گوگل با تغییر الگوریتم هایش به محتواهای سودمند اهمیت می دهد ، رده بندی چه وب سایت هایی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت (طراحی سایت)
به گزارش تور روسیه ارزان، گوگل اخیرا خاطرنشان کرد الگوریتم های مورد استفاده اش برای رده بندی نتایج جستجو را طوری روزآمد نموده است که به محتواهایی که برای یاری یا اطلاع رسانی به انسان ها رتبه بالاتری نسبت به محتواهایی که فقط با هدف رتبه گیری نوشته می شوند، امتیاز بیشتری بدهند و آنها را در صفحه اول نتایج جستجو به نمایش بگذارند.
جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.
به گزارش خبرنگاران به نقل از وب سایت search engine land محتواهایی که فقط با هدف گرفتن رتبه در نتایج موتورهای جستجو نوشته می شوند و می توان آنها را محتوای سئو(SEO content) خواند، اخیرا در کانون بحث ها بوده اند و جستجوگران (searchers) از اینکه در جستجوهایشان به صفحات وبی می رسند که برایشان سودمندی ندارند، اما طوری طراحی شده اند که رتبه بالایی به دست آورند، ابراز نومیدی می کردند.
هدف از الگوریتم تازه گوگل این است که رتبه این نوع وب سایت ها را پایین بیاورد و در عوض رتبه وب سایت های سودمندتر که برای انسان ها (human-first contant) طراحی شده اند، نه برای موتورهای جستجو، ارتقا دهد.
گوگل می گوید این روزآمد کردن الگوریتم ها برای ارتقای محتوای سودمند (helpful content) بخش از کوشش مداوم این شرکت برای پایین آوردن رتبه محتواهای با کیفیت پایین و آسانتر کردن دستیابی به محتواهای معتبر و سودمند است.
گوگل می گوید با اینکه این الگوریتم های تازه به طور خاص بر هیچ گوشه (niche) خاصی متمرکز نیستند، اما این انواع محتواها ممکن است بیشتر تحت تاثیر قرار گیرند:
- مطالب آموزشی آنلاین
- هنرها و تفریح
- خرید آنلاین
- مطالب مربوط به فناوری
دلیل این است که محتواهایی نوشته شده برای این حوزه ها به طور تاریخی بیشتر موتورهای جستجو و نه انسان ها را هدف قرار داده اند.
گوگل یک دهه پیش در سال 2012 در برنامه ای با نام رمز پنگوئن یک تغییر عمده در الگوریتم هایش ایجاد کرد با این هدف که رتبه وب سایت هایی را که دستورالعمل های وب مستر گوگل با استفاده از تکنیک های سئو کلاه خاکستری زیر پا می گذارند، پایین بیاورد. این تکنیک ها با دستکاری در شمار لینک های انتقال دهنده کاربر به صفحه باعث افزایش مصنوعی رتبه آن می شدند.
محتواهای سودمند بر اساس تعریف گوگل این مشخصات را دارند:
1- این محتواها برای یک گروه مخاطب خاص که در حال حاضر وجود دارند یا قرار است شکل بگیرند، نوشته شده اند.
2- این محتواها را یک کارشناس یا فرد علاقمندی که دانش کافی در این حوزه دارد، نوشته شده اند
3- این محتواها اطلاعاتی را ارائه می نمایند که قابل اعتماد و معتبر هستند.
4- این محتواها با خواسته ها و نیازهای جستجوگر را برآورده می نماید.
منبع: همشهری آنلاین