ایتالیایی ها برای مرمت تخت جمشید دست به کار شدند

به گزارش تور روسیه ارزان، مرمت بخش های آسیب دیده تخت جمشید شیراز توسط مرمتگران ایتالیایی شروع شده و تا 6 هفته ادامه دارد.

ایتالیایی ها برای مرمت تخت جمشید دست به کار شدند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ایرنا نوشت: این گروه مرمت گر با نام مرمتگران بدون مرز فصل دوم فعالیت خود را از روز آدینه سوم آبان ماه در مجموعه جهانی تخت جمشید آغاز نموده اند و قرار است کاخ های تچر و شورا را مرمت نمایند.

یک تیم 12 نفره شامل کارشناسان ایرانی و ایتالیایی در قالب تفاهم نامه ای در اجرای فصل دوم مرمت تخت جمشید همکاری دارند. گروه ایرانی در پاکسازی، رسوب زدایی و بازنگری مرمت های قبلی همکاری می نمایند.

مجموعه تخت جمشید که متعلق به دوره هخامنشیان است، یکی از 4 اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال 1979 میلادی در سازمان جهانی علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد. این مجموعه از بناها و فضاهای مختلفی مانند پلکان ورودی، دروازه ملل، کاخ آپادانا، کاخ صدستون، کاخ مرکزی، کاخ هدیش، کاخ تچر، خزانه، خیابان سپاهیان، دروازه ناتمام و کاخ ملکه تشکیل شده است.

سلسله هخامنشیان از سال 330 تا 550 پیش از میلاد حکومت کردند. مجموعه جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت و در فاصله 60 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 795

به "ایتالیایی ها برای مرمت تخت جمشید دست به کار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیایی ها برای مرمت تخت جمشید دست به کار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید