اخبار جعلی؛ سوی تاریک اعتراضات در لبنان

به گزارش تور روسیه ارزان، یک روزنامه لبنانی گزارش داده این روزها، خبرهای جعلی از دست به دست شدن بیانیه های نادرست گرفته تا انتشار عکس ها، فیلم ها و صداهای دستکاری شده به سوی تاریک اعتراضات لبنان تبدیل شده اند.

اخبار جعلی؛ سوی تاریک اعتراضات در لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه انگلیسی زبان دیلی استار که در بیروت چاپ می گردد در مطلبی بامداد آدینه، اخبار جعلی را سوی تاریک اعتراضات لبنان توصیف نموده است.

در مطلب این روزنامه آمده است: رسانه های اجتماعی جزو ابزارهای اصلی مورد استفاده شرکت نمایندگان در تظاهرات هایی بوده که از 17 اکتبر در سراسر لبنان فراگیر شده اند. اما این رسانه ها علی رغم آنکه ابرازی وسیع و موثر برای سازمان دهی [تجمعات] و انتشار اطلاعات و برقراری ارتباط بوده اند باعث ایجاد مسائل زیادی هم شده اند.

در ادامه آمده است: رایانه ها و دستگاه های گوشی همراه شهروندان لبنانی در خلال دو هفته گذشته، علی رغم ارائه اطلاعات قانونی به شهروندان درباره وقایع روز، میزبان سیلی از اطلاعات عمداً تحریف شده هم بوده است.

طبق گزارش این رسانه، خبرهای جعلی در روزهای گذشته اشکال گوناگون داشته اند از تصاویر، ویدئوها و صداهای دستکاری شده گرفته تا کوشش برای جا زدن تصاویر و فیلم های مربوط به رویدادهای قدیمی یا مربوط به سایر نقاط دنیا به عنوان اتفاقاتی که در خیابان های لبنان روی می دهند.

روزنامه دیلی استارنوشته به عنوان مثال، روز چهارشنبه پیغامی در واتساپ که در آن ادعا شده بود بیانیه ای از کاخ ریاست جمهوری است دست به دست شد. در این پیغام ادعا شده بود که از ساعت 12 پنجشنبه اینترنت در سراسر لبنان قطع خواهد شد. بعداً تعیین شد که این پیغام جعلی بوده است.

یا به عنوان مثال دیگر، چهارشنبه شب خبر دیگری در واتساپ منتشر شد که در آن ادعا شده بود جنبش های لبنانی حزب الله و امل از ارتش خواسته اند همه مسیرهای لبنان بعد از نیمه شب باز گردد و تهدید نموده اند که اگر خواسته شان اجابت نگردد، کل کشور را تعطیل خواهند کرد. یک منبع حزب الله ساعاتی بعد به روزنامه دیلی استار گفت که این ادعاها کاملاً نادرست هستند.

پیغام دیگری عصر چهارشنبه با این مضمون منتشر شد: به دلیل وضعیت بحرانی کشور فرمانده ارتش از روز 31 اکتبر وضعیت اضطراری اعلام می نماید.

ارتش لبنان چهارشنبه شب این شایعه را تکذیب کرد و از شهروندان خواست بیانیه های رسمی مربوط به این ارگان را از وب سایت رسمی ارتش دنبال نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 891

به "اخبار جعلی؛ سوی تاریک اعتراضات در لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار جعلی؛ سوی تاریک اعتراضات در لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید