تالاخادزه ایران در سرزمین اساطیر

به گزارش تور روسیه ارزان، با اعلام فدراسیون وزنه برداری علیرضا یوسفی و یکتا جمالی تنها نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان دنیا در سال 2022 هستند. جوانانی که در چند سال گذشته افتخارات بی نظیری برای این رشته کسب نموده و اکنون نیز امید است تا در یونان بتوانند به سکو برسند. علیرضا یوسفی که اکنون رکورددار جوان دنیا در دسته به اضافه 109 کیلوگرم به شمار می رود در سال 2018 پیروز به کسب مدال طلا المپیک جوانان شد و در ادامه نیز طلای نوجوانان دنیا را از آن خود کرد. وی در سال 2019 و در مسابقات فیجی به مدال برنز جوانان دنیا رسید.

تالاخادزه ایران در سرزمین اساطیر

یوسفی که از وی به عنوان یکی پشتوانه های وزنه برداری ایران در دسته فوق سنگین یاد می گردد در آذر سال 1400 گام به رقابت های قهرمانی بزرگسالان دنیا در ازبکستان گذاشت و توانست در حضور نامدارانی مانند لاشا تالاخادزه (گرجستان)، گور میناسیان (ارمنستان)، زیازولین (بلاروس) و لالایان (ارمنستان) عملکرد خوبی از خود به ثبت برساند.

وی در آن مسابقات با مهار وزنه 238 کیلوگرمی پیروز به شکستن رکورد جوانان دنیا شد و با مهار وزنه 245 کیلوگرم در آستانه کسب مدال برنز این دسته نهاده شد که داوران با 2 چراغ قرمز فرصت تاریخ سازی را از این جوان سلب کردند.

دارنده مدال طلای المپیک 2018 جوانان در بوینس آیرس آرژانتین بعد از آن رقابت زبان به گلایه از داوران گگردد و گفت: وزنه 245 کیلوگرمی را مهار کردم، اما آسیب دیدگی قبلی، موجب لرزش در دستم شد که داوران 2 چراغ سفید دادند، اما در ادامه هیات ژوری این حرکت را خطا اعلام نمود. این خطا موجب شد تا مدال برنز دوضرب از من سلب گردد البته در شرایط مشابه آنان رای به تایید رکوردشکنی تالاخادزه دادند. هیات ژوری می توانست مانند حرکت تالاخادزه به من هم ارفاق کند.

یوسفی با رکورد ورودی 400 کیلوگرم گام به مسابقات یونان گذاشته و با اختلاف در صدر جدول دسته به اضافه 109 کیلوگرم واقع شده است.

دیگر نماینده ایران در مسابقات قهرمانی جوانان دنیا یکتا جمالی دختر تاریخ ساز ایران است. جمالی در سال 1400 یکی از خستگی ناپذیرترین ورزشکاران ایران بود و توانست در 2 تورنمنت بزرگ مدال کسب کند. جمالی با وجود 16 سال سن در مسابقات قهرمانی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان دنیا شرکت کرد. وی ابتدا پیروز به کسب مدال برنز مسابقات جوانان دنیا در ازبکستان شد و در ادامه مدال نقره نوجوانان دنیا در جده را از آن خود کرد.

جمالی در آذرماه به همراه تیم بزرگسالان به مسابقات قهرمانی دنیا ازبکستان رفت و رکورد های ملی خود را ارتقا داد. وی اکنون با رکورد ورودی 210 کیلوگرم به یونان رفتا تا شاید بتواند مانند سال 2021 یکی از سکو های دنیای را فتح کند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2383

به "تالاخادزه ایران در سرزمین اساطیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاخادزه ایران در سرزمین اساطیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید