جنجال نیمه کاره

به گزارش تور روسیه ارزان، ماجرای دست به دست شدن بخش هایی از یک برنامه با تیترهای جنجالی از آن مواردی است که در هر مقطعی به شکلی سر و کله اش پیدا می گردد و کلی سر و صدا به پا می نماید.

جنجال نیمه کاره

اتفاقی که برخی وقت ها واقعا جای بحث و آنالیز دارد و گاهی هم به صورت برنامه ریزی شده ای شکل می گیرد تا وسیله ای برای رسیدن به یک هدف تعیین باشد.

اصلا به همین دلیل است که می گویند تا از قصه یک موضوع آگاه و مطمئن نشده اید، آن را باور یا منتشر نکنید.

یکی از همین اتفاقات هم اخیرا برای برنامه مثل ماه شبکه سه که قبل از افطار روی آنتن می رود، رخ داد و باعث شد ویدئوی بخشی از این برنامه که در آن مجری سوالی را می پرسد، با تیترهای تند و شدیدی دست به دست بچرخد و به شکلی برنامه را محکوم کند اما ماجرا چیست؟ این سوالی بود که ما برای رسیدن به پاسخ آن سراغ هادی آشتیانی، تهیه نماینده برنامه رفتیم و در گپ کوتاهی که داشتیم، ابعاد مختلف ماجرا را با هم آنالیز کردیم. در ادامه سری به این گپ بزنید تا از اصل قصه باخبر شوید.

بگذارید کمی از اول این قضیه بگوییم، دو شب پیش مصطفی شریعتی، آقایی که دارای معلولیت بود، در برنامه مثل ماه حاضر شد و در بخشی از این برنامه رسالت بوذری به عنوان مجری از او پرسید که آیا متراژ دست و پای همسرتان هم مثل خودتان است؟ این جمله مثل بمب در فضاهای مختلف منتشر و وایرال شد، اما گویا همه ماجرا این نیست و فیلم منتشرشده بخشی از صحبت هایی است که با نقد و نظرهای زیادی همراه شد. آشتیانی در این باره به جام جم گفت: واقعیت این است که این فیلم تقطیع شده و اگر کسی کل برنامه را دیده باشد، قطعا این قضاوت عجولانه را نمی نماید. اما صحبت ها و اتفاقاتی که رخ داد، از روی غرض و مرض است.

او در شرح بیشتری درباره جزئیات این دیالوگ اضافه نمود: آن جمله از ادبیاتی است که خود مهمان به کار برد، او ابتدای برنامه در پاسخ به این که خواهر و برادرهای تان هم مثل شما هستند؟ می گوید کهاتفاقا چند وقت پیش کسی با من تماس گرفت و پرسید که خواهر و برادرهای تان سالم هستند؟ گفتم اگر منظورت از این که سالم اند این است که متراژ دست و پای شان بیشتر است، بله؛ متراژشان بیشتر است. در واقع آن شوخی هم از همین قسمت صحبت های مهمان استفاده شده است و کسی که از ابتدا آن را دیده، متوجه می گردد که خود مهمان چند بار روی این موضوع تاکید نمود و در بخش دیگری از صحبت هایش هم گفت که می خواهم این ادبیات را جا بیندازم که به من نباید معلول بگویند، من هیچ مشکل و عیبی ندارم و همه کارهایی را که شما می کنید، انجام می دهم. تنها متراژ دست و پایم با شما فرق می نماید. به همین دلیل است که می گویم این حرکت عامدانه اتفاق افتاده است.

آشتیانی با اشاره به برخورد خیلی از رسانه ها با این دست اتفاقات بیان نمود: در ادامه این صحبت ها هر دو می خندند، با هم شوخی می نمایند و فضایی که وجود دارد، کاملا تعیین است. با همه اینها مشکل اغلب رسانه های ما این است که وقتی اتفاقی را که قابل وایرال شدن است می بینند، آن را بدون هیچ تحقیقی از اصل ماجرا منتشر می نمایند.

این که جدا از این اتفاق، در یک برنامه زنده چطور می گردد رخدادهای احتمالی را کنترل کرد و مراقب مواردی که ممکن است ابهام آمیز باشند، بود، سوالی است که این تهیه نماینده در پاسخ به آن گفت: سابقه ما و برنامه هایی که با آقای بوذری داشته ایم، کاملا تعیین است؛ نوع ادبیات، ارتباط گیری و صحبت ایشان به دلیل مانوس بودن او با کتاب، مطالعه و در جامعه بودنش معلوم است، به همین دلیل من هیچ وقت دغدغه هماهنگی یا کنترل کردن را نداشته ام، چون به عنوان تهیه نماینده از این نظرها خیالم از ایشان راحت است.

در آخر هم بحث شرح این جریان شد، مساله ای که مهمان آن شب برنامه هم در صفحه اش به آن پرداخته و فیلم کامل این صحبت ها را منتشر نموده است. آشتیانی در این باره هم اعلام کرد: اگر شما رسانه هایی که این فیلم را منتشر و وایرال نموده اند، نگاه کنید، می بینید اغلب کسانی اند که اهداف سیاسی دارند و با صدا و سیما مشکل دارند، جریانی که از لحن شان و ادبیاتی که درباره این بخش از برنامه نوشته اند هم تعیین است، به همین دلیل جواب دادن به آنها خیلی ارزشمند نیست. با این حال برای تنویر افکار عمومی که مخاطبان عزیز ما هستند، فایل اصلی برنامه و شرحاتی را که مهمان برنامه عنوان می نماید، منتشر می کنیم.

فاطمه شهدوست - رسانه / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1931

به "جنجال نیمه کاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال نیمه کاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید