یوز ایرانی در نگارخانه سرو به نمایش گذاشته شد

به گزارش تور روسیه ارزان، نمایشگاه عکس و طراحی نقاشی یوز ایرانی همزمان با چهارم دسامبر روز جهانی یوزپلنگ در نگارخانه فرهنگسرای سرو افتتاح شد.

یوز ایرانی در نگارخانه سرو به نمایش گذاشته شد

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه عکس و طراحی نقاشی یوز ایرانی امروز- یکشنبه (13 آذر) همزمان با چهارم دسامبر روز دنیای یوزپلنگ با حضور رویا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه 6 و رئیس فرهنگسرای سرو و جمعی از مسئولان فرهنگی در نگارخانه این فرهنگسرا افتتاح شد.

این نمایشگاه شامل 21 اثر از عکس های یوزپلنگ های ایرانی و نماد طراحی و نقاشی برج های معروف ایران بر روی عکس هاست. آثار نمایشگاه، عکس هایی از وحید خدادادی و طراح و نقاشی رامبد دبستانی است.

یوزپلنگ (چیتا) گربه سانی در خطر انقراض و پستانداری از راسته گوشتخواران است، در گذشته، قلمرو این گربه سان سراسر قاره آفریقا و در قاره آسیا، از شبه جزیره عربستان تا شرق هند بود. در حالی که اکنون کمتر از 7 هزار یوزپلنگ در سراسر کره زمین به جای مانده است. اتحادیه دنیای حفاظت از محیط زیست (IUCN)، در فهرست خطر انقراض خود، یوزپلنگ را گونه ای آسیب پذیر نامیده است.

  • انتقال پیروز از تهران منتفی شد | اگر بنا بر انتقال هم باشد به دلیل کمبود هزینه نیست
  • ببینید | نخستین تصاویر از توله یوزهای پیدا شده در پارک ملی توران | هر دو توله یوز ماده هستند

بر پایه گزارش های مؤسسه حفاظت از یوزپلنگان (CCF)، اکنون این گونه آسیب پذیر، تنها در 9 درصد از دامنه زیستی خود در طول تاریخ، به جای مانده است. یوزپلنگ در قاره آسیا با خطر بزرگی روبه روست؛ شمار به جای مانده از این جانور در قاره آسیا، به کمتر از 40 یوزپلنگ در کشور ایران محدود شده است. البته سرعت تلف شدن یوزپلنگ ها در دنیا به حدی رسید که جامعه دنیای را به واکنش واداشت و از سال 2010 روز چهارم دسامبر (13 آذر) را به عنوان روز دنیای یوزپلنگ نامگذاری کرد که در این روز تلاش می شود تا اطلاعات در زمینه این گونه ارزشمند ارتقا پیدا کند و کشورها با توجه به شرایط خود برنامه های متنوعی را در این راستا تدارک می بینند.

در معرفی هنرمندان نمایشگاه یوز ایرانی آمده است؛ وحید خدادادی متولد 21 فروردین 1358 اهل تهران و تحصیلات ارشد علوم ارتباطات بوده است، وی عکاس خبری و مستندسازی را از سال 1384 تا به امروز فعالیت دارد، وی عضو درجه یک انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران، دبیر عکس خبرگزاری آنا از سال 1398 تا تیر 1401 فعالیت داشته است.

وی همچنین رتبه دوم مجموعه عکس در جشنواره رسانه های شهری در ایران، دریافت لوح تقدیر به عنوان عکس منتخب در جشنواره مداد قرمز (زلزله کرمانشاه) و برپایی نمایشگاه گروهی پلاسکو (آب و آتش) از طریق خانه عکاسان ایران را کسب کرده است.

رامبد دبستانی متولد 1355 دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی است، وی دوره های رشته هنری از قبیل گرافیک، خطاطی، موسیقی، طراحی های تبلیغاتی، دوره فلسفه، آشنایی و کارکرد با قطعات کامپوزیت، دوره آشنایی با مواد و قطعات فایبرگلاس، دوره آشنایی با رنگ و آمیزش رنگ قطعات را گذرانده است.

علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه یوز ایرانی می توانند تا 17 آذر از ساعت 9 تا 16 به نگارخانه فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم (انتهای ساعی دوم) مراجعه کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 آذر 1401 بروزرسانی: 13 آذر 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2485

به "یوز ایرانی در نگارخانه سرو به نمایش گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوز ایرانی در نگارخانه سرو به نمایش گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید