حداقل سن جراحی بینی چند سال است؟

به گزارش تور روسیه ارزان، مدیر گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره حداقل سن جراحی بینی گفت: جراحان پلاستیک، جراحان گوش و حلق و بینی و جراحان فک و صورت 3 گروهی هستند که مجاز هستند که جراحی بینی توسط آن ها انجام گیرد.

حداقل سن جراحی بینی چند سال است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حمید محمود هاشمی، مدیر گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره سالانه جراحان فک و صورت در باره جراحی بینی گفت: انحراف بینی و اختلال در تنفس، تقاضا برای زیبایی و همزمان مراجعه بیماران به جراحان فک و صورت برای انجام جراحی بینی است.

وی اضافه کرد: البته جراحی بینی گاهی تنها به دلیل دست یابی به زیبایی بیشتر درخواست آن توسط بیمار انجام می گیرد و هرچند زیبایی ملاک اصلی در زندگی مشترک افرادی نیست، ولی می تواند افزایش اعتماد به نفس فرد را در صورتی که به درستی انجام گردد به همراه داشته باشد.

این جراح فک و صورت با بیان اینکه بدشکلی ظاهری بینی و فرم های آن قابل برطرف است، گفت: جراحان پلاستیک، جراحان گوش و حلق و بینی و جراحان فک و صورت 3 گروهی هستند که مجازاند جراحی بینی توسط آن ها انجام گیرد، ولی برای سایر گروه ها از آنجایی که در کوریکلوم آموزشی آن ها مدنظر نبوده مجاز به انجام جراحی بینی نیستند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه آمار دقیقی در خصوص انجام جراحی بینی در کشور نداریم و بعید می دانم آمار آن بیش از میانگین جهانی باشد، گفت: هزینه جراحی بینی در بیمارستان های دولتی 3 تا 5 میلیون تومان و در بخش خصوصی بیشتر است.

این جراح فک و صورت خاطر نشان کرد: سن مناسب جراحی بینی 18 سال است و برای سنین قبل از آن انجام جراحی بینی برای بیماران توصیه نمی گردد در خصوص عوارض جراحی بینی نیز باید این مسئله را مد نظر قرار داد که هیچ جراحی بدون عارضه نیست همانند اینکه رد شدن از خیابان نیز بدون حادثه و 100 درصد مطمئن نخواهد بود.

وی گفت: مهمترین عوارض احتمالی جراحی بینی اختلال تنفسی و یا خونریزی بینی می تواند باشد که بیماران با انتخاب پزشکی ث. حاذق و با تجربه می توانند تا حد زیادی از بروز این عوارض جلوگیری نمایند.

هجدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت ایران از تاریخ 29 بهمن الی 2 اسفند در محل هتل المپیک برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1133

به "حداقل سن جراحی بینی چند سال است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل سن جراحی بینی چند سال است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید