برترین تولیدکنندگان کشمش دنیا

به گزارش تور روسیه ارزان، کشمش موارد استفاده زیادی در سراسر دنیا دارد؛ بعضی آن را به عنوان میوه خشک شده و تنقلات مصرف می نمایند و بعضی نیز در آشپزی و غذاهای خود از کشمش استفاده می نمایند. در واقع کشمش، انگور خشک شده ای است که آن را یا به صورت طبیعی زیر آفتاب خشک می نمایند و یا از دستگاه های خشک نماینده استفاده می نمایند. انگور پس از خشک شدن، به رنگ های زرد، سبز و یا سیاه در می آید. کشمش سیاه معمولاً مقوی تر و دارای ارزش غذایی بیشتری نسبت به دو کشمش دیگر است. در ادامه با چند مورد از برترین کشورهای تولیدنماینده کشمش آشنا خواهیم شد.

برترین تولیدکنندگان کشمش دنیا

ترکیه

از ترکیه با عنوان سرزمین انگورها یاد می شود. قدمت کشت انگور در ترکیه به قرن هشتم باز می شود. ترکیه ششمین فراوری نماینده برتر انگور در جهان است اما در فراوری کشمش حرف اول را می زند. این کشور سالیانه 4 میلیون تن انگور در 550 هزار هکتار زمین زراعی فراوری می نماید. 353.167 تن از این میزان که در واقع 37٪ از کل انگور فراوری شده است، تبدیل به کشمش می شوند و باقی آن برای تهیه آبمیوه و یا عرضه میوه به بازار، استفاده می شود. انگورهای بدون هسته معمولا در نواحی دریای اژه کشت می شوند. کشمش های سلطان، رایج ترین نوع کشمش در ترکیه بوده که بیشترین میزان صادرات را نیز به خود اختصاص داده است. انگورهای این منطقه برای خشک شدن، یا مستقیماً زیر نور آفتاب قرار می گیرند و یا با استفاده از ماشین آلات خشک کن مشابه مایکروویو، خشک می شوند. سپس کشمش های به دست آمده را بسته بندی نموده و به بازار عرضه می نمایند. ترکیه به بیش از 100 کشور جهان، از جمله هلند، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و استرالیا کشمش صادر می نماید.

آمریکا

کشمش، از جمله رایج ترین میوه های خشک شده مصرفی در آمریکا است. معمول ترین نوع کشمش این کشور کشمش بدون هسته تامسون است. از دیگر انواع آن می توان به سلما پیت، مسقط و سلطان اشاره نمود. کشمش های صادراتی آمریکا معمولا در ایالت کالیفرنیا فراوری می شوند. طی سال های 2014 و 2015، میزان 332.760 تن کشمش به ارزش 709.5 میلیون دلار در آمریکا فراوری شد. مجموع زمین های زراعی کشت انگور کالیفرنیا در حدود 280.000 هکتار برآورد می شود. تنها کشوری که بیش از آمریکا کشمش صادر می نماید، ترکیه است. آمریکا در سال های 2014 و 2015، تقریباً 140.000 تن کشمش به کشورهای مختلف جهان صادر کرد. کشمش آمریکا تحت نظر کمیسیون اداری کشمش این کشور خرید و فروش می شود. این سازمان همچنین وظیفه معین میزان فراوری، آنالیز کیفی و قیمت گذاری کشمش را نیز بر عهده دارد.

ایران

ایران از جمله صادرنمایندگان عظیم کشمش در جهان است. 27٪ از مجموع کشمش های صادراتی جهان، از ایران صادر می شود که سالیانه 250 میلیون دلار عاید این کشور می نماید. ایران به بیش از 100 کشور جهان از جمله استرالیا، بریتانیا، آمریکا، ایتالیا و فرانسه کشمش صادر می نماید. بر اساس اطلاعاتی که از میزان کشاورزی ایران طی سال های 2014 و 2015 به دست آمده، این کشور سالانه 122.595 تن کشمش فراوری می نماید. بعضی از رایج ترین کشمش های فراوری شده در ایران عبارت اند از کشمش زرد، سلطان، سبز و سیاه.

از دیگر کشورهای عظیم فراوری نماینده کشمش می توان به یونان، شیلی، آفریقای جنوبی، ازبکستان و افغانستان اشاره نمود. هر یک از این کشورها، سالانه بیش از 30.000 تن کشمش فراوری می نمایند. عمده کشمش فراوریی در این کشورها، به کشورهای دیگر صادر می شود. کشمش بدون هسته سلطان، فراوان ترین نوع کشمش فراوریی در کشورهای یاد شده است.

منبع: کجارو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1752

به "برترین تولیدکنندگان کشمش دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تولیدکنندگان کشمش دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید