شروع مرمت بنای امام زاده قاسم ارغا در خلیل آباد

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد از شروع عملیات ایمن سازی و مرمت بنای امام زاده قاسم ارغا در این شهرستان اطلاع داد.

شروع مرمت بنای امام زاده قاسم ارغا در خلیل آباد

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمدجواد بلبلی امروز شنبه 23 فروردین ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: ایمن سازی بنای این اثر تاریخی به همت اداره شهرستان، اداره اوقاف و هیئت امنای امام زاده قاسم ارغا شروع شده است.

او ادامه داد: در این عملیات مرمتی ایزوگام بام، بازسازی و گچ کاری قسمت های آسیب دیده سقف نیز انجام شد و از نشت آب به گنبد بنا جلوگیری شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد یادآور شد: یکی از کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مبلغ 10میلیون ریال از حقوق خود را برای بازسازی این بنا اهدا نموده است.

بنای تاریخی امام زاده قاسم ارغا (ع) در روستای ارغا از توابع شهرستان خلیل آباد به شماره 13168 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1222

به "شروع مرمت بنای امام زاده قاسم ارغا در خلیل آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت بنای امام زاده قاسم ارغا در خلیل آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید