تور فرانسه ارزان: زیباترین جاذبه های گردشگری مارسی فرانسه

به گزارش تور روسیه ارزان، مارسی یکی از مقصدهای توریستی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون توریست برای تماشای جاذبه های توریستی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار دارد. شهر مارسی در حاشیه دریای مدیترانه واقع شده و با تاریخ طولانی و آب و هوا و طبیعت مجذوب کننده، مقصدی بسیار مجذوب کننده برای توریستان تور فرانسه است.

تور فرانسه ارزان: زیباترین جاذبه های گردشگری مارسی فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس قصد داریم تعدادی از مهمترین جاهای تماشای مارسی را برای شما معرفی کنیم. تا خاتمه همراه ما باشید.

فهرستی از بهترین جاذبه های گردشگری مارسی

مارسی (Marseille) حدود سال 600 پیش از میلاد به وسیله یونانیان تاسیس شده است و در قرون متمادی، فراز و نشیب های بسیاری را تجربه نموده است. همین موضوع باعث شده تا آثار تاریخی و بافت قدیمی مجذوب کنندهی در این شهر وجود داشته باشد که امروزه در زمره تماشای های مارسی قرار دارند.

اما علاوه بر این آثار تاریخی، طبیعت زیبا و قرارگیری در کنار ساحل زیبای دریای مدیترانه باعث شده تا تماشای های شهر مارسی بسیار متنوع و مجذوب کننده باشد. در ادامه با معرفی جاهای تماشای مارسی همراه باشید:

بندرگاه قدیمی (Old Port)

همانگونه که گفتیم، مارسی یک بندر قدیمی است و بندرگاه بزرگ آن، نقطه آغازین این شهر و جایی است که برای بیش از 2500 سال محل تجارت و رفت و آمد بوده است. این بندرگاه نه یک جاذبه کوچک، بلکه یک منطقه بزرگ و یکی از جاهای تماشای شهر مارسی فرانسه است که می توان برای ساعت ها در گوشه و کنار آن قدم زد و زیبایی های پیدا و پنهان آن را کشف کرد.

اطراف این بندرگاه در گذشته و قرن 18 میلادی، پر از انبارهای مختلف بوده است و امروزه بسیاری از آنها به کافه و رستوران های مختلف تبدیل شده است. اگر دوست دارید بعد از پیاده روی و گشت و گذار در این بندر، یک غذای خوشمزه فرانسوی را امتحان کنید.

مارسی یک بندر قدیمی است و بندرگاه بزرگ آن، نقطه آغازین این شهر و جایی است که برای بیش از 2500 سال محل تجارت و رفت و آمد بوده است

کلیسای نوتردام دو لا گارد (Notre-Dame de la Garde)

بدون شک یکی از بهترین و مشهورترین تماشای های شهر مارسی فرانسه، کلیسای Notre-Dame de la Garde در این شهر است. نمی گردد به این شهر سفر کنید اما این کلیسا در شهر مارسی فرانسه را نبینید، زیرا بر فراز بلندترین تپه شهر قرار گرفته و تقریبا از هر نقطه ای قابل تماشا است.

این کلیسا سال 1864 میلادی بر روی تپه ای به ارتفاع 149 متر ساخته شده و با ارتفاع بیش از 64 متر، بلندترین ساختمان در سرتاسر مارسی فرانسه است. اگرچه بالا رفتن از این تپه ممکن است برای برخی از افراد سخت باشد، اما پیشنهاد می کنیم این سختی را به جان خریداری کنید و به تماشای این جاذبه تماشای مارسی بروید. از بالای این کلیسا می توانید چشم انداز ای شگفت انگیز از شهر، بندر و دریا داشته باشید و به همین علت، این کلیسا را می توان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مارسی دانست.

پارک ملی کلانک (Calanques National Park)

پیشتر گفتیم که این شهر طبیعت زیبایی نیز دارد که تعدادی از جاهای تماشای مارسی را تشکیل می دهند. منطقه جنوبی و شرقی مارسی به یک منطقه زیبا منتهی می گردد که از جمله زیباترین جاذبه های گردشگری شهر مارسی فرانسه هستند.

پارک ملی کلانک ترکیبی از صحره های آهکی سفید است که با پستی و بلندی بسیار در حاشیه دریا، چشم انداز ای چشم نواز ایجاد نموده اند. می توانید در یک سفر نیمروزه به این پارک سفر کنید و از طبیعت شگفت انگیز این منطقه لذت ببرید.

البته اگر خیلی حوصله پیاده روی و کوه پیمایی ندارید، می توانید از تورهای کروزی که شما را با کشتی از بندرگاه قدیمی به این نقطه می برند بهره ببرید.

موزه تاریخ مارسی (Musée dHistoire de Marseille)

همانگونه که گفتیم، مارسی در حدود 26 قرن تاریخ طولانی و پرفراز و نشیب دارد و شاهد بروز اتفاقات و دوره های تاریخی متعددی بوده است. برای درک بهتر این تاریخ، هیچ کجا مانند موزه تاریخ مارسی نخواهد بود.

این موزه یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر مارسی فرانسه است که در نزدیکی قلب تاریخی و بندرگاه قدیمی این شهر واقع شده است. در این موزه می توانید با آثار تاریخی متعدد مانند سفال، آثار سنگی، تزئینات معماری و … بجای مانده از دوره های تاریخی مختلف آشنا شوید. بعلاوه نقشه ها و ماکت های مختلفی در این موزه وجود دارد که نحوه و مراحل مختلف رشد و توسعه شهر مارسی را برای شما نمایش می دهد.

بافت تاریخی مارسی (Le Panier)

در قلب شهر مارسی و شمال بندرگاه قدیمی، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مارسی واقع شده است؛ منطقه ای که قدیمی ترین نقطه مسکونی این شهر است و امروزه میزبان گردشگران بسیاری است. اگرچه این منطقه هسته مرکزی شهر مارسی بوده، اما در طول زمان به محلی برای زندگی مهاجران و طبقه کارگر شهر تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده تا بافت تاریخی مارسی ترکیب فرهنگی متفاوتی داشته باشد و به همین علت، از تماشای های مارسی فرانسه به شمار رود.

ساختمان های قدیمی با رنگ های اخرایی و قهوه ای مجذوب کننده، پلکان های سنگی، خیابان های کم عرض و پیچ در پیچ و میدان هایی پر از سرزندگی و تحرک، منطقه Le Panier را به بهترین جاهای تماشای مارسی تبدیل نموده و در آن می توانید فرهنگ و سبک زندگی اهالی مارسی را مشاهده کنید.

اگر در پی یک وعده غذایی متفاوت و تجربه ای مجذوب کننده در فرانسه هستید، می توانید یکی از رستوران های این منطقه را امتحان کنید. همانگونه که گفتیم، این منطقه محل زندگی مهاجران الجزایری و مراکشی بوده است و تعدادی رستوران سنتی مجذوب کننده در آن احداث نموده اند و غذاهای محلی خود را برای شما سرو خواهند کرد.

استادیوم ولودروم (Stade Vélodrome)

استادیوم شهر مارسی یا استادیوم ولودروم یکی از جاذبه های گردشگری بندر مارسی و از استادیوم های قدیمی فرانسه است که در سال 1937 میلادی افتتاح شده است. این استادیوم پس از بازسازی گسترده صورت گرفته در سال 2014، به بزرگترین استادیوم فوتبال فرانسه تبدیل شده است.

اگر به فوتبال علاقه داشته باشید، احتمالا می دانید که این استادیوم میزبان نیمه نهایی مسابقات جام جهانی 1998 بین دو تیم برزیل و هلند و بعلاوه نیمه نهایی مسابقات

یورو 2016 بین دو تیم فرانسه و آلمان بوده است و به همین علت، از مشهورترین تماشای های بندر مارسی فرانسه به شمار می رود که می توانید از آن بازدید کنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2225

به "تور فرانسه ارزان: زیباترین جاذبه های گردشگری مارسی فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: زیباترین جاذبه های گردشگری مارسی فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید