طعم تلخ بیکاری نجات غریق ها، ناجیان غریق در دریای مسائل غرق شدند

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران - گروه استان ها - وحید یوسفی؛ ورزش شنا هواداران زیادی دارد و افراد بسیاری به عنوان ناجیان غریق، سال های متمادی است که در استخرها مشغول به فعالیت هستند.

طعم تلخ بیکاری نجات غریق ها، ناجیان غریق در دریای مسائل غرق شدند

متأسفانه با شیوع ویروس کرونا بر مسائل ناجیان غریق در استخرها نیز اضافه نموده شد؛ به گونه ای که آنها علاوه بر نبود بیمه، طعم بیکاری را نیز در سایه ویروس کرونا چشیدند و در دریای مسائل معیشتی غرق شدند.

اوضاع اقتصادی استخرها اسفناک است

مدیر یکی از استخرهای تبریز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اوضاع اقتصادی استخرها واقعاً اسفناک است؛ در این دو سال اخیر، علی رغم ثبت درخواست برای وامی که جزو تسهیلات کرونایی بود هیچ مسئولی برای جویا شدن از حال کارکنان بیکار شده سری به استخرها نزده است.

بابک نراقی اصل ادامه داد: مدیران استخرها سرمایه زندگی خود در این راه هدر داده اند و جالب است بدانید وامی که هنوز پس از دوسال به دست ما نرسیده است بازپرداخت آن 12 درصد است.

وی به عدم رسیدگی متولیان ورزش به مسائل استخرداران اشاره نموده و اضافه نمود: با شیوع ویروس کرونا، مجبور به پرداخت قبوض و هزینه کرد برای نگهداری استخرها هستیم.

مدیر استخر کوثر تبریز بیان نمود: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا شرایط خوبی نداریم و عایدی حاصل در این شرایط کرونایی، به هیچ وجه کفاف هزینه ها را نمی دهد.

نراقی اصل ادامه داد: تورم و گرانی موجب افزایش چندین برابری در دو سال اخیر شده است و متأسفانه با وجود چنین تورمی، قیمت بلیط استخرها تغییر نیافته و از سویی نهادهای قیمت گذار، اجازه افزایش قیمت متناسب با تورم را نمی دهند.

1200 نفر در سطح آذربایجان شرقی دارای کارت نجات غریق هستند

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان آذربایجان شرقی نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در سطح استان آذربایجان شرقی، بیش از 1200 نفر دارای کارت غریق نجاتی هستند اما متأسفانه در دو سال اخیر با شیوع ویروس کرونا، این قشر با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم نموده اند.

ساناز پورخورشیدی ادامه داد: طبق مکاتبات فدراسیون با وزارت ورزش و جوانان، غریق نجاتی به عنوان شغل شناخته شده است.

وی بیان نمود: از این رو مدیران استخرها موظف هستند تا نسبت به بیمه ناجیان اقدام نمایند تا در شرایط بحرانی که استخرها را به تعطیلی می کشاند به شغل های دیگری روی نیاورند.

یکی از ناجیان استخر نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تعداد بسیاری از ناجیان در استخرها بیمه نیستند و با شیوع ویروس کرونا نیز به تدریج کار خودمان را از دست داده ایم.

شیوع ویروس کرونا و بیکاری

احمدی ادامه داد: در حال حاضر که هنوز ویروس کرونا هم چنان می تازد و تکلیف استخرها چندان تعیین نیست، هیچ مدیر استخری اقدام به جذب ناجیان نمی کند و ادعا دارد که ناجیان خود استخر هم برای آنان زیادی هستند.

وی بیان نمود: حدود 7 سالی می گردد که به عنوان شغل دوم در یکی از استخرهای تبریز فعالیت دارم اما متأسفانه با شیوع ویروس کرونا و استقبال کم شهروندان، ما نیز با مسائل بسیاری روبرو شده ایم.

در حال حاضر اوضاع اقتصادی استخرها اسفناک است و با شیوع ویروس کرونا نیز روال عادی فعالیت استخرها دگرگون شده است و حتی ناجیان غریق، از کار بی کار شده اند.

نبود بیمه و هزینه های گزاف استخرها در دوران شیوع ویروس کرونا از دیگر مسائل به وجود آمده است که نیازمند رسیدگی و توجه مسئولان ذی ربط است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2230

به "طعم تلخ بیکاری نجات غریق ها، ناجیان غریق در دریای مسائل غرق شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعم تلخ بیکاری نجات غریق ها، ناجیان غریق در دریای مسائل غرق شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید