اعلام تولیدات دانش بنیانی مرتبط با کرونا در پارک فناوری پردیس

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از پارک فناوری پردیس، بعد از شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا و تایید رسمی آن در ایران و ابتلای روزافزون مردم به این بیماری، شرکت های حوزه سلامت و

اعلام تولیدات دانش بنیانی مرتبط با کرونا در پارک فناوری پردیس

فناوری اطلاعات عضو پارک فناوری پردیس آغاز به فراوری یا افزایش ظرفیت فراوری محصولاتی برای مقابله با شیوع این ویروس کردند.

هفده شرکت عضو پارک فناوری پردیس امکان فراوری محصولات با چهار عملکرد پیشگیری، تشخیص، درمان و مطالعات پژوهشی دارند.

یکی از شرکتها در حوزه تشخیص، فاز پژوهشی فراوری کیت تشخیص ویروس کرونا Corona Virus Rapid Test را طی نموده و به زودی این محصول را وارد بازار می نماید.

شرکت دیگری نیز در حال فراوری کیت تشخیص ویروس کرونا PCR است که در آینده ای نزدیک وارد بازار خواهد شد.

شرکت دیگری در همین منوال، در حال فراوری ژل، اسپری و محلول ضدعفونی نماینده دست برپایه بنزالکونیوم کلراید و پروپیلن گلیکول (کروسپت) است.

همچنین ساشه خوراکی، ویال خوراکی و کپسول های تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن یکی از شرکت های دانش بنیان در حال حاضر در داروخانه های کشور موجود هستند.

شرکت های دیگری نیز محلول و اسپری ضدعفونی نماینده دست بر پایه انواع الکل را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا فراوری می نمایند.

یکی از شرکتها در حال فراوری ماشین بیهوشی برای مراقبت از بیماران در آی سی یو بیمارستان هاست که در حوزه درمان کاربرد دارد.

شرکت در حال فراوری تجیهزات بیمارستانی مانند دستگاه کاور کفش اتوماتیک حرارتی، ظروف کاغذی یکبار مصرف بیمارستانی ضد آب و گیاهی (شامل لگن زیر بیمار، لوله ادرار و رسیور)، دستگاه اینوکلاو رومیزی، دستگاه استریلایزر پلاسما، تخت شستشو و ضدعفونی بیمار و دستگاه ابزار شوی است.

در همین زمینه یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان دستگاه های استریلایزر پلاسما، امحای زباله بیمارستانی و اتوکلاو بخار فراوری می نماید.

همچنین از دیگر فراوریات شرکت های دانش بنیان می توان به فراوری دستگاه نانوسکوپ الکترونی (AFM) اشاره نمود. این دستگاه را می توان در حوزه مطالعات پژوهشی و برای مطالعه بر ساختار ویروس استفاده کرد.

دیگر شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در پارک فناوری پردیس توانایی فراوری نرم افزارهای کاربردی برای پیشگیری و انجام امور کاری و روزانه در منزل و در پی آن کاهش امکان ابتلا به ویروس کرونا را دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1183

به "اعلام تولیدات دانش بنیانی مرتبط با کرونا در پارک فناوری پردیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تولیدات دانش بنیانی مرتبط با کرونا در پارک فناوری پردیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید