رونق گردشگری و بهبود فضای کسب و کار با اجرای طرح توسعه معصوم زاده و مفخم

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای طرح جامع گردشگری، مذهبی و توسعه حرم عباس بن موسی (ع) و عمارت مفخم بجنورد در بهبود فضای کسب و کار رونق گردشگری استان تأثیر گذار است.

رونق گردشگری و بهبود فضای کسب و کار با اجرای طرح توسعه معصوم زاده و مفخم

محمدعلی شجاعی در جلسه آنالیز فرایند انجام کار پروژه های توسعه مجموعه تاریخی عمارت مفخم و بارگاه امامزاده سید عباس ابن موسی بن جعفر (ع) در بجنورد اظهار کرد: باید با تعریف فضاهای تجاری مختلف و توزیع جغرافیایی مناسب، زمینه حضور سرمایه گذاران در این طرح را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه منبع اصلی تأمین اقتصادی برای اجرای این پروژه ها باید از محل درآمدهای این طرح ها باشد اضافه کرد: فضای چند منظوره برای تجمعات و برگزاری مراسم ملی و مذهبی، فضاهای ورزشی مسقف و غیر مسقف، موزه مردم شناسی، سالن های چند منظوره، واحدهای تجاری، رستوران ها و... باید در این پروژه ها لحاظ گردد.

استاندار خراسان شاقتصادی یکی از دلایل پایین بودن پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بالا بودن تعداد مددجویان نهادهای حمایتی در استان را نبود فضای کسب و کار دانست که اجرای این قبیل پروژه ها می تواند بر کاهش بیکاری، بهبود فضای کسب و کار و رونق گردشگری تأثیر به سزایی داشته باشد.

وی در مورد طرح جامع گردشگری، مذهبی و توسعه حرم عباس بن موسی (ع) گفت: این مجموعه بیش از 32 هکتار وسعت دارد و سازمان اوقاف برای سرمایه گذاری مستقیم در این پروژه اعلام آمادگی نموده است.

شجاعی در این جلسه پیگیر فرایند تهیه طرح دقیق توسعه این پروژه برای رایزنی با پیمانکاران شد و از مشاور این طرح خواست طرح تکمیلی را هرچه سریعتر ارائه کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2003

به "رونق گردشگری و بهبود فضای کسب و کار با اجرای طرح توسعه معصوم زاده و مفخم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق گردشگری و بهبود فضای کسب و کار با اجرای طرح توسعه معصوم زاده و مفخم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید