عایدی 200 میلیاردی جشنواره های گردشگری در گیلان

به گزارش تور روسیه ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در کنار جشنواره های گردشگری - کشاورزی اطلاع داد و افزود: عایدی سالانه حاصل از این جشنواره ها و نمایشگاه ها بالغ بر 200 میلیارد تومان است.

عایدی 200 میلیاردی جشنواره های گردشگری در گیلان

به گزارش خبرنگاران ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا، از برگزاری جشنواره گلابگیری در روستای گیلده شهرستان شفت اطلاع داد و اظهار کرد: این جشنواره امروز در حال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری جشنواره های کشاورزی را رونق گردشگری و مالی منطقه دانست و اضافه نمود: جشنواره گلابگیری گیلده چندین سال است که برگزار می شود و مورد استقبال مردم و گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به برگزاری بالغ بر 200 همایش و جشنواره و نشست تخصصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی در طول سال، مطرح کرد: در پی احیای فرهنگ ها و سنت های گذشته و معرفی محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان هستیم.

جهانی از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در کنار جشنواره های گردشگری - کشاورزی اطلاع داد و افزود: عایدی سالانه حاصل از این جشنواره ها و نمایشگاه ها بالغ بر 200 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه 5200 اثر تاریخی و طبیعی را در گیلان شناسایی کردیم، گفت: 1235 اثر تا به امروز ثبت ملی شده و سه اثر شامل ماسوله و تی تی کاروانسرا و صنایع دستی رشت به ثبت جهانی رسیده است؛ بعلاوه در حال تهیه طرح ثبت جهانی روستای فشتکه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ابریشم را میراث ناملموس ایران دانست و بیان نمود: کاوش های باستانی شناسی نشان دهنده قدمت صنعت نوغانداری است که به دوره ساسانی باز می شود و لذا 25 خرداد ماه سال جاری جشنواره کج واچینی را در لنگرود برگزار می کنیم.

وی بعلاوه از برگزاری جشنواره چای به مناسبت روز جهانی چای در لاهیجان اطلاع داد و گفت: می خواهیم چای خوب و ارگانیک در سبد خانوار قرار بگیرد و لذا باید به معرفی چای ایرانی بپردازیم.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 5 خرداد 1402 بروزرسانی: 5 خرداد 1402 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2562

به "عایدی 200 میلیاردی جشنواره های گردشگری در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی 200 میلیاردی جشنواره های گردشگری در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید