افزایش 41درصدی صادرات صنایع دستی کرمانشاه در نیمه نخست امسال

به گزارش تور روسیه ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از افزایش 41درصدی صادرات صنایع دستی در شش ماهه نخست سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش 41درصدی صادرات صنایع دستی کرمانشاه در نیمه نخست امسال

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، امید قادری افزود:براساس آماری که اخیراً از سوی گمرک اعلام شده، حجم صادرات صنایع دستی کرمانشاه در شش ماهه نخست سال 98 با احتساب صادرات چمدانی 8 میلیون و 861 هزار و 588 دلار بوده است.

او رقم صادرات صنایع دستی استان در سال 1396 را 6 میلیون و 389 هزار و 796 دلار گفت و افزود: بر این اساس صادرات صنایع دستی استان در سال جاری 41 درصد رشد داشته است.

قادری میزان تولیدات صنایع دستی در شش ماهه نخست سال جاری در استان را 8 میلیارد و 910 میلیون ریال اعلام نمود و افزود: این در حالی است که در 6 ماهه اول سال 97، تولیدات صنایع دستی 7 میلیارد و 45 میلیون ریال بوده که رشد 26/5 درصدی را نشان می دهد.

او همچنین بیشترین حجم صادرات صنایع دستی کرمانشاه را مربوط به گیوه، سفال، گلیم، مبلمان و احجام چوبی مطرح نمود.

قادری خاطر نشان کرد: تولید و صادرات همواره یکی از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه بوده که رشد حاصل از آن پیشرفت چشمگیر حوزه صنایع دستی و رونق اقتصاد خانواده ها در استان را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در پایان با اشاره به پتانسیل صنایع دستی کرمانشاه اظهار کرد: ایران جزو سه کشور برتر صنایع دستی در دنیا است که کرمانشاه با داشتن شهر نودشه به عنوان شهر گیوه ایران، هرسین با داشتن نشان جغرافیایی دنیای گلیم، روستای فش به عنوان دهکده ملی موسیقی ایران و همچنین احداث مرکز خلاقیت صنایع دستی با همکاری یونسکو خود را در بین استان ها متمایز کرده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 913

به "افزایش 41درصدی صادرات صنایع دستی کرمانشاه در نیمه نخست امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 41درصدی صادرات صنایع دستی کرمانشاه در نیمه نخست امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید