امضای تفاهم نامه همکاری کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی اندونزی

به گزارش تور روسیه ارزان، تفاهم نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی اندونزی به امضای رایزن فرهنگی ایران در این کشور و رییس کتابخانه ملی اندونزی رسید.

امضای تفاهم نامه همکاری کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، تفاهم نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی اندونزی به امضای رایزن فرهنگی ایران در این کشور و رییس کتابخانه ملی اندونزی رسید.

حجت الله ابراهیمیان، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی با حضور در برنامه تقدیر از برگزیدگان کتاب سال اندونزی (ویژه بچه ها و نوجوانان) به نمایندگی از رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تفاهم نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی اندونزی را امضا کرد.

در ابتدای این مراسم ولمینگ، معاون توسعه کتابخانه ملی اندونزی به ارایه گزارش از برگزاری مراسم انتخاب کتاب سال اندونزی (ویژه بچه ها و نوجوانان) پرداخت و گفت: این مراسم، با عنوان انتخاب کتاب برتر حاصل اجرای قانون شماره 44 سال 1990 با موضوع نقش کتاب در زندگی بچه ها، با حضور رییس کتابخانه ملی اندونزی، رایزن فرهنگی ایران، نویسندگان اندونزیایی و فراوریکنندگان محصولات صوتی و تصویری برگزار می گردد.

وی همچنین گفت: در این مراسم ما شاهد تقدیر از نویسندگان برتر و نیز امضای تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه ملی اندونزی و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

سپس سولار سیه، رییس کتابخانه ملی اندونزی در سخناین اظهار کرد: آثار مکتوب و اسناد معتبر، نقش مهمی در شکوفایی یک جامعه پویا دارند. جامعه ای که دارای فرهنگ کتاب خوانی است، جامعه ای با هوش است. تنها در خواندن کتاب توقف نباید کرد. با خواندن بیش تر، کتاب های بیش تری نیز باید فراوری گردد و امیدوارم این مراسم تشویقی برای نویسندگان باشد تا کتاب هایی باکیفیت بیش تر بنویسند تا فرزندانمان بیش تر کتاب بخوانند.

وی در ادامه گفت: باعث خوشحالی ما است که چند لحظه دیگر تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه ملی جمهوری اندونزی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران را امضا خواهیم کرد. ایران و اندونزی سال هاست که رابطه خوبی دارند و همکاری های زیادی در زمینه های مختلف باهم داشته اند. امیدوارم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم یکدیگر را تکمیل کنیم، اطلاعات و تجربیات خود را به هم منتقل کنیم و برای یک دیگر منفعت داشته باشیم.

بنا بر اعلام این گزارش، این مراسم با ارایه تقدیر و تشکر به 6 نویسنده کتاب های منتخب ادامه پیدا کرد؛ سپس نویسندگان، کتاب های خود را به بچه هایی که همراه آنان بودند به عنوان نماد ادامه نسل نویسندگی، هدیه دادند.

در ادامه هم با حضور رایزن فرهنگی ایران در اندونزی و رییس کتابخانه ملی اندونزی، تفاهم نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی اندونزی، امضا شد.

حجت الله ابراهیمیان، رایزن فرهنگی کشورمان پس از امضای تفاهم نامه در جمع برگزیدگان کتاب سال و دیگر حاضران در مراسم، ابتدا از ظرفیت های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت و سپس اظهار کرد: به نمایندگی از رییس کتابخانه ملی ایران جناب آقای سید رضا صالحی امیری، این تفاهم نامه امضا شد.

همچنین حضور رؤسای دو کتابخانه در ایران و اندونزی، برگزاری کارگاه های تخصصی، برگزاری نمایشگاه های کتاب و ... بخشی از انواع همکاری های دوجانبه بود که رایزن فرهنگی ایران در سخنان خود به آنها اشاره نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 711

به "امضای تفاهم نامه همکاری کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید