 10، 5 ستاره | Pushkin 10

هتل پوشکین 10، تنها 300 متر با میدان آزادی شهر تفلیس فاصله دارد. این هتل کاملا مجهز به امکانات اقامتی با تجهیزات رفاهی کامل است و اقامتی خوب و راحت را برای شما در این شهر رقم خواهد زد. در هتل پوشکین 10 تفلیس خدمات به صورت 24 ساعته برای شما در دسترس خواهد بود.

  • آدرس: 3rd floor, 10 Aleksandr Pushkin St, Tbilisi 0105, Georgia

سخن آخر!

درباره میدان آزادی در شهر تفلیس هر چیزی که بود و نبود را برایتان بازگو کردیم. از تاریخچه و سرگذشت مجسمه اش گرفته تا این که چه زمانی به آن بروید بهتر است و معرفی بهترین مرکز خرید ها، رستوران ها و هتل هایش.اگر مسافر تفلیس هستید پیشنهاد می کنیم که مطلب دیدنی های تفلیس + آدرس و جزئیات را مطالعه کرده تا از دیگر جاذبه ها و نقاط توریستی این شهر بازدید به عمل بیاورید.

در آخر هم از شما می خواهیم که اگر تجربه سفر به تفلیس و رفتن به میدان آزادی این شهر را دارید، برای ما کامنت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1196

به "میدان آزادی، شاهراه شهر تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان آزادی، شاهراه شهر تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید