آمریکا 6 افسر اطلاعاتی روسیه را به حملات سایبری متهم کرد

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، وزارت دادگستری ایالات متحده 6 افسر اطلاعاتی ارتش روسیه را به حملات هکری علیه گرجستان، فرانسه، انگلیس، اوکراین، سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی (OPCW) و بازی های المپیک زمستانی 2018 متهم کرد.

آمریکا 6 افسر اطلاعاتی روسیه را به حملات سایبری متهم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزارت دادگستری ایالات متحده روز دوشنبه خاطرنشان کرد که یک هیأت منصفه در ایالت پنسیلوانیا 6 نفر را به توطئه، هک کامپیوتری، کلاهبرداری آنلاین، سرقت هویت، و ثبت غیرقانونی دامنه متهم کرد.

اسامی این 6 افسر اطلاعاتی ارتش روسیه عبارتست از: یوری سرگئیویچ آندرینکو، سرگئی ولادیمیروویچ دِتیستوف، پاول والریویچ فرالوف، آناتولی سرگیویچ کووالف، آرتم والریویچ اوچیچنکو و پتر نیکلایوویچ پلیسکین.

طبق پرونده اتهامات، این 6 افسر اطلاعاتی دو سال پیش و در جریان بازی های المپیک در پیونگ چانگ با استفاده از بدافزارهایی همچون KillDisk، Industroyer، Notpetya وOlympic Destroyer و همچنین شبکه های اینترنتی در اوکراین و گرجستان به اهداف موردنظر خود حمله کردند.

این 6 افسر اطلاعاتی روسیه متهم شده اند که کوشش ها در راستای جوابگو ساختن روسیه نسبت به بکارگیری گاز عامل اعصاب، نوویچوک، در یک کشور خارجی را تضعیف نموده اند؛ اتهامی که در مارس 2018 از سوی دولت انگلیس مطرح شد و روسیه را به کاربرد گاز سمی نوویچوک علیه جاسوس سابق و دخترش متهم می کرد؛ اتهامی که مسکو به طور پیاپی آن را رد نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1571

به "آمریکا 6 افسر اطلاعاتی روسیه را به حملات سایبری متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 6 افسر اطلاعاتی روسیه را به حملات سایبری متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید