سینما چاره ای جز آنلاین شدن ندارد

به گزارش تور روسیه ارزان، شورایعالی تهیه کنندگان برای لزوم تداوم نمایش فیلم ها در سینما آنلاین اطلاعیه صادر کرد.

سینما چاره ای جز آنلاین شدن ندارد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شورایعالی تهیه نمایندگان سینمای ایران، این شورای صنفی در پی اکران اولین فیلم سینمای ایران به صورت آنلاین اطلاعیه ای صادر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

معتقدیم سینمای ایران در شرایطی که ویروس کرونا تحمیل نموده، چاره ای جز آنلاین شدن ندارد. این چرخش همزمان با نمایش در سالن های سینما به جهت نمایش در فضای مجازی در قالب VOD، یک چرخش تمدنی است که پیش از این در کشور های پیشرفته به طور پیروز تجربه شده و حالا با زیرساخت های اینترنتی موجود، امکان تحقق آن در کشورمان وجود دارد.

متولیان دولتی سینما، باید در این بزنگاه تاریخی، دوره کرونایی را مغتنم دانسته و سینمای ایران را در این چالش جدید، از رکود به بالندگی و رونق مالی برسانند. این یک توفیق اجباری است که پیش از این به دلیل نبود عزم جزم مسوولان، اعتماد به نفس دست اندرکاران و به خطر افتادن منافع گروهی اندک، امکان تحققش کم بود. اما حالا با به کار دریافت قدرت تخریبی هرکولی به نام کرونا، می گردد کاری کرد کارستان!

نمایش فیلم سینمایی خروج آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا در سینما آنلاین بدون آن که هنوز رنگ سالن های سینما را دیده باشد، ثابت کرد که کار نشد ندارد. فقط کافی است متولیان امور، فرصتی را فراهم نمایند که کل ظرفیت VOD کشور به خدمت گرفته گردد و از طرف دیگر جلوگیری از دانلود غیرقانونی بطور بسیار جدی در دستور کار قرار گیرد، یا اگر امکان فنی آن فراهم نیست، از نظر مالی ساز و کاری را تدارک ببینند که عملا استفاده از مال دزدی و قاچاق، برای سوءاستفاده نمایندگان مقرون به صرفه نباشد.

در این میان کم کاری سازمان صدا و سیما در تبلیغ سینما آنلاین غیر قابل اغماض است. واضح است که این سازمان نباید این نوع نمایش را رقیب خود بداند، بلکه باید، چون گذشته با همراهی و مساعدت خود به وسیله تبلیغات گسترده، به ایجاد فرهنگ فیلم دیدن قانونی، مردم را در گذر به این دوره جدید تمدنی، مشایعت کند.

در چنین حالتی، شورای عالی تهیه نمایندگان سینما اطمینان دارد تماشاگران سینمای ایران در حمایت از سینمای محبوب و نجیبشان پای کارند و این سینما را حتی در سخت ترین شرایط تنها نمی گذارند.

ما معتقدیم با استحکام سینما آنلاین، فراوریات سینمایی در دوران پسا کرونا رونق خواهد گرفت و از این رونق، سالن های سینما نیز به موازات صنعت وی او دی بهره ها خواهند برد و مگر نه این که به فرموده رهبر انقلاب سال 1399 باید سال جهش فراوری باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1285

به "سینما چاره ای جز آنلاین شدن ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما چاره ای جز آنلاین شدن ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید