تشدید تنش چین و کانادا، پکن دومین شهروند کانادایی را بازداشت کرد

به گزارش تور روسیه ارزان، منابع خبری از بازداشت دومین شهروند کانادایی در چین پس از تشدید تنش های دیپلماتیک بین واشنگتن، پکن و اتاوا خبر می دهند.

تشدید تنش چین و کانادا، پکن دومین شهروند کانادایی را بازداشت کرد

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان ان، پس از بازداشت یکی از مدیران شرکت هواوی چین در کانادا، دومین شهروند کانادایی در چین بازداشت شده است. به نظر می رسد این اقدام چین به تلافی بازداشت مدیر ارشد شرکت هواوی بوده است.

بر اساس این گزارش وزارت خارجه چین روز پنجشنبه تایید کرد که مایکل اسپاور و مایکل کوریگ شهروندان کانادایی به اتهام فعالیت هایی که امنیت ملی چین را به خطر انداخته است، بازداشت و تحت بازپرسی قرار گرفته اند.

وزارت خارجه کانادا روز پنجشنبه اعلام نموده بود که هر دو شهروند کانادایی در چین بازداشت شده اند.

لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری در پکن در این باره گفت: مقام های رسمی تدابیر لازم را علیه این دو شهروند کانادایی اتخاذ نموده و تحقیق درباره هر دو پرونده در حال اجرا است.

سخنگوی وزارت خارجه چین حاضر به پاسخ دادن به این سئوال نشده است که منظور از تدابیر لازم و ضروری چیست و آیا این دو شهروند کانادایی هنوز در بازداشت هستند یا نه.

اسپاور مالک و پایه گذار شرکت پکتو کالچرال اکسچنج است که سفر به کره شمالی را تسهیل می نماید. این شرکت قبلا به دنیس رودمن ستاره ان بی ای یاری نموده بود تا به پیونگ یانگ سفر نموده و با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند.

کووریگ نیز دیپلمات سابق کانادایی است که برای گروه بین المللی بحران کار می نماید. اسپاور در سال 2014 میلادی همراه با رهبر کره شمالی دیده شده است.

کارشناسان از این مساله ابراز نگرانی می نمایند که بازداشت اسپاور و کوریگ به تلافی بازداشت منگ وان ژو مدیر ارشد شرکت هواوی چین در ونکوور کانادا بوده است.

خانم منگ که دختر مالک و پایه گذار شرکت هواوی است، متهم به دست داشتن در یاری به این شرکت برای نقض تحریم های آمریکا علیه ایران است. وی به قید وثیقه آزاد شده است و دادگاهی در کانادا قرار است درباره استرداد وی به ایالات متحده تصمیم بگیرد تا به اتهاماتش رسیدگی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 538

به "تشدید تنش چین و کانادا، پکن دومین شهروند کانادایی را بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تنش چین و کانادا، پکن دومین شهروند کانادایی را بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید