ساخت سیستم ترمز عقب خودرو در کشور برای اولین بار

به گزارش تور روسیه ارزان، مدیرعامل شرکت آذین تنه گفت: با داخلی سازی سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی در کشور شاهد کاهش ارزبری صنعت خودرو خواهیم بود.

ساخت سیستم ترمز عقب خودرو در کشور برای اولین بار

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مصطفی نکونظر در حاشیه مراسم افتتاح خط فراوری سیستم ترمز در این شرکت که با حضور مدیرعامل ایران خودرو انجام شد، گفت: این شرکت در فراوری ترمز خودرو های سنگین و سبک فعال است و با شرکت ایران خودرو فعالیت گسترده ای داریم.

وی ادامه داد: در اجرای پروژه 322 ایران خودرو شرکت آذین تنه به صورت انحصاری برای تأمین سیستم ترمز انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه و قطعات نیمه ساخته را قبلاً تا حدود 45 درصد از واردات تأمین می کردیم، گفت: در حال حاضر حدود 10 درصد مواد اولیه مورد نیازمان را از کشور های اروپایی و مقداری را نیز از چین تأمین می کنیم.

نکونظر در خصوص افتتاح خط فراوری سیستم ترمز نیز گفت: امروز برای اولین بار خط فراوری سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی در کشور افتتاح شده که از این سیستم در خودرو های رانا، دنا و پژو ELX استفاده می گردد.

به گفته وی واردات این محصول در کشور سالانه 30 میلیون دلار مصرف ارزی داشته که با فراوری داخل شاهد کاهش ارزبری آن خواهیم بود.

وی تیراژ فراوری این قطعه را هزار قطعه در سال مطرح کرد و گفت: ظرفیت فعال کارخانه آذین تنه در حال حاضر 70 درصد است که دلیل غیر فعال بودن 30 درصد بقیه، تأمین مواد اولیه است.

مدیرعامل شرکت آذین تنه شرح داد: در این زمینه در تأمین قطعات نیمه ساخته مشکل داریم، زیرا فراوری این قطعات را برون سپاری نموده ایم و به تأمین کننده های مشهوری می توانیم اطمینان کنیم.

وی همچنین از انجام مذاکره با شرکت بهمن و زامیاد برای فراوری سیستم ترمز اطلاع داد و گفت: قابلیت فراوری 3 میلیون دستگاه سیستم ترمز را در سال دارا هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1128

به "ساخت سیستم ترمز عقب خودرو در کشور برای اولین بار" امتیاز دهید

1 کاربر به "ساخت سیستم ترمز عقب خودرو در کشور برای اولین بار" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سیستم ترمز عقب خودرو در کشور برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید