دوربین دید در شب و 3 نکته درباره آن

به گزارش تور روسیه ارزان، تنها سربازان آموزش دیده ارتش آلمان اجازه استفاده از فناوری جدید در حمله های شبانه را داشتند. در انتها جنگ جهانی دوم، ارتش آلمان تقریبا 50 تانک پنتر را به این فناوری مجهز نموده بود.

دوربین دید در شب و 3 نکته درباره آن

خبرنگاران؛ مجله تصویری سلاح - سال هاست که نیروهای نظامی دنیا از تاریکی شب برای انجام ماموریت های خود و غلبه بر نیروهای دشمن استفاده می نمایند. امکان استفاده از دوربین های دید در شب احتمال موفقیت ماموریت های شبانه را بسیار افزایش داده است.

امروزه، مدل های ارزان دوربین های دید در شب نیز در برای خرید در دسترس هستند. اگرچه بسیاری از این مدل ها به نظر می رسد با مشکلاتی در زمینه عمق میدان روبرو هستند اما همچنان می توانند در شبی با شرایط عادی شما را از نقطه الف به نقطه ب برسانند.

ریشه های آلمانی

اگرچه آلمان در جنگ دنیای دوم مغلوب شد، اما این کشور همچنان می تواند ادعای اعتبار بسیاری از پیشرفت های فناورانه مهم را داشته باشد. به عنوان مثال، آلمان فراوری نماینده نخستین محصول تقویت نماینده دید در شب است. این مدل مفهومی از اوایل 1935 مورد توجه نهاده شد، اما تا سال 1939 در اختیار سربازان آلمانی قرار نگرفته بود.

با این وجود، تنها سربازان آموزش دیده ارتش آلمان اجازه استفاده از فناوری جدید در حمله های شبانه را داشتند. در خاتمه جنگ دنیای دوم، ارتش آلمان تقریبا 50 تانک پنتر را به این فناوری مجهز نموده بود.

چرا رنگ سبز؟

زمانی که به یک دوربین دید در شب نگاه می کنید، بلافاصله متوجه رنگ سبز صفحه آن می شوید. این یک انتخاب دلخواه برای رنگ از سوی فراورینماینده نبوده است و با حساسیت بیشتر چشم های انسان نسبت به این رنگ مرتبط است.

زمانی که از حساسیت صحبت می کنیم به شرایط عاطفی فعلی فرد اشاره نداریم. این بدان معنی است که چشم های انسان این رنگ را به طور طبیعی تشخیص داده و مشاهده اطراف در محیطی تاریک را آسان تر می نماید.

دوربین های دید در شب چگونه کار می نمایند

دوربین های دید در شب سطوح کم نور را تشخیص داده و آنها را تقویت می نمایند.

زمانی که نور کم وارد دوربین دید در شب می گردد، با یک لایه داخلی در آن به نام فوتوکاتد برخورد می نماید که فوتون های نور را به الکترون ها تبدیل می نماید.

سپس، این الکترون ها به لایه دوم موجود در دوربین دید در شب که به نام صفحه میکرو کانال شناخته می گردد، برخورد می نمایند که در این قسمت پیش از برخورد با لایه سوم به نام صفحه فسفری تکثیر می شوند.

پس از عبور از این صفحه فسفری، الکترون ها دوباره به نور تبدیل می شوند. هرچه دستگاه الکترون بیشتری فراوری کند، کیفیت تصویر نیز بالاتر خواهد بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1755

به "دوربین دید در شب و 3 نکته درباره آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین دید در شب و 3 نکته درباره آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید