تهدید کرونا و شروع فعالیت تیم های آسیایی، باشگاه های ایرانی با AFC نامه نگاری نموده اند؟

به گزارش تور روسیه ارزان، پس از درگیری شرق آسیا با ویروس کرونا، حالا غرب آسیا هم درگیر این بیماری واگیردار شده و این مسئله AFC را وارد چالش جدیدی است.

تهدید کرونا و شروع فعالیت تیم های آسیایی، باشگاه های ایرانی با AFC نامه نگاری نموده اند؟

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، شروع بیماری کرونا و شیوع این ویروس جدید از کشور چین، حالا مسئله ای همه گیر برای تمام جهان شده است. ویروسی که هنوز نه واکسنی برای پیشگیری دارد و نه دارویی برای درمان و همین مسئله همه چیز را درگیر خود نموده است، حتی فوتبال.

تمام سازمان های بهداشتی معتقدند این بیماری چندان خطرناک نیست و سیستم ایمنی بدن انسان می تواند با آن مقابله کند و حتی خطری به مراتب کمتر از آنفولانزا دارد، اما سرعت بالای انتقال آن نگرانی ها را بیشتر نموده است. این نگرانی حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا را دچار نگرانی نموده و شاید باعث تغییراتی در برنامه مسابقات این فصل گردد.

ملاقاتهای پلی آف لیگ قهرمانان در چین تحت تأثیر قرار گرفته بود و بازی خانگی نمایندگان این کشور بدون تماشاگر برگزار گردید. ملاقاتهای مرحله گروهی آنها نیز فعلاً خارج از خانه برگزار می گردد تا درباره بازی های خانگی آنها تصمیم گیری گردد اما حالا با درگیری ایران، امارات، عراق و عربستان سعودی با بیماری کرونا، تصمیم گیری برای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ادامه دادن به مسابقات سخت شده است.

اولین اقدام AFC حذف ملاقاتهای پیش روی پرسپولیس و سپاهان مقابل التعاون و النصر عربستان از هفته سوم این رقابت ها بود. مسئله ای که به نظر می رسد لغو ملاقات سپاهان و پرسپولیس در لیگ ایران در سایه بیماری کرونا و طفره رفتن سپاهانی ها از بازی بدون حضور تماشاگر، بی تأثیر نبوده است. حالا اعلام شده کنفدراسیون فوتبال آسیا میخواهد برای ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آنالیز های بیشتری انجام دهد تا تکلیف ادامه مسابقات معین گردد.

در این بین باشگاه های مختلفی که درگیر مسابقات لیگ قهرمانان هستند، در مورد مسئله کرونا و نگرانی از شیوع بیشتر این ویروس در کشورشان یا درگیری اعضای تیم شان با این بیماری اقداماتی انجام داده اند. درخواست از AFC برای آنالیز این مسئله و حتی نگرانی خیلی از آنها از سفر تیم های ایرانی به کشورشان با توجه به گسترش بالای این ویروس در کشورمان، یکی از مسائل مطرح شده است. با این حال این سؤال ایجاد می گردد که آیا تیم های ایرانی نیز در این خصوص مکاتبه ای با AFC داشته اند؟

ویروس کرونا پیش از ایران، در کشور امارات متحده عربی شناسایی شده بود و به تازگی معین شده عربستان سعودی هم درگیر این بیماری بوده است. آمار اعلام شده از سوی سعودی ها که تا به امروز پنهان شده بود و وزارت بهداشت این کشور به تازگی آن را اعلام نموده، درگیری 244 شهروند کشورشان با ویروس کرونا و کشته شدن 18 تن با ابتلا به این ویروس بوده است. گفته شده در امارات 18 تن جان خود را از دست داده اند. با این حال آیا تیم های ایرانی هم برای تقابل با رقبای خود در لیگ قهرمانان آسیا اقدام متقابلی انجام داده اند تا نگرانی خود را از ویروس کرونا به AFC اعلام نمایند؟

مسلم است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آنالیز مسئله کرونا و درگیری آن با مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، شرایط تمام کشورها را آنالیز خواهد نمود، اما مبادا سکوت باشگاه های ایرانی یا انفعال آنها باز هم باعث به خطر افتادن منافع ملی در فوتبال بگردد. به این شکل که مثلاً AFC برگزاری ملاقاتهای خانگی تیم های ایرانی را -که قرار است در دور برگشت برگزار گردد- در کشور بی طرف برگزار کند، اما سایر کشورهایی که درگیر این بیماری هستند با نامه نگاری و لابی بتوانند میزبانی خود را حفظ نمایند.

مسلماً سلامتی تماشاگران و تیم ها در شرایط فعلی از هر چیزی مهم تر است، اما مسئله ویروس کرونا نیز نباید بار دیگر چالشی برای فوتبال ایران گردد که حق میزبانی را از تیم های ایرانی بگیرد و در مورد سایر کشورها تصمیمی گرفته نگردد. مسلماً پیش از اینکه هر تصمیمی گرفته گردد، باشگاه های ایرانی و حتی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان باید در این خصوص اقدامات پیشگیرانه داشته باشند. شاید هم اقداماتی اجرا شده اما رسانه ای نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1100

به "تهدید کرونا و شروع فعالیت تیم های آسیایی، باشگاه های ایرانی با AFC نامه نگاری نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید کرونا و شروع فعالیت تیم های آسیایی، باشگاه های ایرانی با AFC نامه نگاری نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید