جاذبه های حیرت انگیز اردن؛ از دره ماه تا دریای مرده

به گزارش تور روسیه ارزان، اردن که در حدود 26 کیلومتر مرز آبی دارد کشوری است که نقاط دیدنی زیادی دارد. با وجود تلاطمی که کشور های اطراف اردن را گرفته این کشور یکی از امن ترین کشور های خاورمیانه و آسیاست. اردن که به مهمان نوازی مشهور است، ملیت های مختلفی را از سرزمین های خود عبور داده است.

جاذبه های حیرت انگیز اردن؛ از دره ماه تا دریای مرده

این کشور بیش از 100 هزار مکان باستانی، توریستی از جمله مکان های مقدس و اسلامی و همینطور مکان هایی که رومیان از خود به جای گذاشتند را در خود گنجانده است. این کشور همچنین محل اسقرار شهر پترا است که جزو عجایب هفتگانه جدید دنیا شناخته می گردد. چیز های زیادی در خصوص زیبایی اردن وجود دارد که هر بازدید نماینده ای از آن لذت خواهد برد.

پترا

یکی از دیدنی ترین مکان های دنیا و چشمگیرترین مکان دیدنی اردن، شهر باستانی پترا است که برای چندین قرن از دنیا پنهان مانده بود تا اینکه در سال 1812 دوباره برای دنیا غرب کشف شد. اولین توجه به این مکان به سال 312 قبل از میلاد مسیح باز میگردد، اما تصور می گردد که این مکان در واقع 9000 سال قبل از میلاد مسیح ایجاد شده است. این مکان در در سال 1985 توسط یونسکو به عنوان میراث دنیای معرفی گردید.

السیق

السیق، دره و باستانی ترین ورودی به میراث دنیای پترا است. این مکان یک دره باریک به طول 1.2 کیلومتر است که با دیواره های خیره نماینده به ارتفاع 200 متری احاطه شده و به خزانه داری پترا ختم می گردد. همچنین می توان کانال های اصلی را دید که از آن ها برای وارد کردن آب به پترا استفاده می شد. لوله های سفالین 2000 ساله هنوز هم در بعضی از نقاط قابل مشاهده هستند.

وادی رم

وادی رم که با نام دره ماه نیز شناخته می گردد، یکی از مقاصد مهم گردشگری اردن است. بسیاری از بازدیدنمایندگان کوشش می نمایند تا یک شب در این مکان بمانند تا بتوانند خوابیدن زیر ستاره در این چشم انداز زیبا را تجربه نمایند.

دریای مرده

رنگ آبی شدید که به تدریج به رنگ سبز زمردی در ساحل تبدیل می گردد، چیزی است که می توان در دریای مرده دید. این مکان به دلیل محتوای بسیار زیاد نمک از هر نوع حیات دریایی عاری است و به همین خاطر به آن دریای مرده گفته می گردد که هیچ جانور یا گیاهی به طور دائمی در آن زندگی نمی نماید.

کوه نبو

نبو بر طبق تورات، جایی است که موسی پیش از مرگش، سرزمین موعود را از آنجا دید و در آنجا وفات یافت و دفن شد. برای بزرگداشت موسی که تصور می گردد وی نیز در اینجا دفن شده، در قرن 4 کلیسایی دراین مکان ساخته شد. علاوه بر تاریخ مقدس مرتبط با این مکان، چشم انداز های زیبایی از رود اردن را می توان در این مکان دید.

امّان

پایتخت اردن ممکن است با ساختمان های پر زرق و برق، ترافیک و مردمش،مانند هر شهر شهری دیگر به نظر برسد، اما با معماری مدرن عجین شده و و مکان های دیدنی و جذاب تاریخی دارد. شرق امان جایی است که بیشتر مکان های تاریخی در آن واقع شده است. یکی از خیره نماینده ترین مکان های بازدید این شهر، تئاتر 6000 جایگاه رومی است که در سال 100 میلادی ساخته شده. امان امروزی نیز مانند خیابان معروف رنگین کمان جاذبه های خود را دارد.

جرَش

بزرگترین و جذاب ترین مکان رومی در اردن، شهر ویران شده جرش است که در فاصله 50 کیلومتری پایتخت امان واقع شده است. آنچه که اهمیت جرش را نسبت به دیگر مکان های رومی باستان در خاورمیانه بسیار خاص می نماید، حفظ و نگهداری بسیار چشمگیر آن است. بعضی از جاذبه های اصلی در اینجا طاق هادریان و معبد زئوس است که در حدود سال 162 میلادی ساخته شده است.

عقبه

ساحل اردن با تنها 27 کیلومتر خط ساحلی هنوز هم یک مقصد مهم برای بازدیدنمایندگان است. این شهر یک ایستگاه محبوب برای افرادی است که به پترا یا وادی رم می فرایند، اما به دلیل ورزش های آبی و غواصی عالی نیز شهرت دارد. ششمین میله پرچم بلند دنیا که در 137 متری واقع شده است نیز در سواحل آن به وضوح قابل مشاهده است.

وادی موجب

نام تاریخی آن اَرنون بود، رودی در اردن 410 متر زیر سطح دریا های آزاد به دریای مرده می ریزد. این دره زیبا و نفسگیر که 70 کیلومتر امتداد دارد، گرند کانیون اردن نامیده می گردد.

ذخیره گاه طبیعی دانا

بزرگترین ذخیره گاه طبیعت اردن یک گوهر پنهان با زمین های متنوع و مناظر دیدنی است. ماسه سنگ، گرانیت و سنگ آهک که زمین شناسی منطقه را تشکیل می دهند به زیبایی آن افزوده است. یکی از بهترین زمان ها برای بازدید از ذخیره گاه در بهار است که گل ها در دامنه تپه ها شکوفا می شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1646

به "جاذبه های حیرت انگیز اردن؛ از دره ماه تا دریای مرده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های حیرت انگیز اردن؛ از دره ماه تا دریای مرده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید