جزیره کوهستانی واقع شده در ویتنام

به گزارش تور روسیه ارزان، کامبوج در کشور ویتنام قرار گرفته است، در کامبوج جزیره گرمسیری به نام فوکوک (Phu Quoc) قرار گرفته است که یکی از جاهای دیدنی ویتنام است و تنها راه رفت و آمد و دسترسی به این جزیره نیز، به وسیله ویتنام می باشد. این جزیره از جزیره های کوهستانی محسوب میشه و تمام فضای سبز و جنگل ها این جزیره متراکم است، مساحت این جزیره 1320 کیلومتر مربع و جمعیت تقریبی آن 80 هزار نفر است . اسم دیگر جزیره فوکوک، جزیره مروارید است، به این دلیل که در برخی از مکان های این جزیره افراد به پرورش مروارید می پردازند. درادامه اما با جزیره کوهستانی که یکی از جاذبه های گردشگری ویتنام است، بیشتر آشنا خواهیم شد.

جزیره کوهستانی واقع شده در ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

فوکوک، بهشتی پنهان شده در تایلند

این جزیره در مقایسه با سایر جزایز ویتنام، تنها جزیره ای است که در آن برنج کاشته نمی گردد. فلفل های این جزیره بسیار معروف است و گفتنی ست که غذاهای دریایی و سس ماهی این جزیره هم بسیار عالی و پر هوادار است. یکی از نکته های جالب این جزیره سگ هایی است که از گذشته تا به امروز در این جزیره بودند و در قدیم حیوان وحشی و درنده محسوب می شدند، اما با آموزش هایی که اهالی جزیره طی گذشت زمان به این سگ ها دادند، امروزه جز سگ های شکاری محسوب می شوندو در مکان های مختلف این جزیره قابل رویت می باشند. جزیره فوکوک دارای جذابیت ها فراوانی است، تعدادی از این تفریحات عبارتند از : قایقرانی ، ماهیگیری ، قواصی و شنا که در سواحل این جزیره بسیار پر هوادار است. گفتنی ست که مزارع فلفل جزیره فوکوک نیز، یکی دیگر از جاذبه های تفریحی این شهر به حساب می آید.

جاذبه های گردشگری جزیره فوکوک

در شرق این جزیره آبشاری به نام Suoi Tranh نام دارد که در روز های بارانی، واقعا زیبا و به یادماندنی می باشد و در هنگام بارش باران جذابیت آبشار دو برابر می گردد. همچنین مردم و اهالی این جزیره در روز های بارانی کنار این آبشار به شنا می پردازند و زیبایی و جذابیت آن به حدی زیاد است که به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند محسوب می گردد. همان طور که گفته شد، به دلیل اینکه یکی از کارهای مردم این منطقه کشت مروارید است، در مکان های عمومی جزیره فوکوک مانند رستوران کافی شاپ ها فروشگاه ها می توانید وسایل و محصولاتی که برای ساختشان از مروارید استفاده شده را تماشا کنید. همچنین بازدید نمایندگان و گردشگران می توانند از کارخانه ساخت سس ماهی معروف و پرهوادار این منطقه نیز بازدید نمایند. با داشتن این همه زیبایی و جذابیت، بی دلیل نیست که ایم جزیره به یکی از جاذبه های گردشگری ویتنام تبدیل شده است.

بهترین زمان سفر

یکی از جالب ترین خصوصیات این جزیره این است که دارای سه فصل است که از نوامبر تا مارچ یا (زمستان و اوایل بهار) ادامه دارد .این جزیره از نظر آب و هوای جغرافیایی معمولا آفتابی ست و متوسط دمای آن 31 درجه سانتی گراد است و رطوبت هوا هم بسیار کم است، لازم به ذکر است که از آوریل تا ژوئن و اواخر اکتبر نیز دما افزایش میابد و رطوبت هوا به 85 درصد می رسد. البته در این فصل این جزیره با کاهش گردشگران و توریست رو به رو می گردد ، چون آب و هوای این جزیره زیاد مناسب گردش و تفریح نمی باشد. اما در ماه های جولای تا سپتامبر شاهد بارش باران و وزش باد های موسمی می باشد.

سفر به فوکوک

در سال 2014 در کشور ویتنام قانونی جالبی تصویب شده بود ، که گردشگران خارجی می توانند به مدت 30 روز بدون احتیاج به ویزا در این جزیره که یکی از جاهای دیدنی ویتنام است، به گردش و تفریح بپردازند. در گذشته تنها راه رفتن به این جزیره به وسیله کشتی کروز بود اما اخیرا در این جزیره فرودگاه بین المللی افتتاح شده و روزانه تقریبا پنج پرواز در این فرودگاه صورت می گیرد که هر پرواز یک ساعت زمان می برد . این جزیره برای گردشگران خود خدماتی عالی برای اقامت را فراهم نموده. گردشگران هم می توانند در هتل های لوکسی که در فوکوک افتتاح شده اقامت نمایند و هم می توانند هزینه کمتری برای اجاره خانه ها و کلبه ها محلی بپردازند و شب خود را بگذرانند .

منبع: همگردی
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 563

به "جزیره کوهستانی واقع شده در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره کوهستانی واقع شده در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید