برخورد با گرانفروشی واحد های تولیدی و توزیعی سیمان

به گزارش تور روسیه ارزان، تابش گفت: فروش سیمان بالاتر از سقف قیمت مشخص شده توسط واحدهای تولیدی و توزیعی، تخلف است و با متخلفان برخورد می گردد.

برخورد با گرانفروشی واحد های تولیدی و توزیعی سیمان

به گزارش به نقل از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و فراوریکنندگان؛ نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر 17.500 تومان و برای هر تن سیمان فله 290.000 تومان است از این رو هرگونه فروش سیمان بالاتر از سقف قیمت مشخص شده توسط واحد های فراوریی و توزیعی سیمان، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد می گردد.

پیرو تصمیمات جلسه ششم مردادماه امسال در مجلس شورای اسلامی و به منظور مشخص قیمت فروش سیمان، امروز در نشستی مشترک با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مقرر شد تحویل سیمان توسط واحد های فراوریی فقط به عاملان توزیع رسمی و مطابق دستورالعمل مربوطه صورت پذیرد.

در این جلسه عباس تابش رئیس سازمان حمایت گفت: بر اساس توافق اعضای جلسه برای تامین بهنگام سیمان مورد احتیاج، واحد های فراوریی مکلف به تحویل بار به قیمت مصوب درب کارخانه به انبوه سازان، پروژه های عمرانی و سایر مصارف عمده با معرفی نامه رسمی هستند.

وی اضافه نمود: انجمن مربوط هم مکلف است با هماهنگی اعضا بر عاملان فروش نظارت کند. ضمن اینکه سازمان های صنعت، معدن و تجارت به نظارت جدی بر عاملان توزیع سیمان اقدام نموده و متخلفان برای ابطال عاملیت فروش و قطع تحویل سیمان به سازمان حمایت و انجمن مربوطه معرفی خواهند شد.

تابش گفت: انجمن موظف است با هماهنگی فراوری کنندگان در صورت مشاهده تخلف عاملان یا پس از اعلام سازمان حمایت برای ابطال عاملیت اقدام کند.

لازم به ذکر است سیمان مشمول اعلام موجودی و الزام به ثبت در سامانه جامع انبار توسط واحد های فراوریی، توزیعی و خریداران عمده (انبوه سازان) است و این بنگاه ها باید فرآیند فراوری، توزیع و انبارش انواع سیمان را به وسیله سامانه ثبت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1452

به "برخورد با گرانفروشی واحد های تولیدی و توزیعی سیمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد با گرانفروشی واحد های تولیدی و توزیعی سیمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید