از داستان تا مبارزات؛ اطلاعات جدیدی از فاینال فانتزی 16 منتشر شد

به گزارش تور روسیه ارزان، کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix) به تازگی رویدادی جهانی برای فاینال فانتزی 16 (Final Fantasy XVI) برگزار نموده که در آن اطلاعات زیادی از این بازی منتشر شده است.

از داستان تا مبارزات؛ اطلاعات جدیدی از فاینال فانتزی 16 منتشر شد

در این رویداد نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) به عنوان تهیه نماینده بازی، هیروشی تاکای (Hiroshi Takai) به عنوان کارگردان، ریوتا سوزوکی (Ryota Suzuki) به عنوان طراح مبارزات و مایکل کریستوفر کوجی فاکس (Michael-Christopher Koji Fox) به عنوان کارگردان بومی سازی حضور داشته اند. قبل از این که مطبوعات بتوانند نگاهی به بازی داشته باشند، یوشیدا مروری بر تیم سازنده، محیط، شخصیت ها و گیم پلی بازی ارائه می دهد.

او در کنار موارد ذکر شده، کازوتویو میهیرو (Kazutoyo Maehiro) را به عنوان کارگردان خلاقیت و سناریونویس اصلی بازی معرفی می نماید و در این میان کوجی فاکس نیز با اشاره به نقش اصلی خود یعنی بومی سازی بازی، از تاثیر خود روی بخش هایی نظیر موشن کپچر، داستان، صدابرداری و غیره می گوید. لازم به ذکر است که هیروشی میناگاوا (Hiroshi Minagawa)، کارگردان هنری بازی است که احتمالا کار او را روی بازی هایی نظیر فاینال فانتزی 14، فاینال فانتزی 12 و Final Fantasy Tactics بشناسید. در نهایت ماسایوشی سوکن (Masayoshi Soken) طراح صدا و آهنگساز بازی معرفی می گردد.

فاینال فانتزی شانزدهم چیست؟

یوشیدا با اشاره به این که این بازی آخرین نسخه شماره دار از داستان سری فاینال فانتزی با 35 سال سابقه است، گفت:

چهار ستون اصلی بازی

یوشیدا در رابطه با چهار ستون اصلی فاینال فانتزی 16 می گوید:

  • نسخه شانزدهم فاینال فانتزی با تمرکز بر چهار ستون اصلی به عنوان چیزهایی که بازیکنان از بازی های این سری انتظار دارند، توسعه داده شده است. قبل از هر چیز، روایت واقع شده است. برای این بازی، می خواستیم به ریشه های فانتزی و غنی مجموعه برگردیم، موضوعی که پیچیده و در هم تنیده بود، چیزی که سیاست، عدالت و ارزش ها را کاوش می کرد که نه تنها برای هواداران جوان تر که تازه وارد هستند بلکه برای هواداران قدیمی نیز باید مجذوب نماینده باشد. با این حال چیزی که برای ما مهم بود این بود که داستانی را تعریف کنیم که از ابتدا تا خاتمه کامل باشد و در این مورد فکر می کنیم که پیروز شده ایم. برای تسهیل این امر، بیش از 11 ساعت کات سین سینمایی تنها در خط داستانی اصلی وجود دارد که همه به طور یکپارچه در هم تنیده شده اند و به صورت ریل تایم در انجین پخش می شوند.
  • ما شخصیت های زیادی در بازی داریم. هر شخصیت در پس زمینه و انگیزه های خود منحصربه فرد است و هر کدام دارای قوس های داستانی منحصربه فرد خود هستند که در طول روایت نمایان می شوند. در حالی که تمرکز اصلی روی کلایو رزفیلد است، زیرا او در پی انتقام از دست دادن خانواده و ملت خود است، در این سفر، بازیکنان شاهد برخورد با سرنوشت دیگر شخصیت ها خواهند بود.
  • ما بعلاوه بر کیفیت جلوه های بصری نیز تمرکز زیادی نموده ایم. ما می خواستیم از قدرت پلی استیشن 5 برای ایجاد جهانیی با جزئیات بسیار زیاد استفاده کنیم؛ موردی که فقط در بازی های ویدیویی امکان پذیر بود.
  • در نهایت و احتمالا مهم تر از همه، تعهدی است که ما به ایجاد یک سیستم مبارزه تازه و هیجان انگیز داشته ایم. در سال های اخیر، بازی های اکشن ریل تایم به روند خود ادامه داده اند تا در میان گیمرها به یک استاندارد تبدیل شوند. این نسخه نیز برای ادامه و تکامل بیشتر سری فاینال فانتزی، از سیستم جنگی سنتی مبتنی بر دستور که در بازی های قدیمی تر این سری رایج تر است، فاصله گرفته و کنترل های اکشن واقعی را به کار گرفته است. اما این تنها شامل کنترل خود کلایو نیست. در واقع علاوه بر نبردهایی در مقیاس کوچکتر، بخش درخشان سیستم نبرد فاینال فانتزی 16، به بازیکنان اجازه می دهد تا موجودات غول پیکری که به نام Eikons شناخته می شوند را کنترل نموده تا نبردهایی را در مقیاس بزرگ انجام دهند. همه این ها به علت قدرت پلی استیشن 5 امکان پذیر است. بازیکنان انتقال یکپارچه از گیم پلی به کات سین تا نبرد را بدون زمان بارگذاری تجربه خواهند کرد.

قلمروی والیستیا

یوشیدا در ادامه در خصوص جهانی بازی فاینال فانتزی 16 یعنی قلمرو والیستیا (Valisthea) صحبت هایی نموده است. کریستال های مادر، به عنوان چشمه های حیات و شکوفایی که ملت های قلمرو در اطراف آن قرار گرفته اند و جادوهای این سرزمین را قدرت می دهند، در منطقه ها مختلف وجود دارند. شاید بتوان این کریستال های مادر را منطقه ها نفتی بزرگی تصور کرد که جهان انرژی خود را از آن ها می گیرد. با این حال، زمانی که این منابع آغاز به خشک شدن می نمایند، کشمکش هایی بین ملت ها به وجود می آید که در نهایت به جنگ و درگیری منجر می گردد. این قلمرو متشکل از پنج کشور و یک دولت بی طرف است که بر روی دو خشکی مختلف، طوفان در غرب و خاکستر در شرق واقع شده است.

در ابتدا، دوک نشین بزرگ روزاریا (Rosaria) را داریم. کشوری که قهرمان اصلی داستان یعنی کلایو رزفیلد، از آن می آید. این دولت در حالی که ممکن است مانند سایر کشورها تأثیر زیادی بر مسائل سیاسی قلمرو نداشته باشد، با این حال همچنان غرور خود را داشته و به تاریخ و سنت های خود پایبند است. روزاریا به وسیله یک رهبر خیرخواه که در پی ثبات در برابر هرج و مرج است، اداره می گردد. ایکون آن ها ققنوس، نگهبان آتش، است.

از طرفی امپراتوری مقدس سنبرک (Sanbreque) را داریم؛ یک حکومت مذهبی بزرگ و قدرتمند که در آن شهروندان به الهه و امپراتور خود ایمان زیادی دارند. کریستال بزرگی که در مرکز شمالی آن ها وجود دارد، آن ها را به یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان تبدیل نموده است. ایکون آن ها باهاموت، نگهبان نور، است.

بر خلاف دو ملتی که ذکر شد که در نیمه غربی قلمرو قرار دارند، کشور بعدی در بخش شرقی واقع شده است. ملت Waloed تنها ملتی بود که پس اینکه پادشاهش تمام قبایل به جای مانده، اعم از انسان و نیمه انسان را تسخیر کرد، در خاکستر باقی ماند. ایکون آن ها اودین است که نشان دهنده تاریکی است.

در ادامه جمهوری دالمکیان (Dhalmekian) را داریم؛ ملتی متشکل از پنج کشور مستقل که در جنوب غربی والیستیا واقع شده است. اگرچه این کشور بیابانی است اما به وسیله تجارت رشد نموده و در حالی که کریستال مادرشان که بر خلاف بقیه به معنای واقعی کلمه به خودی خود یک کوه کامل است، برکت دارد، آن ها به وسیله شورایی از وزیران اداره می شوند، اما قدرت واقعی در ایکون آن ها یعنی تایتان نهفته است.

پادشاهی آهن (Iron Kingdom) نیز یکی دیگر از منطقه ها بازی است. این یک ملت باستانی واقع در جزایر نزدیک ساحل غربی والیستیا است که بر خلاف بقیه کریستال های مادر را مقدس می بینند و آن ها را به عنوان خدای خود می پرستند. تعصب در خانه جزیره آتشفشانی آن ها حاکم است و بقیه مردم از نظر آن ها به عنوان کافرانی در نظر گرفته می شوند که مستحق راهنمایی هستند.

در نهایت منطقه کریستالاین (Crystalline Dominion) را داریم. این یک دولت خنثی در مرکز والیستا است که بزرگترین کریستال مادر در آن وجود دارد. مدت ها پیش، توافقی از سوی همه ملت های دیگر بسته شد که هیچ کشوری نمی تواند ادعای سلطه روی آن را داشته باشد و کریستال مادر آن باید بی طرف بوده و برای همه ملت ها سودمند باشد. البته این باعث شده تا این منطقه به مرکز یک درگیری در سراسر قلمرو تبدیل گردد.

اکتشاف

یوشیدا در گذشته اشاره نموده که این بازی یک اثر جهان باز نیست. اما این دقیقا به چه معناست؟ او به این سوال اینگونه پاسخ می دهد:

شخصیت ها

در فاینال فانتزی شانزدهم، تاریخچه هر یک از افرادی که حامل ایکون ها هستند، آنالیز خواهد شد. بعضی به عنوان قهرمان مورد احترام قرار می گیرند، در حالی که بعضی دیگر نوعی برده هستند. با این حال چیزی را که می توان در خصوص همه آن ها گفت، این است که آن ها مانند سلاح های کشتار جمعی قدرتمند هستند و در صورت عدم کنترل می توانند کل قلمرو را نابود نمایند. با این حال این حاملان نظاره گر یکدیگر هستند و این نوعی جنگ سرد را ایجاد نموده است.

ابتدا با کلایو رزفیلد آغاز می کنیم. همانطور که می دانید، فاینال فانتزی 16 داستان او است و ماجرای او را در سه مرحله متمایز از زندگی اش یعنی نوجوانی، بیست سالگی و سی سالگی دنبال می نماید. به این ترتیب، می توانیم تصویر دقیق تری از واکنش کلایو به چالش هایی که در طول زندگی اش با آن روبه رو است، مشاهده کنیم. داستان با وسواس کلایو در جست و جوی انتقام آغاز می گردد. به وسیله یک فلش بک می بینیم که او در ابتدا قرار بوده که یک ققنوس به جهان بیاید، اما اینگونه نمی گردد زیرا آن نعمت یا نفرین به دست برادر بیمار کوچکترش می رسد. در عوض، او شمشیرزنی را یاد می گیرد و در نهایت وظیفه محافظت از برادرش را بر عهده می گیرد. با این حال، برادرش گم شده است و این کلایو را به مسیر تاریک و تنهای انتقام می کشاند.

اما کلایو در سفر خود تنها نیست. نمی توان همراه وفادار او، تورگال را نیز فراموش کرد که در این سفر کلایو را همراهی می نماید و در کنار او می جنگد. از طرفی برادر کوچکتر کلایو، جاشوا، ققنوس یا همان ایکون آتش را کنترل می نماید. جاشوا در اوایل بازی چیزی را به کلایو اعطا می نماید که برکت ققنوس نامیده می گردد و به کلایو اجازه می دهد تا از چندین توانایی ققنوس استفاده کند. با این حال، از دست دادن جاشوا در سن جوانی، کلایو را به حرکت در می آورد و او را برای آغاز سفری تازه تشویق می نماید.

در ادامه جیل وارد، یکی از بخش های خانواده رزفیلد و دوست دیرینه کلایو و جاشوا را داریم. وجود یک تراژدی این دوستان را از هم جدا می نماید و در این فاصله زمانی است که ایکون یخ یعنی شیوا، در درون جیل بیدار می گردد. او نزدیک ترین همراه کلایو است و او را در سفر دشوارش برای یافتن حقیقت همراهی می نماید، اما او خیلی بیشتر از یک شخصیت فرعی است. او یک مبارز با اراده قوی و با داستان پیچیده خودش است که بازیکنان در کنار کلایو شاهد آن خواهند بود.

هواداران سری بعلاوه احتمالا نام سید را خواهند شناخت، زیرا او به یکی از معدود افراد ثابت در طول مجموعه تبدیل شده است. سید به عنوان کنترل نماینده ایکون رعد، رهبر گروهی است که در پی تغییر جهان است. سرنوشت کلایو و سید را به هم نزدیک می نماید و چشمان کلایو را به واقعیت جهان باز می نماید و زندگی او را برای همواره تغییر می دهد.

از طرفی هیوگو کوپکا را داریم. عنوان رسمی او مشاور مالی دائمی برای جمهوری دالمکیان است، اما بیشتر به عنوان تایتان یا ایکون زمین شناخته می گردد. وقتی صحبت از نبرد به میان می آید، جمهوری به شدت به استعدادهای تایتان تکیه می نماید تا موقعیت سیاسی خود را در قلمرو حفظ کند؛ چیزی که هیوگوی بسیار باهوش مایل است که از آن زیاد استفاده کند.

بندیکتا هارمن یکی دیگر از شخصیت های بازی است که علی رغم اینکه دامیننت است و از قدرت گارودا، ایکون باد، استفاده می نماید، به عنوان یک جاسوس به پادشاهی والود خدمت می نماید و استعدادهای خود را در میدان به کار می گیرد. او گذشته ای تاریک دارد و بعلاوه با سید و هوگو ارتباط دارد. دیون لساژ، شاهزاده امپراتوری مقدس سنبرک و حامل باهاموت، ایکون نور، نیز در بازی حضور دارد. او بعلاوه فرمانده دراگون های ارتش امپراتوری و یک قهرمان برای شهروندان سنبرک است. با این حال، او نیز مسائل خاص خود را دارد و همانطور که بازیکنان خواهند دید، به زودی قربانی بخش تاریک سرنوشت می گردد.

در نهایت، بارناباس تارمر، نایب السلطنه والود و حامل اودین، ایکون تاریکی، را داریم. بسیاری از وجه های شخصیتی بارنابا در حالی که از پشت صحنه کار می نماید در هاله ای از رمز و راز قرار می گیرد، اما ما می دانیم که تنها با دست و شمشیر او بود که قبایل متخاصم منطقه خاکستر فتح شدند و قاره تحت استاندارد والود متحد شد.

سیستم مبارزات

سیستم نبرد فاینال فانتزی 16 را می توان به دو نوع مختلف نبرد تقسیم کرد. اول از همه، نبردهایی است که در آن بازیکن کلایو را کنترل نموده و او از توانایی هایی استفاده می نماید که از ایکون های مختلفی که در طول سفر خود با آن ها دیدار می نماید، نشات می گیرد. از طرفی نوع دوم نبردی که با آن سروکار خواهیم داشت، نبردهای در مقیاس بزرگ هستند که در آن کلایو یک ایکون را برای مبارزه با ایکون دیگر کنترل می نماید. این نبردها نه تنها با نبردهای معمولی تفاوت دارند، بلکه همگی تجربیات اصیل و منحصربه فردی هستند.

کلایو بعلاوه فرصت هایی برای مبارزه به صورت گروهی خواهد داشت. با این حال، از آنجایی که سازندگان قصد داشته اند که بازیکنان بتوانند روی مبارزات ریل تایم تمرکز نمایند، اعضای گروه کاملا تحت کنترل هوش مصنوعی خواهند بود. لازم به ذکر است که علاوه بر نبرد، در طول بازی دیالوگ های زیادی بین اعضای گروه وجود خواهد داشت که چیزهای زیادی به داستان اضافه خواهند کرد.

سیستم همراه

در حالی که سایر اعضای گروه اغلب فقط به طور موقت با کلایو هستند و کاملا با هوش مصنوعی کنترل می شوند، سگ شکاری قابل اعتماد کلایو یعنی تورگال، تقریبا همواره با او است. علاوه بر این، کلایو بعلاوه می تواند به تورگال دستورات ساده ای بدهد تا بر نحوه مبارزه او در نبرد تأثیر بگذارد. البته، برای آن دسته از بازیکنانی که ممکن است این کار را سخت بدانند، یک ابزار وجود دارد که تمام این دستورات را کاملا اتوماتیک اجرا می نماید.

توانایی های ایکون

با پیشرفت بازی، کلایو این فرصت را خواهد داشت تا از ایکن هایی که در طول داستان با آن ها روبرو می گردد، توانایی های تازه و هیجان انگیزی را بیاموزد که می توان از آن ها در کنار توانایی های پیش فرض کلایو استفاده کرد. این ها را می توان با استفاده از امتیازاتی که با افزایش سطح به دست می آید خریداری و ارتقا داد و بسته سبک بازی هر بازیکن بهره برد. البته برای کسانی که نمی توانند تصمیم بگیرند، قابلیتی وجود دارد که توانایی های پیشنهادی را به طور اتوماتیک انتخاب می نماید.

در دسترس پذیری

تغییر سیستم مبارزات سنتی مجموعه می تواند برای بازیکنانی که به این نوع بازی ها عادت ندارند یا آن دسته از بازیکنانی که می خواهند بیشتر روی داستان تمرکز نمایند تا روی اکشن، سخت و ترسناک باشد. خوشبختانه استودیوی سازنده برای این موضوع برنامه هایی ریخته است. برای بازیکنانی که برای اکشن آماده هستند، حالتی با نام Action Focus، توصیه می گردد. برای کسانی که می خواهند روی داستان تمرکز نمایند، حالتی به نام Story Focus وجود دارد. با این حال این دو در واقع درجات سختی مختلف نیستند و تفاوت آن ها در آیتم هایی است که Timely نامیده می شوند. این لوازم جانبی که حداکثر دو عدد از آن ها را می توان در یک زمان واحد استفاده کرد، جنبه های خاصی از بازی را با مواردی مانند جاخالی دادن اتوماتیک یا ساده سازی کمبوها آسان تر می نمایند. انتخاب حالت داستان محور این موارد را از ابتدا در دسترس قرار می دهد، در حالی که در حالت اکشن از ابتدا به آن ها دسترسی نخواهید داشت. در واقع به نظر می رسد که بازی تنظیمات دشواری ندارد و بسته به اینکه با کدام یک از این آیتم های جانبی مجهز شده اید، سطح دشواری تغییر می نماید.

یوشیدا در نهایت اعلام نمود که هیچ تاخیری را پیش بینی ننموده و بازی به موقع منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که تیم سازنده در حال حاضر در حال بهینه سازی پرفورمنس بازی است تا هر دو حالت گرافیک و پرفورمنس در برترین حالت ممکن در دسترس قرار گیرند.

فاینال فانتزی 16 در تاریخ 22 ژوئن 2023 (1 تیر 1402) برای پلی استیشن 5 منتشر می گردد. این بازی به مدت 6 ماه انحصاری این کنسول خواهد بود. در ادامه می توانید تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2533

به "از داستان تا مبارزات؛ اطلاعات جدیدی از فاینال فانتزی 16 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از داستان تا مبارزات؛ اطلاعات جدیدی از فاینال فانتزی 16 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید